דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדשנות באמנות - גלריות וירטואליות 

מאת    [ 20/01/2021 ]

מילים במאמר: 924   [ נצפה 1423 פעמים ]

 

יש לנו הזדמנות חד פעמית  להיות ברגע שחלה מהפכה באופן שבו אנו צורכים אמנות ברשת.

המוזיאון הבריטי, אחד המוזיאונים האוניברסליים (שאינם ייחודיים לתחום, כאמנות) הגדולים בעולם, המוסד ששנים נמצא בראש הטבלה העולמית של מספר המבקרים, ראה עלייה גדולה בקהל המבקרים הדיגיטלי שלו מאז שנאלץ לסגור את שעריו.  ארט באזל פיתחה את חדרי הצפייה הדיגיטליים שלה והוצגו בה עבודות אמנות בסכום של 248 מיליון יורו בתערוכה הוירטואלית בהונג קונג.                                                                    

גלרייה שוויצרית מפורסמת לאמנות עכשווית ומודרנית "האוזר ווירט" הציגה לא מזמן את התערוכה הראשונה הדיגיטלית שלה - אוסף רישומים של לואיז בורז'ואה.

אך עבור חובבי הביקורים בגלריות, ביקור במקומות הווירטואליים  הללו עשוי לגרום לאכזבה. כאשר החוויה מתבטאת בלחיצה על דף תמונות ממוזערות שפשוט מקושרות לתמונות גרפיקה ברזולוציה גבוהה, אינה דומה לאירוע. ביקור חי.  כאשר היישום לא מעורר השראה, ודומה לאתר קמעונאי – הוא רחוק מאד מהחוויה של תערוכה חיה.

יוזמות אלו שהזכרתי, אינן מתקדמות הרבה מעבר למאמצים המוקדמים להעביר את חוויית התערוכה שניתן היה למצוא בתקליטורי CD של גלריית האמנות של חברת מיקרוסופט שנערכה בשנת 1993, העבודות המוצגות בגלריה, היו עבודות מאוסף הגלריה הלאומית בלונדון. את חווית הביקור הפיזי לא  ניתן לשחזור לחלוטין, לא משנה רמת התחכום הטכנולוגי, מה שהכי חסר היה בתצוגות שהזכרתי, היה הרכיב המרחבי. אדריכלות פנים היא ממשק משתמש חיוני, וגורם מפתח להנאה מהאמנות. מספר מוזיאונים וגלריות בעולם, עושים דיגיטציה כבר מספר שנים, גם לחללי הגלריה שלהם, בנוסף לאוספי האמנות שלהם.  בעבר אלה היו מאמצים משניים, כחלק מתוכניות הנגישות או ההסברה, ולא חלק מהסיור האמנותי. עכשיו הם חלק אינטגרלי מהחוויה, והגלריות והמוזיאונים משתמשים בטכנולוגיות החדשניות ביותר כמו גלריות אומנות וירטואליות.  לכן פינה אחת של עולם האמנות — הפינה הוירטואלית — הולכת ומשגשגת. ל–40 אלף משתמשי חלל התצוגה הווירטואלי Occupy White Walls, המגדיר עצמו כ"פלטפורמת האמנות של העתיד", נוספו באחרונה 10,000 משתתפים חדשים. מאז פתיחתו, לפני כשנתיים, הוקמו  למעלה מ–50 אלף גלריות המשתרעות על שטח של כ–20 מיליון מ"ר.

 

תכונות כלליות של גלריות אומנות וירטואליות

אפרט את התכונות החשובות של גלריות אומנות וירטואליות:

חללים תלת-ממדיים: גלריות אומנות וירטואליות מאפשרות למשתמשים שלהם ליצור גלריות בחללים תלת-ממדיים חיים. תמונות: העלאת תמונות מהמחשב האישי או מהאינטרנט, הוספה של כותר, תיאור או זכויות יוצרים.

סרטונים: הזרמת סרטונים מהאינטרנט או מהמחשב.  הוספת כותרת, תיאור וזכויות יוצרים.

צליל: הוספת מוסיקה או קריינות לכל סוג של תוכן הופך את המרחב הווירטואלי לאינטראקטיבי.

תבניות: מגוון של תבניות מוכנות.

שיתוף קל: קישור אינטרנטי של תערוכות התלת ממד לאתר האינטרנט. שיתוף הגלריה באמצעות דואר אלקטרוני ומדיה חברתית.

אתרי גלריות וירטואליות פופולריים שאסקור בקצרה הינם:  EMAZE, VAS. OWW ,ART-STEPS.

Occupy White Walls (OWW)

ב OWW המשתתפים בוחרים מבין מאות אלמנטים אדריכליים מוכנים: גרמי מדרגות ספירליים בסגנון הבארוק, אולמות כניסה בנויי בטון בסגנון הברוטליסטי, או גופי תאורה בסגנון אר?דקו — ובונים גלריות בכל סגנון שעולה על דעתם. המקסימליזם הוא האופנה השלטת בימים אלה, מסתבר.

אחרי שסיימו לבנות חלל יכולים המשתתפים לבחור מבין                        כ–7,000 יצירות אמנות, שכמה מהן נלקחו מאוספי יצירות הנחשבות בימינו לנחלת הכלל, ולתלות אותן על קירות הגלריה. מאחר ו-OWW הינה סביבה שאפשר לשוטט בה בחופשיות, לאחר מכן יכולים המשחקים לסייר בגלריות של אחרים ולשוחח איתם שיחה בצ'אט — על אמנות או כל נושא אחר.

ייחודיות לגלריה:

אפשרות להסתייע ב"דייזי", עוזרת וירטואלית לענייני אוצרות, שתמליץ על יצירות שמתאימות לגלריה.  

 

Emaze

Emaze מאפשרת למשתמשים שלה ליצור גלריות אמנות וירטואליות בחללים תלת-ממדיים חיים. זו תוכנה לאמנים, סטודנטים, מורים, ארגוני אמנות, חובבי אמנות ולכולם ליצור תערוכות וירטואליות על ידי עיצוב תבניות תלת ממד מציאותיות. הטכנולוגיה מבטלת את הצורך בכל ידע בתחום קידוד או עיצוב אתרים. משתמשים יכולים להעביר עדכוני מדיה חברתית בשידור חי, תוכן תמונות ווידאו, דפי אינטרנט ואנימציות GIF ליצירות שלהם. פלטפורמת Emaze מאפשרת לכל המשתמשים ליצור ולהציג גלריית אומנות וירטואלית בחינם. התבניות ניתנות לעריכה, בשונה מקובץ תמונה סטטי, כלומר ניתן להיכנס לשקופיות ולשנות מבלי למחוק ולהעלות קבצים מחדש.  תכונות ייחודיות לגלריה:

PPT / PDF: יבוא והמרה קלה של קובץ שכבר קיים, והפיכתו באופן אוטומטי למצגת Emaze דינמית, מרתקת ומושכת חזותית.

אין מגבלת כמות וגודל: ב- Emaze אין הגבלה על מספר התמונות, הסרטונים או המוסיקה שהועלו ואין הגבלה על גודל הקובץ. ניתן להעלות יצירות אמנות גדולות ברזולוציה גבוהה מאוד.

 

Art-Steps

אתר גלריית  ארטסטפס –  הינו כלי דיגיטלי המאפשר ליצור תערוכה וירטואלית אשר מורכבת מתמונות, מידע וסרטונים – את כולם ניתן לדלות מהרשת או להעלות מהמחשב.

את התמונות ניתן למקם על פני "קירות" או להציג על שולחנות וסוגי פלטפורמות אחרים, במספר "חדרים" בהתאם לנושאים. ניתן לקבוע את החלוקה הפנימית של החדרים באמצעות תבניות מוכנות. התבניות המוכנות מרשימות ומדמות מבנה מחולק לחדרים, כאשר המבקר יכול להלך בחצר ולצפות במוצגים המוצבים בו ואז להיכנס פנימה כדי לצפות בתערוכות הפנימיות. במהלך הסיור, יכול המבקר לבחור להתקרב למיצג ואף לגעת בו כדי לקבל מידע נוסף.

ייחודיות לגלריה:

כניסה באמצעות אפליקציה לנייד מאפשרת גם צפייה באמצעות מכשירי VR.

 

VAS

אתר גלריית  VAS הוא אתר שמאפשר לכל המשתמשים שבו לפתוח גלריות וירטואליות תלת ממדיות שמשתמשים אחרים יכולים לסייר בהן.

ייחודיות לגלריה:

פיתוח אפליקציית אנדרואיד ל VAS שנכנסת באקראיות לכל הגלריות של המשתמשים ב VAS ונותנת למשתמשים אחרים לסייר דרך הפלאפון לכל הגלריות.

 אחרי שלמדתי את הנושא החלטתי לבנות 3 גלריות נפרדות לציורי: אחת לתערוכתי הבינלאומית על בנימין זאב הרצל, אחת ל-36 סדרות הציורים השונות שלי, ואחת לסדרת העבודות האחרונה שלי "מחוות". החלטתי לבחור עבור הגלריות שלי באתר גלריית ארט-סטפס, ולהפקיד את בנייתן בידי אוצרת מנוסה. שתי גלריות שהושלמו הוכיחו לי שבחרתי נכון.

 

לסיכום –   אפילו עבור חובבי הביקורים בגלריות, ביקור בגלריות הווירטואליות  הללו עשוי להיות חוויה מענגת. החוויה מתבטאת בתמונות גרפיקה ברזולוציה גבוהה מאוד. שיטוט וכניסה לתצוגות מעניינות, האפשרות להתקרב מאוד לציור, וקבלת מידע נוסף בזמן אמת.

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב