דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להצליח בראיון עבודה 

מאת    [ 27/02/2021 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 900 פעמים ]

 

   תקופת הקורונה הביאה עמה שינויי קריירה להרבה מאוד אנשים, וזמן איכות עם עצמנו לחשיבה ולבחינה מחדש: מהן התשוקות שלנו? האם האנשים שנמצאים סביבנו ביומיום באמת מחממים לנו את הלב, מעניינים ומרגשים אותנו? והאם המקום שבו אנו עובדים הוא הבחירה הטובה ביותר עבורנו? אז למי שקיבל החלטה לשנות מקום עבודה או להתקדם לתפקיד מספק ונעים יותר,  הנה כמה עצות שיעזרו לכם להגשים את חלומכם.

בשלב הראשון עליכם לרשום בגוגל "דרוש/ה ........ בחיפה":  המילים לאחר המילה דרוש/ה צריכות להכיל את הגדרת התפקיד שמבטאת את התשוקה שלכם. תנו לגוגל לעשות את ההיסקים ולשלוח אתכם לסוגי משרות שלפעמים לא העליתם בדעתכם שהן רלוונטיות לכם! כל כך פשוט והרבה אנשים לא עושים זאת אלא מחפשים משרות במודעות "דרושים" והולכים לאיבוד. כך גם תוכלו לאתר מקורות פרסום משרות דרושים בתחום שמעניין אתכם.

בצעד הבא אני מציעה להכין קורות חיים בלווי מומחה. השקעה של 500 שקלים לערך עשויה לקבוע, האם בקשתכם תיזרק לפח או תישאר על שולחנו של הממונה. ואני ממליצה לטלפן ולוודא שבקשתכם הגיעה ליעדה- למי שמראיין (לא למזכירה). קורות החיים צריכים להתאים לא רק לנתונים שלכם, אלא גם לאופי התפקיד, לסגנון האנשים, ולמקום העבודה שאליו אתם פונים. אני כל פעם שמשתמשת בקורות החיים שלי אני מעדכנת בפרטים חדשים, ומתאימה את ההדגשים בהתאם למשרה ולאנשי המקום!

בצעד הבא עליכם לקרוא כל מה שניתן על מקום העבודה החדש, על התפקיד המוצע ועל המנהל או על מי שיראיין אתכם... מה סגנונו, מהם הערכים שלו (חפשו את שמו בפייסבוק), איזו דרך עבר הוא עד שהגיע למעמדו- וכמובן תנסו לברר מי מקרוביכם מכיר  מישהו שעובד במקום, כדי לשמוע עוד פרטים על המשרה, המקום, והממונה. ידע זה כוח.

בהמשך, הכינו נאום פתיחה שבו אתם מציגים את עצמכם ואת ניסיונכם באופן שתואם את הסגנון של המראיין, המקום, דרישות המשרה וגם את הייחודיות שלכם (אבל בעדינות...לא בהגזמה!). גם כאן מומלץ לפנות למומחה שיבנה לכם מיתוג אישי. הדבר הכי קשה לרוב האנשים הוא לשווק את עצמם. אפילו אני, שזה מקצועי, פונה לאיש מקצוע שיבנה מיתוג אישי עבורי, לפני שאני מתראיינת למשרה שאני מאוד רוצה. מה שמוכר לכם, ואולי נשמע כבר נדוש- לאחרים זה חידוש! עשו רשימה של כול התפקידים והפרויקטים שביצעתם בתחום, הידע והתארים שרכשתם, מקומות העבודה שעבדתם, והפרסים והערכות שקיבלתם מצד מעסיקכם. בחרו לתאר פרויקטים שביצעתם בהצלחה בעבודת צוות, משהו חדשני שענה על צורך בארגון בו עדתם, מיזם בו עשיתם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, עבודה עם ממשקי עבודה שונים, שימוש בתקציבים גבוהים, עבודה עם אנשים רמי דרג או חברות גדולות בעלות שם, תרומה לקהל אנשים רב וכד'. אין צורך להכריז על עצמכם כעל "בעלי מוטיבציה", "ראש גדול", "כושר מנהיגות" "יכולת שיווק", "יחסי אנוש טובים" וכד'. המראיינים צריכים לחשוב עליכם כעל בעלי כישורים אלו לאור תיאור היזמות והתהליכים שהובלתם.

מחקרים מראים שמרבית המועמדים שנבחרו, קלטו את התעניינותם של המראיינים ב- 80 השניות הראשונות של הראיון. רושם ראשוני יש רק פעם אחת. רושם ראשוני נבנה בשפת הגוף בעת כניסתך לחדר המראיין, ובשניים שלושה משפטי הפתיחה בהם הנך מקבל את זכות הדיבור ומציג את עצמך.  כל מילה שאתם מבזבזים על אינפורמציה שאינה רלוונטית לביצוע התפקיד- היא הפסד ביצירת הרושם הראשוני, וקבלת יתרון יחסי למתחריכם! בהציגכם את עצמכם התחילו במשפטים המתארים את הטופ של התפקיד אליו הגעתם לאחרונה, כגון: אני סגן מנהל במחלקת... יש לי ניסיון של 10 שנים במקצוע/ בתחום... במהלך השנים ביצעתי מגוון תפקידים: חבר במועצת המנהלים, מנהל פרויקט....אחראי על ....מדריך קבוצות.... סיימתי תואר שני בטכניון ל.... בהצטיינות. לתאר תהליכים שאתם מובילים ותהליכים שאתם שותפים להם.

הקפידו על הופעה ייצוגית- לבוש צנוע ומחמיא, לא מדי צמוד, לא שקוף, נקי ומגוהץ, מודרני, שיער נקי ומסודר, גברים- מגולחים, נשים- מאופרות ועם תכשיט אחד מעניין, ציפורניים נקיות, נעליים אלגנטיות ומצוחצחות, מריחים טוב, והכי חשוב עם חיוך מאוזן לאוזן ומבט ממוקד בעיני המראיין/ים. היו קלילים וחברותיים אך ממוקדים, ושמרו על קצב דיבור אנרגטי, וטון דיבור נעים ומבטיח. אם שואלים אתכם האם ביצעתם דבר מה שלא ביצעתם- אמרו: לא, אבל אני מוכן ללמוד.

הקפידו על קשר עין עם כל הנוכחים. היו לבביים ולא ביקורתיים כלפי שאלות המראיינים. האריכו בדיבורכם רק כשאתם מציגים את עצמכם וניסיונכם. על שאר השאלות ענו בקיצור ולעניין. אם תישאלו על סוג של קשיים שחוויתם במקום העבודה הביאו דוגמה למשהו שהתחיל גרוע ואתם ידעתם לתקן ולהוביל את הסיטואציה להצלחה. תנו למראיינים לסיים את הריאיון מתי שיחליטו, ואם ישאלו בסוף הריאיון "האם יש משהו שהנך רוצה להוסיף ולא הספקת להגיד"- אמרו תודה, אשמח לעבוד אתכם וצאו עם חיוך מהחדר בלי הכרזות מיותרות!

זכרו, שבוחרים למקום העבודה את העובד שמשרה תחושת ביטחון שיהיה קל ונעים לעבוד אתו, ושהוא יביא תועלת מרבית לארגון. בוחרים לאו דווקא את האדם הכי מקצועי. על כן, עליכם לרכוש את לבם של המראיינים, לתת להם הרגשה שהנכם ישרים, מקצועיים, נאמנים ומסורים, ואתם באים עם אנרגיה טובה.

 

 

דר' ניצן ברוקס-תואר שלישי ושני (בהצטיינות) בייעוץ חינוכי עם התמחות בייעוץ לקריירה מאוניברסיטת בר-אילן, מדריכה לעצמה אישית ולהצלחה במכרזים ובראיונות עבודה. מאמנת מוסמכת ובוגרת קורס להכשרת מנהלים. מייל:nitbar@walla.co.il, אתר: www.dr-nitzan.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב