דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בפיגמנטציה שעוזר לבעיות העור 

מאת    [ 20/04/2021 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1075 פעמים ]

טיפול בפיגמנטציה חשוב לכל מי שלא מרוצה ממראה העור, במיוחד בפנים ובאזורים נוספים ש"מציצים" מתחת לבגדים (למשל כפות הידיים). כדאי לחדד, שלא כל בעיות עור באשר הן נחשבות לפיגמנטציה. פיגמנטים כשלעצמם אינם אלמנט שלילי. ככלל הם בעצם אלה שמעניקים לגופינו את הצבעים המאפיינים אותנו. הם נמצאים בשיער בריא (שלא הלבין), הם נמצאים על פני העור, בעיניים וכן הלאה. המלנין הוא זה ששומר על העור מפני נזקי השמש, בין היתר על ידי התופעה שכולנו מכירים בשם שיזוף. 

מתי פיגמנטציה הופכת לבעיה 

אם פיגמנטים הם עניין טבעי לחלוטין וגם מלנין נדרש על מנת שלא נינזק בכל חשיפה קלה לשמש, מתי בעצם מתחילה הבעיה? ככלל, הבעיה שבגינה בעיקר נשים (אך כיום גם לא מעט גברים) רוצים ומחפשים טיפול בפיגמנטציה היא כאשר פיזור הצבע האחיד מופרע. כאשר מלנין מאבד את הפיזור האחיד בעור מתעורר הצורך לחפש פתרון. דוגמאות לא חסרות אך הבשורות הטובות הן שיש פתרון יעיל. בין היתר ניתן להתמודד ולטפל בכתמים שנובעים מגיל מבוגר, נמשים, בהרות שמש ועוד. 

טיפול בפיגמנטציה ולמה היא קורית בכלל

פיגמנטציה בעור נוצרת בגלל סיבות שונות, לפעמים סיבה אחת ולפעמים שילוב של כמה גורמים. לדוגמא, ישנם אנשים שאצלם זו בעיה גנטית, תורשה. אך בנוסף, יש גם השפעות רבות מן הסביבה וגם מההתנהגות. חשיפה לשמש ללא אמצעי הגנה, תרופות מסוימות, שינויים הורמונליים בהיריון, גיל מעבר, תרופות, כל אלה ועוד נותנים את אותותיהם. אך כפי שאמרנו, כאשר זה המצב, ניתן לראות שיפור ניכר על ידי טיפול בפיגמנטציה. הטיפול צריך להיות מותאם לאופי הבעיה וטיבה. לעיתים הכתמים מגיעים לרובד העמוק של העור ולפעמים הם מגיעים לעומק מינימלי. כאשר הכתמים הינם רדודים ולא מאוד עמוקים, טיפול בלייזר יהיה יעיל במיוחד. פירוק הכתמים נעשה על ידי אנרגיה ממוקדת, שפועלת רק על המלנין. 

תוך כמה זמן רואים שינוי  

כדאי לציין כי טיפול בפיגמנטציה לא נראה כהרף עין. לא כל סוגי העור מושפעים באותו האופן וגם עומק הכתמים משחק תפקיד. טיפול אחד, שניים או לפעמים שלושה יספקו תוצאות משביעות רצון. תחילה הכתמים ייראו כהים יותר, אך אל דאגה. המלנין למעשה בשלב הזה מתחיל להתפרק. זה לא מצביע כלל על בעיות עור חדשות. תוצרי הפירוק מסולקים מהגוף באופן טבעי, כפי שמסולקים חלקיקי פסולת. את הטיפול הזה ניתן לבצע בכל מקום שבו רואים את הכתמים – לרוב בעיקר באזורים חשופים לשמש. למשל אזור המחשוף, פנים, ידיים, חזה וכן הלאה. 

האם הלייזר בטוח לשימוש  

טיפול בפיגמנטציה באמצעות לייזר נחשב לשיטת טיפול בטוחה, שפועלת היטב. הניסיון בשיטת טיפול זו עבור פיגמנטציה בעור רחב ביותר וכאשר הדבר נעשה בפיקוח רופא, אין סיבה לדאגה. חשוב לשים לב כי הרופא מאבחן את סוג העור לפני הטיפול ומבצע את ההתאמות הדרושות. חשוב לציין שטיפולים כאלה לא מבוצעים בתקופות של שינויים הורמונליים טבעיים, בהיריון, הנקה, טיפולי פוריות וכדומה.

מרפאת דר’ צחי שלקוביץ


בר-כוכבא 23 בני ברק


טל: 1700-050-5959


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב