לא פעם שמענו את הלקוחות שלנו שואלים "אבל זה כולל מיתוג?" מיתוג עסקי הוא תהליך ארוך טווח שמרכזו ומטרתו להפוך את שפת המותג שלנו לזכירה על ידי העוברים ושבים. המון בעלי עסקים נוטים להתבלבל ולחשוב שמיתוג הוא רק מיתוג ויזואלי, כמובן שזה לא המקרה ומיתוג עסקי יכול לכלול רינגטונים, תנועות מסוימות ואפילו ריחות מסוימים.
אז למה התחרות על המיתוג הפכה להיות כל כך קשה בימנו? לדעתנו מדובר בגורם אחד מרכזי – תודעה חברתית שמיתוג הוא דבר חשוב.
במידה ונשאל בעל עסק מהם הצעדים הראשונים לפתיחת עסק כנראה שהתשובה תכלול את שלושת הגורמים המרכזיים הבאים: יכולת לספק מוצרים טובים ללקוחות, רישום החברה וניהול החשבונות, וכמובן שיווק עסקי ומיתוג העסק. מיתוג העסק הוא צעד בלתי נפרד כיום מפתיחה של עסק, כולם מבינים זאת. כך גם התחרות עולה, לאט לאט נפתחים עוד ועוד עסקים ש"ממתגים" את העסק שלהם. למה הממתגים בגרשיים? בדיוק בגלל אותה שאלה שהזכרנו בתחילת המאמר. בחברה הישראלית ישנה תפיסה שלאחר עיצוב הלוגו והדפסה של מוצרים מסוימים החברה שלהם ממותגת. אנו סבורים שמיתוג עסקי אמתי מתחיל לאחר לא פחות מכמה חודשים שהעסק רץ ומגיע לקהל רב של לקוחות.
אז איך כן ממתגים את העסק שלנו בצורה נכונה עם כל התחרות הזאת?
הצעד הראשון הוא להיות החלטיים ועקביים עם שפה עיצובית שמייצגת את האני מאמין של העסק שלכם, שפה עיצובית זאת צריכה להעביר את השקפת העולם של העסק. לדוגמא – לוגו ושפה עיצובית של פלאפל תיהיה הרבה יותר עממית ונינוחה משפה עיצובית של חברת סטארט אפ המתעסקת באבטחת מידע. כנראה שהלוגו של חברת הסטארט אפ יהיה מאד מרובע וחד בעוד שהלוגו של הפלפלייה יהיה נעים וביתי.
לאחר מכן נצטרך להפיץ את מיתוג החברה שלנו בכמה שיותר מקומות, כך לקוחות רבים יזהו את עיצוב הלוגו שלנו ונוכל ליצור בקרב הלקוחות שלנו תהליך זיהוי אוטומטי של שפת המותג שלנו. עיצוב הלוגו חשוב מאד לתהליך זה, הרי שפת המותג כולה בנויה על האלמנטים והחלקים של הלוגו שלנו. חשוב לשכור סטודיו לעיצוב ומיתוג ברמה גבוה כבר מההתחלה.
כך תוכלו להיות בטוחים שכבר מההתחלה יש ברשותכם שפה עיצובית אשר מייצגת אתכם באופן הנכון ביותר לכם.
כמובן שתהליך מיתוג העסק הוא תהליך ארוך כך שבכדי לראות תוצאות ישירות מהמיתוג העסקי שלנו נצטרך לחכות כמה חודשים ולפעמים אפילו שנים! אבל אל תתייאשו, מיתוג העסק דומה מעוד למרטון, אנו חייבים להמשיך עם השפה העיצובית והכללים שנקבעו גם אם אנו לא רואים תוצאות. רק לאחר מרחק גדול נוכל להסתכל אחורה ולהגיד וואו, יש לנו סט מוצרים נלווים ללוגו אשר ממתגים את החברה מ – א' עד ת'. לאחר עיצוב, הדפסה, בניית אתר מעוצב אנו צריכים להתחיל לבצע עבודת שיווק שתכלול בעיקר העלאת תודעה בקרב הלקוחות שלנו וכך תיצור את מיתוג החברה.
נרצה לסיים את מאמר זה בנקודת אור – למרות שהמצב במדינה היום קשה, ואינו אידיילי לקידום העסק התמדה תמיד מנצחת! המשיכו עם מוטיבציה בשמיים, שמרו על תנועה ועשייה והתוצאות יגיעו מעצמם!