דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפקת סרטוני תדמית בימי קורנה 

מאת    [ 26/01/2021 ]

מילים במאמר: 925   [ נצפה 1104 פעמים ]

כבר לא צריך להסביר את הצורך בסרטון תדמית לעסק

כבר שנים זה די ברור: עולם השיווק עבר לאונליין. כיום, כל מי שמחפש מידע על מוצר או שירות חדשים, נכנס לגוגל. ניתן כיום למצוא את המידע הכי עדכני בקלות ובמהירות, כמעט הכול במרחק קליק אחד. גם מחירים ניתן להשוות בקלות, כי כמעט כל המוצרים כיום מוצעים באונליין. תקופת הקורונה בה אנו נמצאים כבר חודשים רבים, עוד יותר חידדה את החשיבות של האונליין. הרכישות באונליין גדלו בעשרות אחוזים, וכיום כשכול העסקים כמעט סגורים, בלי האונליין אי אפשר כמעט להמשיך ולהתקיים.

אבל, דווקא שפע ההיצע יצר בעיה חדשה של חשיפה. לקוחות מופצצים בשפע של מידע מכל כיוון באונליין, ובהחלט קשה להתבלט. לכל מוצר כמעט מוצע מגוון גדול של פתרונות חליפיים, והלקוחות מתקשים לקבל החלטות קנייה.

השנה האחרונה הדגישה את היתרונות של סרטון תדמית לעסק. בגלל שפע ההיצע, לקוחות מצפים לקבל הכי מהר שאפשר תיאור קצר של המוצר המוצע, מה הערך שהוא מציע לי, ומה היתרונות שלו ביחס למתחרים. את זה סרטון תדמית עושה בצורה הכי יעילה. בתוך 1-2 דקות, כל המידע הרלוונטי מוצג ללקוח הפוטנציאלי, ומניע אותו לפעולה. סיכוי ההמרה, כלומר- הפיכת לקוח פוטנציאלי ללקוח בפועל עולה בעשרות אחוזים אחריי צפייה בסרטון קצר, שנעשה בצורה נכונה. לכן גם, יותר ויותר לקוחות מבינים את החיוניות של הפקת סרטון קצר גם עבור העסק שלהם, או קווי המוצרים השונים.

 

אבל, איך מפיקים סרטון תדמית בימי קורונה?

ההגבלות הקיימות כיום על פתיחת עסקים, שלא לדבר על ימי סגר מוחלט, מקשים על הפקת סרטוני תדמית חדשים, אבל- אם רוצים אז אפשר. בכל החודשים של ימי הקורונה, אנחנו כחברת הפקות סרטוני תדמית לעסקים, לא הפסקנו להפיק סרטוני תדמית לעסקים שפנו אלינו.

אלה מקצת מהאפשרויות של הפקת סרטוני תדמית בימי קורונה:

1. סרטון תדמית המבוסס על חומרים קיימים או נרכשים- לכל עסק יש חומרי גלם שהוא צבר מהעבודה השוטפת, חלקם צילומי סטילס, וחלקם צילומי וידאו. לאותם עסקים, מבצעים תחקיר טלפוני על מנת להבין טוב יותר את ההיצע של העסק, היתרונות ביחס למתחרים, קהל היעד והמסרים השיווקיים הנדרשים להצגה בסרטון. בנוסף, בודקים מהם חומרי הגלם הקיימים בחברה, ואפילו מבקשים לקבל אותם על מנת לבחון את איכות החומרים. על בסיס התחקיר שבצענו טלפונית, וחומרי הגלם הקיימים, מעבירים את המידע לקופירייטר, אשר מכין תסריט לסרטון, כזה שעונה על דרישות התחקיר, ועל מגבלות חומרי הגלם הקיימים. ניתן כמובן להשלים את חומרי הגלם באמצעות רכישת קטעי וידאו מספריות באינטרנט (Stock Footage), כך שיהיו מספיק חומרי גלם כפי שמוגדרים בתסריט. ניתן להקליט את הקריינות המקצועית על פי תסריט הקריינות המאושר, על ידי קריינים שיש להם אולפני קול ביתיים. עורכים את כל חומרי הגלם על פי התסריט, על ידי עורכי וידאו שעובדים מהבית (כיום לכל עורך וידאו יש את כל ציוד המחשוב ותוכנות העריכה בבית), כולל עריכת סאונד. סרטון תדמית כזה ניתן להפיק בתוך 2-3 שבועות, כאשר כל המעורבים בהפקה עובדים מהבית, והתוצר יראה מקצועי וישמש ככלי שיווקי משמעותי לעסק.

 2. סרטון תדמית המבוסס על צילומים באולפן- אולפן מסך ירוק הוא אחד האמצעים הכי חשובים בהפקת סרטוני תדמית בכל סביבה שנרצה. כל מי שמצולם באולפן מסך ירוק, ניתן בעריכה להסיר את המסך הירוק שמאחורי המצולמים, ולשתול מאחוריהם כל סביבה שנפוץ, הן סביבה חיצונית והן סביבה של כל עסק בכל תחום, על ידי שתילת הרקע המתאים. נדרשת עבודת עריכה ותיאום תאורה וצבעים בין המשתתפים והרקע, עד ליצירת אשליה מושלמת של המצאות באותה סביבה, אבל זה כמובן אפשרי. גם צילומים בתוך אולפן מסך ירוק הם אפשריים בימים אלו, תוך שמירה על כל המגבלות, כולל הגבלת מספר המשתתפים בתוך חלל סגור, ועטית מסכות. רק השחקנים שמצולמים מסירים את המסכות בזמן הצילומים בפועל. כל שאר נושאי ההפקה, כלומר תחקיר, תסריט, קריינות וכן הלאה, מבוצעים מהבית, כמו שתיארתי בסעיף הקודם.

 3. סרטון תדמית באנימציה- גם בשיטת הפקה זו, כל תהליך ההפקה מבוצע לחלוטין מהבית. את חומרי הגלם לסרטון מפיקים אנימטורים שגם הם עובדים מהבית, באמצעות כל המחשוב ותוכנות האנימציה הנדרשות לעריכה, כולל עריכת סאונד ושילוב קריינות ומוזיקה. ההבדל היחיד בצורת הפקה זו, שאחריי כתיבת התסריט והאישור שלו על ידי הלקוח, קיים שלב נוסף שנקרא Story Board, שזהו תיאור גרפי של יישום סרטון התדמית באנימציה. גם בשלב זה נדרש אישור לקוח, לפני שהאנימטורים מתחילים לעבוד על האנימציה. כמובן, גם שלב זה נשלח במייל מהבתים של המעורבים.

 

על מה חשוב להקפיד בהפקת סרטוני תדמית?

בהפקה של סרטון תדמית חדש לעסק, על מנת שיהיה יעיל מבחינה שיווקית, חשוב להקפיד על הנושאים הבאים:


    • תחקיר- הדבר החשוב ביותר שצריך להבין במהלך התחקיר זה הבידול של העסק או המוצר המוצע. כלומר, במה הוא יותר טוב מהמתחרים. בגלל שפע הפתרונות הקיימים כיום בכל תחום, במידה והלקוח מעוניין בפתרון לבעיה קיימת, ומבין שהמוצר המוצע עונה על הבעיה, השאלה הכי חשובה שהוא שואל את עצמו היא: למה לרכוש דווקא מספק זה? סרטון התדמית חייב לתת מענה לשאלה הזו. אם הלקוח מזהה את היתרון ביחס למתחרים- סיכוי גבוה שהוא יחליט להתקדם בתהליך הרכישה.
    • תסריט- חשוב שהתסריט יעביר בצורה טובה את המסרים השיווקיים שהוגדרו בעקבות התחקיר, ויענו למי שצופה בסרטון על השאלות העיקריות: מה המוצר נותן לי, ולמה דווקא לרכוש מספק זה?
    • בניית אמון- חשוב ליצור אמון מול הצופה, שהוא הלקוח הפוטנציאלי, כי לקוחות כיום מאוד חוששים מהונאות, בטח ברכישות אונליין. מה שיוצר אמון בצורה טובה הם צילומי וידאו. חשוב שהמוצר המוצע יצולם בוידאו, כך שהלקוח יוכל לראות שמדובר במוצר קיים ועובד, ולראות בדיוק איך הוא נראה.
    • הנעה לפעולה- כל סרטון חייב להסתיים בהנעה לפעולה. לא להיות אגרסיביים בסגנון: אתה חייב לרכוש עוד היום, אלא יותר בסגנון: צור קשר לקבל מידע נוסף.

 

לסיכום, סרטון תדמית לעסק או למוצר הוא צורך חיוני, במיוחד כאשר העסקאות עברו לאונליין. ניתן להפיק סרטוני תדמית גם בימי הקורונה במגוון אפשרויות. חשוב להקפיד על הפקה שתאפשר העברת כל המסרים השיווקיים בצורה יעילה, כך שלקוחות פוטנציאלים יחליטו להתקדם בתהליך הרכישה.

עוזי יהב, מייסד  יהב הפקות ,  ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית וסרטי מוצר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב