דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לבטיחות בכביש 

מאת    [ 02/02/2021 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 1325 פעמים ]

הנה המדריך המלא לבטיחות בכביש, בעיקר לפי נקודות שאולי בכלל לא הכרתם לפני כן. אחרי קריאה מעמיקה, תוכלו להיות בטוחים שהנהיגה שלכם תהיה הרבה יותר בטוחה.

להסתכל במראות כל הזמן

הסעיף הזה נשמע די בסיסי הרי משאנו לומדים נהיגה אנו רגילים לבחון את המראות ובעיקר כשאנו בולמים או עוקפים. עם זאת, לא צריך להסתכל במראה רק כשאתם יוזמים פעולה בכביש כלשהי אלא לבחון אותו כל הזמן. גם אם אתם נוסעים בכביש מהיר ואתם על מהירות יחסית נמוכה שלא עוברת את המהירות המותרת, ואין  אף אחד מהצדדים שלכם כבר כמה דקות, תמיד תבחנו את המראות ותבינו מי מגיע מאחורה. תמיד תישארו בשליטה הביטחון שלכם בכביש יעלה וכך תדעו לצפות טוב יותר מה הנהגים האחרים יעשו.

לדאוג לטיפול בצמיגים

טיפול ברכב הוא סעיף גדול מידי שלא נפרט כאן, הרי כל החלקים של הרכב צריכים להיות תקינים להרמוניה הבטיחותית שאתם צריכים כדי לנסוע בשלום, אך אחת הנקודות שאנשים רבים שוכחים הם הגלגלים. הגלגלים שלכם ובפרט הצמיגים, יכולים להיות סכנה אמיתית ויכול להיות שאתם אפילו לא מודעים לכך. הגיע הזמן להבין דבר או שניים על הצמיגים ועל חשיבות החריצים שבהם, להבין איך בודקים את גיל הצמיג ומתי צריך לבצע החלפת צמיגים לרכב, להבין איך ממלאים את לחץ האוויר בצורה נכונה כשיש עומס ברכב וכשאין, כולל ההבדל בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים וכולה.

ללמוד מה הנורות מסמנות

אם אתם רוצים להיות בטוחים יותר על הכביש אתם חייבים להבין מהן אותן נורות שנדלקות אצלכם כל הזמן. יכול להיות שהנורות יידלקו באופן זמני וייכבו לבד ויכול להיות שיש נורה אחת שדולקת אצלכם בלי להיכבות ואתכם זה לא כל כך מעניין. זו טעות חמורה, כי ברגע שנדלקת נורה הרכב מסמן לכם משהו ואתם חייבים לבדוק אותו, גם אם זו נורה צהובה שלא דורשת טיפול דחוף. בדקו בספר הרכב מה הנורה שנדלקת וחשוב שהוא יהיה נגיש, וכך יהיה לכם יותר קל לקרוא אותו בזמן אמת שבוודאי יהיה לכם מידי פעם בשגרה היומית.

שיהיו מסטיק וסוכריות ברכב

כולנו עייפים לעתים בשגרה היומית שלנו כאשר אצל חלק מהנהגים זה מגיע לרמה מאוד מסוכנת. במקום לסכן את עצמכם על הכביש או לבזבז כסף על קפה בתחנות הדלק, פשוט תשימו ברכב משהו שישמור עליכם ערים כמו מסטיק או סוכריות. בכל פעם שתהיו עייפים תוכלו ללעוס את המסטיק וזה יעיר אתכם מעט, זה אמנם מעסיק את המוח מעט אך זה עדיין לא יפגע בכישורי הנהיגה שלכם וזה רק יעיר אתכם. חשוב מאוד להימנע משימוש במוצר שתופס לכם יד אחת, כאשר כיום זה כבר מחוץ לחוק, ולכן מסטיק או סוכריה יהיו הפתרונות הכי טובים.

תתאימו את הנסיעה לעונה ולתנאי הדרך

לא מעט ישראלים נוסעים בימי החורף בכבישים מהירים ומקבלים דו"ח על אף שלא עברו את המהירות המותרת. יכול להיות שמבחינתכם תהיו בטוחים שהסבר לשוטר יסביר את הטיעון שלכם ויגרום לכם להשתחרר מהמאורע בלי דו"ח, אך מי שבאמת מכיר את חוקי התנועה יבין שלשוטר יש זכות לתת לכם דו"ח על חוסר זהירות, והוא יכול לטעון שנסעתם מהר ביחס לתנאי הדרך. חשוב לנסוע בצורה בטיחותית ולהרגיש שיש לכם שליטה על הרכב, כאשר בכבישים חלקים או בדרך משובשת תיסעו בצורה נעימה, חלקה ובטוחה.

סופר צמיג - פנצ'רייה בירושלים


המקום שלכם להחלפת צמיגים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב