דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת עבודת סמינריון בצורה נכונה 

מאת    [ 23/12/2020 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 1298 פעמים ]

שאלת החידושים הטכנולוגיים

במיוחד בתחום טכנולוגיית המידע (IT – Information Technonlogy) והשפעתם על התפוקה בענפי מסחר ותעשייה שונים מעסיקה מזה זמן מה חוקרים בתחום.

מחד, מציעים החידושים הטכנולוגיים אפשרויות והזדמנויות חסרות תקדים לייעול.

מאידך, נדרשת השקה כלכלית משמעותית להתקנת והפעלת חידושים טכנולוגיים אלו ואחרים. יתרה מכך, נדרשת הכשרה מחדש של צוות העובדים.

מה גורמת היעדרה של הכשרה מתאימה ?

 

 היא עשויה להפוך את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לאבן נגף שתפריע למהלך העבודה בארגון, תחת לשפר אותה. בענפי שירות, כגון ענף הבנקאות, נדרשת גם פתיחות של הלקוחות לחידושים הטכנולוגיים. אמנם, לקוחות צעירים מקבלים לרוב בברכה את האפשרויות הטכנולוגיות החדשות, ומסתגלים אליהן בקלות. ברם, חלק ניכר ממסד הלקוחות תופס את השינויים הטכנולוגיים כמסובכים ומורכבים מדי, ועשוי להצר על אובדן המגע האנושי ואובדן מהלך העניינים המסורתי בארגונים מסוג נתון.

למה עלינו לשים לב כאשר מדובר על תחומים אחרים?

גם בתחומים אחרים, כמו תחום החינוך, נשאלת השאלה, מה התרומה של חידושים טכנולוגיים? גם בתחום החינוך והמחקר, ישנם חידושים טכנולוגיים רבים המקילים על העבודה. עבודת סמינריון לדוגמא אינה דורשת מן הסטודנטים את אותו המאמץ שדרשה כתיבת סמינריון בעבר.

אם נתייחס לכתיבת הרשימה הביבליוגרפית של עבודת הסמינריון, בעבר, היה צורך לנהל את הרישום באופן ידני. כיום, ישנן תוכנות המנהלות את הרישום באופן אוטומטי. במקביל להורדת המאמר עצמו, ניתן להוריד את האזכור בקובץ נלווה. האזכור נשמר במאגר של התוכנה (למשל, מנדליי).

שילוב האזכור בעבודה הסמינריון מתבצע באופן אוטומטי, ובסופה, גם הרשימה כולה, מעודכנת לפי האזכורים ששולבו במהלך העבודה. דוגמא נוספת, כתיבת תוכן העניינים של עבודת הסמינריון. גם כאן, מציעה תוכנת וורד אופציה אוטומטית. אולי השכלול הגדול מכולם, הוא הנגישות של מאגרי מידע מקוונים וספריות מקוונות, שמייתרים את הצורך להגיע פיסית לספרייה.

מה גרם הקידום הטכנולוגי מתחילת המאה שעברה?

נדמה כי קידום טכנולוגי הפך להיות משפט המפתח בניהול עסקים כבר מסוף שנות ה-70 של המאה שעברה. אין ספק, כי השוואה זריזה בין היכולות הטכנולוגיות של שנות ה-70 לאלו הקיימות קיום, תגלה התקדמות בצעדי ענק. קידום טכנולוגי התרחש בכל התחומים, אולם, באופן משמעותי במיוחד, טכנולוגיות המידע, שלא היו קיימות כלל (או כמעט ולא) לפני כ-30 שנים היוותה מהפכה בניהול עסקים בכל התחומים, יצרניים ושירותיים כאחד.

תעשיית ה-IT העולמית כיום היא גדולה, וממשיכה לגדול בקצב מהיר. בארה"ב בלבד, עלו ההכנסות המשולמות לחברות מחשבים, חומרה, תוכנה, תקשורת ושירותי מחשוב ומידע מ-162 מיליארד דולר לשנה בשנת 1985 ל-630 מיליארד בשנת 1996, וכיום מוערכת בהשקעה שנתית כוללת העולה על 100 מיליארד דולרים.

האם הדרישה למוצרי ושירותי IT הינה משמעותית?

הדרישה למוצרי ושירותי IT היא כלל-עולמית, ומבוססת על התרומה הכלכלית של טכנולוגיות IT לתפוקה בעולם כולו.   ההנחה הרווחת היא כי קידום טכנולוגי הוא שווה ערך לשיפורים בתפוקה, וניתן להזכיר בהקשר זה את מדד המלמקוויסט, המתייחס לקידום טכנולוגי כאל מדד לגידול בתפוקה.

היכולת לנהל ולחלוק מידע, ולהיעזר במאגר הידע והיכולות של החברה בפתרון בעיות, מעניק לחברה יתרון תחרותי משמעותי. שיפורים טכנולוגיות מסייעים בשיפור הלמידה הארגונית, אולם, יותר מכך, גם בשיפור התקשורת הארגונית, וכתוצאה מכך, שיפור עבודת הצוות ושיתוף הפעולה בין העובדים בחברה. קיימת אפשרות של יצירת צוותי עבודה וירטואליים, המאפשרים שיתוף פעולה גלובאלי שיאפשר בחירת אנשי צוות מיטביים לכל פרויקט, וניצול יכולת ומומחיות מקומית וגלובאלית ללא מגבלות מיקום. שיפורים טכנולוגיים נוספים מאפשרים ליעל תהליכי עבודה, ועוד. 

מהי תרומתם לקידום הטכנולוגי ? 

 

כל אלו, מעידים על תרומה חיובית של קידום טכנולוגי לשיפור בתפוקה. גם בתחום הכתיבה, אין להטיל ספק בתרומה של חידושים טכנולוגיים לכתיבה.

לסיכום, עבודת סמינריון, היא אחת ממטלות הלימודים שהביצוע שלה קל משמעותית ונגיש ממה שהיה, הודות לחידושים הטכנולוגיים בתחום והנגישות הרבה של המידע בעקבות המהפיכה הדיגיטאלית. במקביל לכך, גם היכולת להיעזר במאגרים מקוונים של עבודות סמינריוניות מוכנות, כמו אתר סמרטר, היא חידוש שמקל מאד על עבודת הסטודנטים. ההשוואה בין הידע הטכנולוגי כיום, לידע הטכנולוגי בראשית המאה, היא בסיס לאמונה, כי בכל התחומים – השמיים הם הגבול.  

https://www.smarter.co.il/ - המרכז לעבודות אקדמיות הגדול בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב