דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשחזר מידע אחרי פרמוט 

מאת    [ 09/03/2021 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1257 פעמים ]

לא פעם בפורום כזה או אחר תראו הודעות מסוג הזה: "מחפש תוכנה שעושה שחזור מידע לאחר פירמוט". בעצם מדובר על המקרה, שבו בן אדם עשה פירמוט למחשב שלו ונזכר שהיה שם קובץ אחד או יותר שהיו חשובים. לפעמים גם זה יכול להיות עקב פרמוט בטעות, שיותר נפוץ שזה קורה בשמן שמתקינים מערכת ההפעלה.

מה בעצמם קורה בזמן הפרמוט? דבר מאוד פשוט – מתבצעת מחיקת הנתונים ובכך מוגדל השטח לשימוש. במקרה שתהליך פרמוט מהיר הקבצים נמחקו והם אינם נגשים לשימוש, אבל נשארים עקביות, לעומת זה בתהליך פרמוט מלא קבצים נמחקים לגמרי.

אם נחזור לענייני שחזור, אז ניתן לבצע שחזור מידע וזה תלוי במספר פרמטרים. במידה ואתם תפנו לשירות מקצועי של חברה שמתמחה בנושא, הם ידעו לבחון את המצב ולהעריך איזה קבצים ניתנים לשחזור ואיזה לא. צריך לציין שאחוזי ההצלחה בדרך כלל גבוהים. ברור, ששירות עולה כסף, אבל אם זה קבצים שהם באמת חשובים לכם מומלץ להשקיע ולפנות לאנשי מקצוע. במעבדות בדרך כלל עובד צוות טכנאים מקצועי, שעבר הכשרה מקצועית מתאימה, שצבר ניסיון בתחום ויודע לעשות את העבודה בצד הטוב ביותר. מה שעוד חשוב, שבאותן מעבדות יש גם תנאים מתאימים, ציוד וטכנולוגיות מתקדמות, כך שבאמת סיכויים ממש ממש טובים, שתקבלו את הקבצים שלכם בחזרה.

במידה ולא מעוניינים לפנות למעבדה ורוצים לנסות לשחזר לבד – זה גם אפשרי, בוודאי התקבלו לא מעט תגובות והמלצות באיזו דרך לבצע שחזור בבית. אבל חשוב מאוד להיות זהירים ולדעת שאתם לוקחים סיכון לא קטן: התהליך שחזור יכול להצליח ויתרה מכך הוא עלול לעשות נזק בלתי הפיך לאותן קבצים, הוא יכול להגיע לרמות, שגם במעבדה המקצועית לא יכלו לסייע.

כך נוצר מצב שבו מצד אחד אפשר לנסות לבצע את השחזור לבד ובמידה וזה מצליח לחסוך השקעה, אבל מצד שני, במידה ושחזור לא יצליח אתם עלולים לאבד את הקבצים לגמרי. אז מה עושים? התשובה מאוד פשוטה – צריך להבין עד כמה הקבצים האלו חשוב לכם ולהחליט בהתאם לכך. למשל: במידה ומדובר על תמונות או צילומי וידאו מאירועים חושבים ואין לאף אחד עותקים. בכללי בשביל לא להיקלע למצבים כאלו מומלץ מאוד לבצע גיבוי לקבצים שלכם. היום בשוק ניתן למצוא שיטות הגיבוי מגוונות ביותר, חלקן זולות יותר וחלקן פחות. החל שימוש בזכרון חיצוני נייד וכולל רכישת חבילת גיבוי בענן. מכיוון שלכל אחת מהשיטות יש גם יתרונות וגם חסרונות המלצת המומחים היא להשתמש בשילוב שלהן וכך תהיו בטוחים שהנתונים שלכם שמורים היטב ובמידת הצורך תוכלו לקבלם.

לסיכום: נתחיל מהסוף, הכי חשוב ומומלץ לבצע גיבוי לכל הנתונים החושבים. אבל במידה ולא היה גיבוי ובוצע פרמוט ונמחקו גם הקבצים החשובים מומלץ לשחזר את הקבצים על ידי אנשי מקצוע בחברות שמתמחות בשחזור מידע.

 

אלירן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב