דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בגרמניה 

מאת    [ 14/06/2021 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 1238 פעמים ]

אחת השאלות שעולות בזמן טיול בגרמניה או לחלופין רילוקיישן או מעבר לגרמניה היא השאלה לגבי יכולת ההתניידות, וספציפית לגבי האפשרות לנהוג ברכב, שכן רובנו, בעלי רישיון הנהיגה, רגילים לנוחות של בעלות על רכב פרטי ונהיגה בו לכל מקום שנחפוץ ובכל זמן. אז החלטנו לבדוק מה נדרש על מנת לנהוג ברכב בגרמניה, ונתחיל, כמובן בפרט החשוב מכל:

חוקי תנועה

רשויות החוק בגרמניה עושות כמיטב יכולתן על מנת להוריד נהגים מסוכנים מהכביש, והאכיפה אינה ניתנת לדיון – ברגע שנתפסת בעבירה משמעותית אתה צפוי לעונש ללא אפשרות לערעור.

מגבלות מהירות

בניגוד לפנטזיות, שמקורן בחלקים באוטובאן (קטע כביש מאד נוח לנהיגה, אשר ברובו אין מגבלת מהירות), ברובה המוחלט של גרמניה קיימות מגבלות מהירות, למעשה, גם לגבי האוטובאן החוק הגמרני מציין כי על הנהג לנהוג במהירות שבה הרכב נמצא עדיין בשליטה, ולהתחשב בנפח התנועה, בתנאי הראות ובתנאי הדרך.
מגבלות המהירות נאכפות בצורה מאד נוקשה, עם שיטת נקודות דומה לזו הנהוגה בישראל, וקנסות (ועונשים) כבדים מאד. נהיגה במהירות של 30 קמ"ש מעל למותר תביא לשלילה מיידית של רישיון הרכב, ולקנס כספי משמעותי.
מחוץ לאוטובאן המהירות המותרת בכבישים עירוניים היא 50 קמ"ש, ובכבישים בין עירוניים/מהירים המהירות המותרת מוגבלת ל-100 קמ"ש. באיזורים של בתי ספר וכדומה, מהירות הנסיעה מוגבלת ל-30 קמ"ש. חריגה מהמהירות המותרת עשויה להוביל לקנסות גבוהים ואף לשלילת רישיון.

כיוון הנסיעה

בדומה למרבים מדינות אירופה, פרט לבריטניה וגיברלטר, הנהיגה בגרמניה היא בצד הימני של הכביש.

גיל הנהג

הגיל המינימלי לנהיגה בגרמניה הוא 18, מתחת לגיל 18 אינך מורשה לנהוג ברכב בגרמניה, גם אם יש בידך רישיון נהיגה של מדינה מוכרת (רישיון נהיגה ישראלי תקף בגרמניה עד לפקיעת תוקפו, אך אינו תקף לנהגים מתחת לגיל 18).

חגורות בטיחות

שוטר יכול לתת קנס של 30 אירו, במקום, על כל נוסע שאינו חגור. כל הרכבים מחוייבים בחגורות בטיחות עבור כל הנוסעים.
בגרמניה, בדיקות אלכוהול כוללות בדיקת דם (המתבצעת על המקום), ובמידה ונמצא אחוז גבוה של אלכוהול בדם הנהג הדבר עשוי לגרור שלילה של רישיון הנהיגה.

עקיפה בצומת

אין חוק בגרמניה האוסר על עקיפה בתוך צומת, על כן מצופה מנהגים לבדוק מספר פעמים, ולא להסתמך על מראה אחורית בלבד, שכן יש בה שטחים מתים (שטח שאותו הנהג לא מסוגל לראות באמצעות המראות) רבים. כשאתם מתכוונים לפנות, בכל מקרה עדיף לאותת לכיוון הפניה, ולוודא שאין רכב מאחוריכם שעלול היה לפספס את האיתות, לפני שמבצעים פניה.

נהיגה ללא אורות היא אסורה לחלוטין בגרמניה, ועשויה להוביל לקנס גדול ולצבירה של נקודות.

בעת תאונה יש להשאר במקום התאונה, באם מדובר בתאונה ללא רכבים או נפגעים נוספים יש להשאר לפחות חצי שעה במקום התאונה. תאונות פגע-וברח הן אסורות על פי חוק, ועשויות להוביל לקנסות גדולים בנוסף לפיצוי עבור הצד הנפגע.

שאר חוקי התנועה והתמרורים זהים לאלו הנהוגים בישראל.

תרבות נהיגה נסיעה בצד ימין

כדאי לשים לב כי בגרמניה מצופה מהנהגים להיצמד לצד ימין של הדרך או הכביש. הנתיב השמאלית שמור לצרכי עקיפה בלבד, ונסיעה בו בזמן שאינך מבצע עקיפה אינה מקובלת. כלל האצבע – היצמד לנתיב הימני ביותר שאתה יכול ליסוע בו.

עקיפה

כמו שכתבנו – עקיפה מתבצעת באמצעות הנתיב השמאלי. אם אתם נמצאים בנתיב השמאלי ואינכם עוקפים אתם יכולים לצפות לסימון מהרכבים שמאחוריכם באמצעות הבהוב עם האורות הגבוהים ברכב (בדומה לנהוג בישראל), במקרה כזה מצופה מכם לעבור לנתיב הימני ברגע שמתאפשר לכם ולאפשר לשאר התנועה להמשיך.

"האט" אומר להאט

למרות שהנהגים הגרמנים נוהגים במהירויות גבוהות ברחבי האוטובאן, ובכבישים מהירים, בתוך העיר הנטיה היא לנהוג הרבה יותר לאט. כמו שצויין, כבישים עירוניים רבים באיזורי בתי ספר וכדומה מוגבלים במהירות ל-30 קמ"ש, והנהגים נוטים ליסוע במהירויות נמוכות מאד בתוך העיר, מתוך רצון להגן על הולכי רגל ולסייע להם להגיע בביטחה ליעדם.

מוט הילוכים ידני הוא הסטנדרט

כדאי לקחת בחשבון שמכונית סטנדרטית בגרמניה מגיעה עם תיבת הילוכים ידנית ולא אוטומטית. לכן, כשניגשים לשכור רכב, לשם הדוגמא, אם תרצו רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית כדאי לבקש זאת מראש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב