ארגז כלים לשחרור מחרדה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ארגז כלים לשחרור מחרדה 

מאת    [ 19/04/2021 ]
מילים במאמר: 358   [ נצפה 781 פעמים ]

 
 

ארגז כלים לשחרור מחרדה

 

 

סובלים מהתקפי חרדה? כמובן שחשוב לפנות לאיש מקצוע לקבלת טיפול, אבל כשמפלס הפניקה עולה יש גם כמה דרכים שבהן תוכלו לעזור לעצמכם להתגבר:

 


    • לנשום. נשימות עמוקות (סרעפתיות) משחררות כימיקלים מרגעים במוח (דופמין וסרוטונין), מרפות את מערכת העצבים המרכזית ומורידות דופק. שאפו אוויר דרך האף למשך ארבע שניות ונשפו במשך שמונה שניות. חזרו על הפעולה שמונה פעמים. רצוי להתאמן בנשימות הללו גם כשאין התקף, במשך כמה ימים בכל שעה עגולה –  זה מעלה את האפקטיביות של הטכניקה בזמן ההתקף.
    • לצעוד. ורצוי בטבע (אם אתם צועדים על הליכון, השתדלו לצפות תוך כדי בערוץ שמשדר סרטי טבע). הסימפטומים הפיזיולוגיים של התקפי חרדה מתבטאים בדופק מהיר, יובש בפה, זיעה קרה וחמה, חולשה, בחילה ועוד. הליכה נמרצת ככל הניתן יכולה להסיח את הדעת מהסימפטומים הללו, מכיוון שתשומת הלב עוברת מבפנים החוצה. בנוסף, מחקרים הוכיחו שהליכה בטבע מורידה סטרס. מבחינה פיזית, רמת החמצן עולה בגוף בעת הליכה, והחמצן הוא המרגיע הלאומי. אגב, בזמן התקף חרדה עשו פעולה שגורמת הנאה (בישול, קריאה) כדי להסיח את הדעת ולא להיכנס ללופ של חרדות.
    • למרוח. מרחו שמן ארומטי של לבנדר באזור הצוואר והחזה, קרוב לפנים, כך שתחושו בריח שלו. מחקרים הוכיחו כי הלבנדר מכיל חומרים מרגיעים ומפחיתים חרדה ולחץ.
    • לעסות. עסו את הקרקפת שלכם למשך כמה דקות, בעוצמה שנעימה לכם. מחקרים הוכיחו שעיסוי קרקפת משפיע על בלוטת יותרת המוח ומוריד את רמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) ומעלה את רמות הדופמין והסרוטונין,
    • לנער. תרגלו מדיטציית ניעור: עמדו בפישוק נוח עם ברכיים כפופות וידיים משוחררות ונערו את הגוף למשך מספר דקות, אפשר גם לצלילי מוזיקה. זה מה שבעלי חיים בטבע עושים כשהם נחלצים מציפורני טורף, וזה עובד גם על בני אדם ומשחרר אותם מתחושת הפחד.
    • להתפלל. קראו קטע רוחני שנותן לכם השראה, נוגע ברבדים העמוקים של הנפש ומחזק אתכם. זה יכול להיות קטע מהתנ"ך, מהבודהיזם או אפילו קטע שירה או כל טקסט רוחני אחר שנותן לכם כוחות והשראה.
    • להתקלח. היכנסו למקלחת ותנו למים לזרום על הגוף. למים יש אפקט מרגיע והם עוזרים לפחד להשתחרר מהגוף. התחילו במים חמים, המשיכו במים פושרים וסיימו במים קרים ככל שתוכלו – המעבר מחום לקור מוריד את לחץ הדם ומרגיע את המערכת הפאראסימפטטית ומעביר אותה ממצב של חוסר שליטה למצב של שליטה.

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מנחה סדנאות לגמילה מעישון,מטפל ברפואה סינית: דיקור סיני, שיאצו וטווינה , מורה ליוגה ודמיון מודרך, מגשר זוגי ומשפחתי.


 


yigala62@walla.com


 


  0502796868 .

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב