דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידעתם, הגוף יודע לרפא את עצמו ! 

מאת    [ 17/02/2021 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 1593 פעמים ]

שישה דברים שחשוב לדעת על היכולת של הגוף לרפא את עצמו

הריפוי העצמי של הגוף מתבצע באמצעות תהליך שעוברים תאי הגוף, תהליך שבו הם מתחלקים ומתחלפים כל הזמן מה המביא לחידוש של רקמות הגוף. ללא החידוש של רקמות הגוף, שום רקמה לא הייתה מתרפאת כמו ברקמות שבהן אין תחלופה של תאים, במערכת העצבים או בשיניים שבהן הנזק הוא בלתי הפיך.

יש דוגמאות שונות המוכיחות את יכולת הריפוי העצמי של הגוף. כאשר אנו שוברים עצם, הרופא מקבע את השבר בגבס. הקיבוע בגבס אינו מביא לאיחוי השבר, אלא רק מאפשר  את המנוחה הנדרשת לתהליכים הפנימיים של הגוף, תהליכים שהם האחראים על איחוי השבר.

דוגמה נוספת היא במצבים של פציעה כאשר שלמות העור נפגעת והאזור הפגוע מדמם. גם במצבים אלו הגוף מרפא את עצמו באמצעות מערכת קרישת הדם אשר מונעת אובדן דם ומערכות אחרות אשר מאחות את הקרע בעור .

דוגמאות אלו ודוגמאות נוספות מוכיחות כי כוחות הריפוי נמצאים בתוך הגוף. כדי לרפא את עצמו הגוף אינו זקוק לגורם חיצוני. חשוב רק לדעת איך לעזור לגוף לרפא את עצמו ועוד יותר חשוב, איך לא לדכא את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף.

תורת הריפוי הטבעי קובעת כי הגוף פועל תמיד בכיוון הנכון כדי לשמור על עצמו ולהישאר בריא. הוא אף פעם אינו פועל בכיוון המנוגד לעצם הקיום שלו. לכאורה ישנם מצבים שבהם נראה לנו כי הגוף פועל בכיוון ההפוך בניגוד לאינטרס שלו לשמור על קיום בריא, אך למעשה אלו פעולות הכרחיות הנכפות על הגוף במצבים של חולי.

יש דוגמאות רבות לכך כמו פריחה על העור הנגרמת כתוצאה מהצורך בסילוק רעלים מהדם, רעלים אשר מסכנים את הגוף או מחלת האוסטאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס, מחלה שבה העצם מתפוררת, נוצרת כאשר בדם יש חומצות, עודפי זרחן, תרופות ורעלים אחרים העלולים לפגוע במאזן חומצה - בסיס של הדם. כתוצאה מכך, הגוף מעדיף לגייס סידן מהעצמות כדי לסתור את הרעלים ולשמור על מאזן תקין של בסיס חומצה בדם גם במחיר של פגיעה בחוזק של העצמות.

הרפואה הטבעית מאמינה כי מחלה אינה גורם אשר מתמודד עם הגוף ומאיים עליו, לשיטתה, המחלה אינה תוקפת את הגוף ולא מתמודדת אתו. לפי שיטת הריפוי הטבעי,  המחלה היא תהליך ביולוגי שמטרתו לרפא את הגוף ולהחזיר אותו למצב בריאותי תקין.

כדי לשמור על בריאות תקינה, הגוף צריך להוציא מתוכו רעלים וחומרי פסולת שנוצרו בתהליך חילוף החומרים או שהצליחו לחדור אליו. כדי להאיץ את סילוק החומרים האלו הגוף משתמש בכל הדרכים ובכל הפתחים שבו. ולכן נזלת, פריחה, שיעול, שלשולים, הקאות, כאבים, עלייה בטמפרטורה של חום הגוף ועוד הנתפסים בעיני הרפואה המערבית כמחלה, הרפואה הטבעית רואה בהן תופעות המייצגות את המאמץ שעושה הגוף באופן טבעי כדי להתגבר על המכשולים העלולים להזיק לתפקוד התקין שלו.

כל הסימנים והסימפטומים שאנו עדים להם בעת מחלה אקוטית הם אומנם גורמים אי נעימות וסבל לעתים, אך הן למעשה פעולות של הגוף כדי לשמור על עצמו ולהשיב לו את התפקוד התקין.

חשוב להבחין בין מחלה אקוטית לבין מחלה כרונית. מחלות אקוטיות הן מחלות המסתיימות בהחלמה מהירה, מחלות שבהן בתוך זמן קצר הגוף מצליח לשוב לתפקוד תקין. מחלה כרונית זהו מצב שבו הגוף, על אף המאמצים הרבים, אינו מצליח לרפא את עצמו באמצעות פעולות טבעיות שונות ובמשך השנים מצב המחלה מתדרדר ומחמיר.

יש שלוש סיבות עיקריות למה הגוף אנו מצליח לרפא את עצמו. האחת, החולה אינו מסלק את הגורמים למחלה כמו למשל במצב של לחץ דם גבוה כשהחולה ממשיך לצרוך מזונות עתירי מלח, שומן רווי או כולסטרול ועוד. השנייה, דיכוי תסמיני המחלה על ידי תרופות שמדכאות פעילויות חיוניות של הגוף לריפוי, והשלישית, התהוות של נזקים מתמשכים ובלתי הפיכים כמו למשל עישון ממושך העלול לגרום לשינויים מבניים בריאות.

הרפואה הטבעית מכירה רק במחלה אחת, ב"מחלת הרעלת". אל הגוף נכנסים רעלים המצטברים בו ופוגעים בתפקוד התקין שלו. הרעלים מגיעים אל הגוף מכל מזון או חומר שאינו משמש לבניית רקמות, לחידוש התאים, ליצירת אנרגיה ולחיזוק המערכת החיסונית. חומרים כמו צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, מים מזוהמים, אוויר מזוהם צבעי שיער וקוסמטיקה, הורמונים ואנטיביוטיקה הניתנים לחיות ועוד, יוצרים רעלים בגוף המחלישים את כל מערכות הגוף.

ריפוי טבעי מבוסס על עיקרון של סיבה ותוצאה, כדי להחלים מהמחלה יש לאתר את הסיבות של המחלה ולסלק אותן. כדי לספק לגוף את הצרכים החיוניים לו מבחינה גופנית ונפשית חשוב להקפיד על אוויר צח, על מזון נכון, על שתיית מים טהורים, על פעילות גופנית, על טיפולים המביאים לרגיעה ולמנוחה נפשית, כמו למשל עיסוי, טיפולי שיאצו ועוד, על שינה בריאה ועל אורח חיים בריא.

דויד מירז מטפל ברפואה משלימה : תחומי מגע , שיאצו, דיקור סיני , גוף ונפש 


אתר הבית >> www.david-miraz.co.il 


מייל >> david1.miraz@gmail.com


נייד ליצירת קשר : 054-7920434


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב