מיתוג עסקי הוא תהליך ארוך, המון מהעסקים מפסיקים באמצע הדרך ונוטשים את המרוץ. מרוץ זה הוא המרוץ החשוב ביותר לכל עסק, על ידי הכרת המותג שלנו נוכל לייצר הכנסה גבוה בהרבה משנדמה לנו. למה? בגלל שיותר אנשים יכירו אותנו, בגלל שנוכל לגבות יותר על המוצרים שלנו, וכמובן בגלל שיותר אנשים רוכשים דרכנו מוצרים. כמובן שכאשר העסק שלנו הופך למותג אנו יכולים ליצור קשרים עסקיים חזקים יותר ולהגדיל את שירותינו למוצרים נוספים.
אז מהו השלב הראשון במיתוג עסקי?
השלב הראשון כמובן הוא עיצוב שפה עיצובית נכונה לעסק שלנו. הדרך הפשוטה ביותר לענות על שלב זה היא לרכוש שירותי עיצוב מאחד הסטודיויים המצוינים. חפשו בגוגל עיצוב לוגו ומיתוג או מיתוג עסקי ותוכלו למצוא שלל עסקים טובים אשר יענו על שלב זה.
השלב השני הוא – תודעה ציבורית.
תודעה ציבורית מגיע אך ורק עם הצגת הלוגו במקומות רבים ככל האפשר. מיתוג עסקי הוא מצרך יקר, וכך גם מחירו, בכדי להגיע למיתוג עסקי חברות רבות השקיעו מאות אלפים ובמקרים רבים גם מיליוני שקלים. החדשות הטובות הן שבימינו ישנה דרך זולה בהרבה בכדי ליצור מיתוג עסקי באופן מהיר. השיטה פשוטה – שיווק דיגיטלי נכון ברשתות החברתיות המלווה במוצר חדש ושונה. אני אסביר – על ידי שיווק ממומן נוכל להגיע לכמות ענקית של צרכנים במחיר מאד נמוך(10,000 שקלים בכדי להגיע לקהל של יותר מ 200,000 לקוחות) כלומר העלות של שיווק ממומן מאד נמוכה. אך המוצר שלנו חייב להיות מוצר איכותי אשר באמת עונה על צורך. אחרת המיתוג העסקי שלנו לא יוכל לצמוח בגלל שהשורשים לא מספיק חזקים.
ארצה להעמיק ולספר על אחד הפרויקטים האחרונים שלקחתי בהם חלק. שני בחורים צעירים שייבאו סוכריות לא שגרתיות רצו להפוך אותן למותג בתחום עישון הקנאביס הרפואי. המוצר חדש ואין עדיין לקוחות, המקום הטבעי של הסוכריות הללו הוא במסיבות ובמקומות חברתיים, ועם הקורונה היה קשה מאד לדחוף לכיוון זה. בקיצור המיתוג היה חייב להגיע דרך הרשתות החברתיות. לאחר הקמה של 3 קמפניי מודעות שונים ברשתות החברתיות הצלחנו להגיע למעלה מ 200,000 לקוחות ולהניב יותר מ 20,000 שקלים רווח בטווח זמן של פחות מ 3 חודשים!!
לאחר שלושת החודשים אנשים רבים פשוט עצרו את הרכב הממותג של החברה בשביל לבקש לקנות סוכריות.
בנוסף לתודעה ציבורית ברשתות החברתיות המלצת הזהב שלי בנושא השיווק והמיתוג היא להיות בכמה שיותר מקומות הרלוונטיים למותג שלכם. ניקח לדוגמה את וולט, ופרפל – חנות לבגדי ים באילת. וולט ופרפל עבדו בצורה שונה בתחומים שונים. וולט שרצו להבליט בתחום המשלוחים מתגו את השליחים שלהם בצבע שלהם, כך כל אדם המגיע למסעדה יכל להבחין שוולט עובדת עם אותה מסעדה, כל אדם ברחוב יכל לראות את הלוגו בצבע הבוהק וכך נוצרה מערכת מתוחכמת לשיווק עסקי מוצלח.
פרפל בצעו את השיטה רק בתחום אחר, במקום להלביש את השליחים הם ציידו את הלקוחות שלהם בשמשיות שונות עם הלוגו, הם השקיעו כספים רבים בשיווק ברחבי אילת ויצרו תועה על ידי פרסומות פיזיות.
השלב האחרון בתהליך המיתוג הוא מינוף העסק.
לאחר שמתגנו את העסק והפכנו אותו לזכיר על ידי לקוחות רבים עכשיו הגיע הזמן למנף את העסק שלנו ולהפוך אותו לרווחי יותר. לבצע קישורים עם עסקים דומים, ליצור שיתופי, לעשות קמפיינים בהיקף גדול יותר. וכמובן לתת שירות טוב יותר ללקוחות שלנו.