אנחנו חיים בעידן של צריכה, המאה שלנו היא מאה של סופרמרקטים, תורים ארוכים, שלטי ניאון, כוכבי-על, מאה של כסף, זו מאה של בדידות,
מה שאנחנו מכנים היום "חברת נוחות", היא אוסף של הצרכים האנושיים המוגזמים שגודלו בנו מעבר להיגיון הבריא.
בסיכומו של דבר המנגנון המורכב הזה מתחיל ללחוץ על כולם.
בחברה כזאת כבר לא משתמשים באמצעים לנוחיותו של האדם, אלא להיפך, האדם הופך להיות בן ערובה של האמצעים הללו. כל יום הם מתרבים, הם מפעילים יותר ויותר לחץ על הפרט ומדכאים את הפסיכולוגיה של ההמונים.
"חברת הנוחות" מטשטשת את דעתנו, מטילה עלינו את הצרכים הכוזבים, משכנעת אותנו בכך שישנם חפצים חיוניים ביותר, ובכך מנפחת את חשיבותם. הצרכים הכוזבים הללו מדכאים את האדם המודרני.
אנחנו נסחפים על ידי זרם של דעות. לוקחים מאיתנו את הזכות לחרות האישית. המרדף אחר הרווח יוצר חברה צרכנית שמטפחת משמעות מזויפת לחיים.
האדם המודרני רואה את משמעות החיים בצריכה. את מרבית שנות קיומם האנשים מבזבזים כדי להרוויח על מנת לקנות דברים שהם לא צריכים. הפרסום והתקשורת שותלים בנו מחשבות שניתן לקבל קצת אושר על ידי רכישה של מוצר זה או אחר. אבל זאת לא תקשורת, אלא מערכת שמטמטמת את ההמונים.
ביסוד של תפיסת העולם הצרכנית נמצאים: קניות על פי העיקרון "כמה שיותר ובזול", חיסכון, צורך להרוויח כסף, קבלת אשראי, צורך למצוא עבודה בשכר גבוה יותר, פחד מפני רמת חיים נמוכה בעת הפרישה.
המציאות של קיומנו מכריחה אותנו לחיות למען כסף. כולם יודעים את זה. ולמרות זאת, אנחנו ממשיכים במשחק הזה.
אבל למזלינו עם הזמן הרצונות שלנו משתנים, מתברר, שהערכים של העבר הולכים לאיבוד, האנשים, בניגוד לערכים שמוטלים על ידי התקשורת, לא נמשכים יותר לראוותנות, אלא למשמעות. לא אנחנו, אלא הזמן בעצמו, מוביל אותנו להערכה מחודשת של החיים.
המשבר הנוכחי הוא משבר של אובדן משמעות, והוא לא יעבור עד שלא נשנה את הגישה שלנו לחיים ולמשמעות החיים. זה יכול להיות תהליך היסטורי ארוך, טראגי אם הוא יתרחש לא במודע, או בזכות המודעות שניצור הוא יתממש בצורה מובנת, נוחה ומהירה.
לשם כך מתגלה בדורנו תקשורת גלובלית אינטרנטית כי האמצעי היחיד שיאפשר לנו להגיע למטרה זו הוא דעת החברה.
הטבע ברא אותנו כך, שהסביבה קובעת את כל טעמינו וערכינו. אנחנו נמצאים תחת שליטת דעת החברה בעל כורחנו ובאופן מוחלט, ולכן החברה מסוגלת לכפות עלינו כל דרך התנהגות וכל ערך, אפילו ערך מופשט. אנחנו מוכנים לעשות הכול למען פרסום, תהילה, הוקרה וכבוד.
זה כוחו של הכלי היחיד העומד לרשותנו לבנות מודעות חדשה,
ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם