דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות ספורט לילדים או איך לנתק את הילדים מהמסך? 

מאת    [ 31/12/2020 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1622 פעמים ]

 

הקדמה

מתי בפעם האחרונה יצאתם לפעילות ספורט עם ילדיכם? אם זה היה מזמן או שאינכם זוכרים המאמר הזה בדיוק בשבילכם. בימינו ילדים רבים מוצאים עצמם מבלים פרקי זמן ממושכים מול המחשב. כל זאת ללא צורך לצאת החוצה ולפגוש חברים. העולם הוירטואלי תופס נתח יותר ויותר משמעותי מזמנו הפנוי של הילד. ההישגים של הילד במשחק הופכים בעיניו, לעיתים, יותר משמעותיים מהישגיו האישיים והלימודיים. 

ההתקדמות הטכנולוגית היא דבר מבורך. אבל כמו בכל דבר בחיים יש צורך באיזון. בסופו של יום החיים הוירטואליים מייצגים מציאות מדומה, אשליה. ההישגים בעולם הוירטואלי הם יותר קלים מהחיים האמיתיים-אפשר לקנות דמויות, כוח פיזי ויוקרה (בתים, שטחים). בנוסף, ההישגים בעולם הוירטואלי נצברים בזמן מנוחה ולא מצריכים מהילד כל מאמץ פיזי. לכל זאת יש השפעות שליליות לטווח הארוך כגון: ניתוק חברתי, דיכאון, השמנת יתר וירידה בלימודים.

המלצות ארגון הבריאות העולמי לפעילות ספורט לילדים

לילדים בגילאי 5-17 ממליץ ארגון הבריאות העולמי לבצע פעילות גופנית אירובית לפחות שעה ביום. דוגמאות לפעילות אירובית מומלצת: כדורגל, כדורסל, שחייה, רכיבה על אופניים או ריצה. עוד ממליץ ארגון הבריאות העולמי על שילוב אימוני כוח לחיזוק השרירים והעצמות לפחות 3 פעמים בשבוע. לבסוף, ממליץ ארגון הבריאות על הגבלת זמן המסך של ילדים מידי יום.

פעילות ספורט לילדים-עצות להורים

בראש ובראשונה חשוב לתת דוגמא אישית! אתם אינכם יכולים לצפות מילדכם לעשות ספורט באופן קבוע כשאתם מנותקים מספורט. ילדכם לומד ממכם. אם אתם נוהגים לעשות הליכה מידי ערב הציעו לו להצטרף אליכם. 

הפכו את הספורט לחוויה משפחתית. צאו עם ילדכם לרכיבה על אופניים מידי שבוע. עשו עימם הליכות משותפות. אם יש אפשרות רצוי לשנות את המיקום מידי פעם. כך למשל, בחוף הים, ביער או בפארק סמוך. נסו לאתגר את ילדכם עם הזמנים או מספר הסיבובים שהם מבצעים. ילדים בדרך-כלל אוהבים אתגרים ולראות התקדמות ממשית.

בררו אם מישהו מבני כיתתו של ילדכם רשום לחוג ספורט. שוחחו עם הוריו של הילד המדובר על-מנת שיציע לילדכם להצטרף אליו לחוג. לילדים יותר קל ללכת לחוגי ספורט עם חברים מאחר שכך הם אינם מרגישים לבד.

נסו לייצר תחביב משותף עם ילדכם-הירשמו עימם לחוגי ספורט. חוגים פופלאריים הם: כדורגל, שחייה ואומנויות לחימה. במועדון הטאקוונדו שלנו ההורים מתאמנים ביחד עם הילדים ומוצאים נושא משותף שמחבר ביניהם. הילדים פעמים רבות עוזרים להוריהם להתכונן לקראת מבחני חגורות בסוף השנה. בנוסף, נוצר הווי חברתי משותף לילד ולהורה שבא לידי ביטוי בפעילויות חברתיות כגון: מחנות אימונים משותפים להורים ולבני נוער, פעילויות גיבוש שונות וכן הלאה.

לסיכום,

נסו להקשיב לילדכם וללמוד מה מעניין אותם. הראו להם דוגמא אישית ונסו להכיר להם ענפי ספורט מגוונים. בלו עימם בחוץ בפעילויות משותפות כגון: טיולים או הליכות. גם אם זה קשה נסו להקפיד על כך. ילדים צריכים להבין שמשחקי מחשב אינם משקפים את המציאות ושיש עולם אמיתי בחוץ.

 

אלכסיי ריבניצקי, מדריך מוסמך לאומנויות לחימה מטעם מכון "וינגייט". מאמן נבחרות ילדים ונוער במועדון "טלקוונדו". בעל חגורה שחורה, דאן 1. פייסבוק: https://www.facebook.com/TlqwwndwTalkwondo אתר: https://talkwondo.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב