דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יומולדת, קולינריה והגשמת חלומות 

מאת    [ 11/11/2020 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 1168 פעמים ]

יש לי חברה טובה כבר הרבה הרבה שנים. הכרנו בצבא.

אנחנו שומרות על קשר טלפוני ולעיתים (נדירות ונפלאות) גם נפגשות. כל שנה כשאני מתקשרת לברך אותה ביומולדת אני שואלת אותה: מה את מאחלת לעצמך השנה? בשנות העשרים המוקדמות היא היתה יורה לאוויר את כל הקלישאות והברכות המוכרות: בריאות, אושר, אהבה, שמחה, הגשמות חלומות...

כשהתקשרתי לברך אותה ביומולדת 29 ושאלתי אותה: אז מה את מאחלת לעצמך השנה?

בצד השני היתה שתיקה של כמה שניות. 

אח"כ היא סיפרה לי שכמה ימים לפני היא החליטה שהשנה היא 'הולכת על זה' על מה? השנה אני מאחלת לעצמי להגשים את ה-חלום שלי ולנסוע ללמוד קולינריה באיטליה. וואו, זה משגע! עניתי לה. יש לך כבר תכנית?

כמה ימים אחרי דיברנו שוב, הרעיון שלה התחיל להתגבש לתכנית. גדולה. התרגשתי בשבילה. בחודשים שלפני הנסיעה שלה דיברנו המון. שמעתי את ההתרגשות בקול שלה כשהיא סיפרה על תכנית הלימודים, הקמפוס, הסדנאות... היא גם דיברה על פרידה ארוכה מהמשפחה, מהאחיין שרק נולד. מה יהיה? אני אפסיד רגעים... היו לה לא מעט התלבטויות, החלטות. היסוסים. רגעים שחשבה לוותר על כל הבלגן כי מי מה אני צריכה את זה? כשהיא היתה שואלת אותי מה אני חושבת שיהיה עדיף בשבילה, או מה כדאי לעשות בקשר לזה ולזה, לרוב הייתי עונה לה בשאלה משלי. שאלה שהיתה מזיזה את המחשבות שלה למקום חדש.. ושם היא גם היתה מוצאת את התשובות שחיפשה. ..

החברה שלי נסעה. למדה. הצליחה. היא עדין מצליחה. ואני גאה בה ואוהבת אותה מאוד. היא עברה לפני כמה שנים לארה"ב- סיאטל וושינגטון, שם היא עובדת כשפית במסעדה איטלקית מוכרת. אני יודעת שיש לה עוד חלומות. אני בטוחה שגם אותם היא תצליח להגשים.  

כמה פעמים אנחנו קובעים לעצמנו איזשהו יעד, מגיעים להארה של 'מה בדיוק צריך לעשות' וקצת אח"כ (יום, שבוע, חודש) היעד שהגדרנו לעצמנו בהתלהבות ובתשוקה מתמוסס אל מציאות אמתית? ביננו אליו נפער פער שהולך וגדל שאליו נכנסים, בלי שהרגשנו, פקפוק עצמי, כח רצון מדובלל, משמעת עצמית ירודה ומוטיבציה שהתכווצה.

נו באמת, את תגידי, אני כבר לא סוכנת חופשית בעולם הזה. זוגיות, ילדים, הורים מתבגרים, עבודה תובענית ומחויבויות קודמות. הרבה מחויבויות קודמות. ואני אגיד- אז מה? זה אומר שלא מגיע לך? שאי אפשר? שלא שווה לנסות?  

מחקר בריטי שנערך לפני כמה שנים בדק את הסיבות בגינן אנשים מחליטים להשקיע באימון אישי

(חלק ניכר מהמשתתפים בסקר ציין יותר מסיבה אחת בזכותה בחר להתחיל אימון אישי):

64% להשיג מטרות ולהצליח

51% למצוא את האושר

48% למצוא משמעות לחיים

44% לעשות משהו שהם אוהבים

43% לבחור או לשנות כיוון מקצוע

י 30% לשפר את הביטחון העצמי  

מאמן אישי הוא משהו שיכול לעזור לך להגשים מטרה או לחולל שינוי משמעותי בחיים שלך. פגישות קבועות בשבוע, שיחה ותרגילים בין מאמן למתאמן (לא מטופל) שעוזרות למצוא תשובות לשאלות, לבעיות, לרעיונות.

עובדה ידועה היא שאנשים נוטים להתחבר ולהתמיד בפתרונות שעליהם חשבו בעצמם הרבה יותר מכאלו שהוצעו להם או נקבעו עבורם כ'עובדה בטוחה' וזאת מהסיבה הפשוטה שהרקע והאפשרויות הרבות לפתרון נמצאות כבר אצלם. תפקידו של המאמן הוא רק לשאול את השאלות הנכונות כדי לעזור להגיע למסקנות לבד. זו גם הדרך היעילה ביותר לעודד לפעול ולחולל שינוי.

שאלת שאלות עוצמתיות עוזרת להסית את המבט מתפיסות והנחות לגבי העבר, ההווה והעתיד ומאפשרת התבוננות חדשה, כזו המולידה רעיונות חדשים, פתרונות יצירתיים ותשובות. תשובות טובות. המאמן יכול בהחלט לתת רעיונות או נקודות מבט משלו אבל התשובות הטובות ביותר יגיעו מהמתאמן עצמו.  

כדי שפגישת אימון תהיה טובה ויעילה היא חייבת להיות ממוקדת, נינוחה, שוויונית ונעדרת שיפוטיות. שימת דגש על חוזקות וחשיבה חיובית הוא לב ליבו של האימון האישי. קיימים לא מעט מחקרים המצביעים על כך שהתמקדות בכישורים, יכולות ועוצמות אישיים ייחודיים מובילה להישגים ולפריצות דרך גדולות ומשמעותיות הרבה יותר. האנרגיה החיובית שמקורה בדיבורים על הצלחות עבר וחלומות עתידיים יכולה ליצור ולעורר התרגשות אמיתית שתוביל, בסופו של דבר, לשינוי שיחזיק לשארית החיים.

איך תרצי להשקיע בעצמך?

1. תכנון ארוך טווח של קריירה וחיים (עדויות בשטח מראות שאנשים עם תכנית (כתובה) ויעדים ברורים נוטים להצליח יותר בטווחה הארוך)

2. ניווט בנקודות שינוי בקריירה

3. שינויים משמעותיים בהתנהגות, הרגלים ובאורך החיים

4. התמודדות עם קשיים ומצבים משמעותיים בחיים (התאוששות ממשברים אישיים או מקצועיים, חוסר איזון, לחץ ושחיקה

  יש לך שאלה? בדיוק בשביל זה אני כאן אפשר גם לכתוב לי מייל 

שרית קלדרון גורקוב, מאמנת אישית (MA,MCI), מוסמכת הארגון הישראלי לקואצ'ינג (איק"א), הטכניון - היחידה ללימודי חוץ. בעלת תואר שני במדעי הרוח ומידענית מוסמכת.


 


מזמינה אותך לכתוב לי:


saritcal19@gmail.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב