דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע השקעות אלטרנטיביות מקטינות את הסיכון של תיק ההשקעות? 

מאת    [ 14/06/2021 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 819 פעמים ]

מאת ספיר לוי

במרץ 2020, פרץ נגיף הקורונה לחיינו והרעיד את שווקי ההון בעולם. חוסר הוודאות ששורר מאז בשוקי ההון, שסובלים מתנודתיות קשה, יוצר תחושת דאגה בקרב המשקיעים. 

אין זו הפעם הראשונה, שהעולם נכנס למשבר כלכלי חמור בשנים האחרונות. הרי רק לפני קצת יותר מ-10 שנים, החל משבר "הסאב פריים", שהתגלגל למדינות רבות בעולם, והביא לשנים רבות של חוסר יציבות ואי בהירות. אבל נדמה, שמשהו השתנה בתקופה האחרונה. נגיף הקורונה הביא משקיעים רבים לכדי מסקנה שלא ניתן לשים את כל הביצים בסל אחד, שתהיה זו טעות לשים את כל יהבם על השקעות בשוק ההון, כשלא ברור מה יילד יום, וכשהאדמה רועדת.

לכן, בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה בקרנן של ההשקעות האלטרנטיביות, שמספקות למשקיעים הכנסה יציבה ושוטפת וכר בטוח בתוך כל הבלאגן. 

משבר הקורונה הוכיח שוב מחדש שבתקופה כזו של אי ודאות, תנודתיות וכשהריבית במשק אפסית, כל אחד חייב לגוון את תיק ההשקעות של המשפחה, עם השקעות אלטרנטיביות שמאפשרות לפזר סיכונים ולא להיות תלוי "במצב הרוח" של שוקי ההון בעולם. 

מה הן השקעות אלטרנטיביות?

ההשקעות האלטרנטיביות הגיחו לחיינו בצורה משמעותית בעיצומו של משבר "הסאב פריים" שתקף את ארה"ב ואח"כ את העולם כולו ב-2008. ההשקעות הללו מהוות אפיקי השקעה חלופיים להשקעות המקובלות כיום בנכסים סחירים באמצעות מניות ואגרות חוב, והן כוללות בין היתר, השקעות בקרנות נדל"ן, קרנות גידור, קרנות הון סיכון וכו'.

 

מה היתרונות של השקעות אלטרנטיביות על פני השקעות בשוק ההון?

פיזור סיכונים וגיוון תיק ההשקעות

היתרון הבולט של השקעות האלטרנטיביות הוא שהן מאפשרות לפזר סיכונים ולהשקיע באפיקי השקעה שאינם תלוים אחד בשני. כשאתם משקיעים היום במניות, משברים עולמיים כמו משבר הקורונה ומשבר הסאב פריים עלולים להשפיע על כל תיק ההשקעות שלכם כאחד. ההשקעות האלטרנטיביות מאפשרות להשקיע באפיקי השקעה שונים, כגון: קרנות נדלן וקרנות הון סיכון, שאינם תלוים אחד בשני או בשוק ההון, וכך להקטין את הסיכון על תיק הנכסים שלכם הכולל שלכם.

גיוון תיק הנכסים מאפשר לכם להיות בראש הרבה יותר שקט, ולהוריד מעצמכם את המתח הרב שנוצר בעקבות החשש מפני עוד משבר, שבבת אחת עלול לפגוע בכל הרווחים שצברתם במשך שנים.

 

יחס תשואה-סיכון נמוך

השקעות אלטרנטיביות לרוב יכילו מספר מנגנוני בטיחות שמאפשרים להפחית את הסיכון:

אחד ממנגנוני הבטיחות הללו שייך לקרנות הנדל"ן, שפיתחו מודל סדור ומתוכנן מראש לסינון השקעות עבור המשקיעים, במטרה לספק להם עסקאות בעלות הסיכוי-סיכון הטוב ביותר שיש.

במסגרת המודלים השונים לרוב קיימת ועדת השקעות בה יושבים מומחים שונים מתחומי הנדל"ן והפיננסים, שתפקידם לבחור את העסקאות הטובות והמשתלמות ביותר עבור המשקיעים. בנוסף, לרוב הקרנות יש תשתית ענפה של מומחים ואנשי מקצועים מנוסים, כגון: שמאים, עורכי דין וקבלנים, שמאפשרים להם לצפות בעיות עתידיות ולדעת אילו השקעות הכי כדאיות.

גם בקרנות הון הסיכון למשל, נמצאים משקיעים ויזמים מנוסים, שעברו דבר או שניים בתעשיית ההייטק העולמית, שידעו לזהות את הפוטנציאל הגלום מאחורי מיזם מסוים, אחרי שערכו עליו בחינה מקיפה ויסודית.

 

תזרימי מזומנים שנכנסים לחשבון הבנק שלכם עוד בעיצומה של ההשקעה

חלק מההשקעות האלטרנטיביות מאפשרות למשקיעים להנות מתזרים מזומנים קבוע שנכנס לחשבון הבנק שלהם עוד במהלך ההשקעה. כך לדוגמא, אם השקעתם בקרן השקעות נדל"ן שרכשה נכס מסוים ומתכננת למכורו בעתיד בתשואה גבוהה, בנתיים תוכלו להנות מהכנסות שייכנסו לחשבונכם מהשכרת הנכס. 

 

לסיכום, השקעות האלטרנטיביות הן המילה האחרונה בתחום ההשקעות העולמי, ובמהלך השנים האחרונות הן צברו יותר ויותר תאוצה בקרב המשקיעים, עקב שלל היתרונת שגלומים בהן. כגון: פיזור הסיכונים, גיוון תיק ההשקעות, תזרימי מזומנים קבועים, ועוד. ההשקעות האלטרנטיביות מתאימות כמו כפפה ליד למשקיעים בתקופה כזו של בלבלול וחוסר ודאות שאופפת את שווקי ההון. נדמה שככל ולמשק הבית יהיו יותר מקורות הכנסה פסיביים שלא תלויים בשוקי ההון, כך הוא יהיה חסין יותר למשברים הבאים שעתידים לבוא.












מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב