דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סובלים מסטרס כרוני - בואו ללמוד על הדרכים הטבעיות לטיפול! 

מאת    [ 12/11/2020 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 1208 פעמים ]

כאשר אנחנו נמצאים במצב של סטרס אנו עלולים לחוש מגוון של תסמינים גופניים כמו דופק מואץ, שרירי צוואר תפוסים, הפרעות במערכת העיכול, כאבי ראש, בחילות, לחץ וכאבים בחזה, ירידה בתפקוד המיני, פגיעה במערכת העצבים, הפרעות ריכוז וזיכרון ובמקרים חמורים התפתחות של מחלות אוטואימוניות ושל תאי סרטן.

הבשורה הרעה – קשה לנו לחיות כיום בלי לחוות מידה מסוימת של לחצים ואין כמעט מי שלא חווה תקופה של לחצים וסטרס כרוני המלווה בתשישות, בעייפות ובתסמינים פיזיים שונים, אך הבשורה הטובה היא שלרפואה המשלימה, הרפואה הטבעית, יש דרך לעזור לכם, בלי תרופות פסיכיאטריות ובלי לבלות שעות ארוכות על הספה של הפסיכולוג.

 

איך אפשר להתמודד עם מצבי סטרס בדרך טבעית?

שיטות הטיפול בעיסוי היא אחת השיטות הנפוצות והיעילות לטיפול במצבי לחץ ובמצבי חרדה. כשאנחנו במתח גם הגוף שלנו במתח, השרירים שלנו מכווצים ואנחנו מעמיסים על  שלד הגוף לחץ פיזי וכך, לאט לאט בלי שנרגיש מגיעות המחלות כמו כאבי ראש, כאבי גב, דלקות כרוניות, שרירים תפוסים ועוד מחלות רבות שהיינו יכולים למנוע אילו רק היינו נותנים לכל הלחץ הזה לצאת מאתנו.

סוגים שונים של טיפולי מגע כמו למשל עיסוי רקמות עמוק או עיסוי אירוודה, טכניקת עיסוי הודית, או טיפולי עיסוי אחרים משחררים את הרקמות מהמתח, משחררים את השרירים, מסירים לחץ ומתח, משרים הרגשה רגועה ונעימה ומשפרים את התפקוד הכללי של הגוף.

ניסוי שחקר את השפעת העיסוי על מצבי לחץ וחרדה פורסם לאחרונה בכתב העתjournal Depression and Anxiety. המחקר כלל שישים ושמונה משתתפים שסבלו מסטרס ומהפרעות חרדה שחולקו לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה טופלה בעיסוי, הקבוצה השנייה טופלה בטכניקות של הרגעה באמצעות נשימות והקבוצה השלישית הייתה קבוצת ביקורת. בסיום המחקר הוכח כי למעלה מחמישים אחוז מהמטופלים בעיסוי דיווחו על הקלה משמעותית מיד בסיום המחקר וגם חצי שנה אחריו, ואילו בקבוצה האחרת רק אחוזים בודדים דיווחו על הקלה משמעותית, אך לאחר מספר שבועות התסמינים חזרו.

גם טיפולי רפלקסולוגיה  יעילים בטיפול במצבי לחץ. לפי תורת הרפלקסולוגיה, בכף הרגל קיימות עשרות נקודות אשר לכל אחת מהן יש השפעה ישירה על הגוף ועל הנפש. לחיצות ממוקדות על הנקודות הנכונות יביאו לשלווה ולרוגע נפשי.

תרגילי הרפיה כמו יוגה ומדיטציה נותנות לגוף כלים להתמודד עם מצבי סטרס ולהביא לרגיעה.

פעילות גופנית סדירה גורמת לתחושה פיזית ונפשית טובה ולשחרור של המתח הנצבר. במהלך הפעילות הגופנית משתחררים הורמונים המשפרים את מצב הרוח ואת היכולת להתמודד עם קשיים ואתגרים. האימון הגופני משפיע על קצב הלב ועל מחזור הדם וכך  הוא מצליח לשפר את היכולת של הגוף לעבור ממצב מלחיץ למצב של מנוחה.

 

 דרכים טבעיות לטיפול בסטרס – על כל שאלה תשובה


    • ·         האם לתזונה יש השפעה על מצבי סטרס?

מחקרים שנערכו טוענים כי תזונה עשירה בחומצת שומן אומגה שלוש כמו דגי טונה, סלומון,  מקרל, זרעי פשתן ואגוזי מלך יכולים להקל על הסימפטומים של מצבי לחץ.


    • ·         האם יש תוספי תזונה העשויים להקל על הלחץ?

כן, יש תוספי תזונה היכולים להגן על הגוף מפני ההשפעה של הלחצים כמו ויטמינים מסוג B ו- C   אשר מאזנים את מערכת העצבים ומפחיתים מצבים של לחץ וחרדה.

מגנזיום ידוע כגורם המסייע להרגעת השרירים וכבעל השפעה על מוליכים עצביים במוח. מחקר שבדק את הקשר בין מגנזיום למצבי לחץ וחרדה מצא קשר בין צריכה נמוכה של מגנזיום לבין סטרס וחרדות.

דויד מירז מטפל ברפואה משלימה : תחומי מגע , שיאצו, דיקור סיני , גוף ונפש 


אתר הבית >> www.david-miraz.co.il 


מייל >> david1.miraz@gmail.com


נייד ליצירת קשר : 054-7920434


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב