דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין לעומת מאבקים משפטיים 

מאת    [ 14/10/2020 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 1099 פעמים ]

נדמה כי בשנים האחרונות המודעות לגישור גירושין הולכת וגדלה. בני זוג שהחליטו שהם רוצים להתגרש אינם ששים לזרוק את כל כספם על עורכי דין ומאבקים משפטיים ארוכים, ומחפשים אחר מגשר גירושין. היתרונות של גישור גירושין הם אכן רבים:

בני הזוג יכולים להיפגש עם כמה מגשרים, עד שימצאו מגשר גירושין ששניהם מתחברים אליו ומרגישים בנוח עמו. בנוסף, הליך הגישור הוא חסוי ודיסקרטי. 

יתרון משמעותי נוסף הוא חיסכון כספי. גישור גירושין מחירו זול בהרבה מתשלום שכר טרחה לעורך דין. מהירות ההליך היא פלוס משמעותי נוסף. בעוד הליך גירושין בבית המשפט עלול לקחת חודשים רבים או אף שנים, הליך הגישור יכול להסתיים תוך כמה פגישות. מטרת הליך הגישור היא ליצור הסכם גירושין שיכריע בסוגיות השונות כמו חלוקת הרכוש בין בני הזוג, מזונות ילדים ועוד. המגשר הוא צד נטרלי, הוא אינו שופט או מבקר את הצדדים, ומטרתו לעזור לצדדים להגיע להסכמה. מוטב לקחת מגשר שהוא גם עורך דין כדי שהוא יוכל לשקף לבני הזוג את האלטרנטיבות שמציעה מערכת המשפט, וגם כדי שיערוך את הסכם הגירושין. 

לאחר שבני הזוג מגיעים להסכם גירושין ועורכים הסכם לגירושין, עורך הדין מגיש את ההסכם לאישורו של בית המשפט. השופט בדרך כלל מוודא שהצדדים מבינים את ההסכם עליו חתמו ואת השלכותיו. לאחר שבית המשפט מאשר את הסכם הגירושין, כל שנותר הוא לקבוע מועד לפתיחת תיק ברבנות. יש להגיע לרבנות עם עדים, תעודות זהות, כסף לתשלום האגרה וסבלנות רבה. בשלב הראשון הנקרא שלב בירור השמו, הדיינים בוחנים את שמות בני הזוג לעומק ונעזרים לשם כך בעדים. מטרת השלב לוודא את זהות המתגרשים. טעות בשם עלולה לפסול את הגט. אחר כך בשלב ביטול המודעות, הבעל מבטל כל הצהרה שאי פעם נתן שעלולה לפסול את הגט. בשלב כתיבת הגט, הסופר כותב את הגט על קלף. השלב האחרון הוא שלב מסירת הגט לאישה.

לסיכום לבני זוג שתוהים איך להתגרש נכון בהחלט מומלץ לפנות לגישור גירושין. המקרים היחידים שאינם מתאימים לגישור גירושין, ומומלץ בהם להגיש תביעת גירושין בבית המשפט הם מקרים בהם יש אלימות במשפחה, פערים משמעותיים ביחסי הכוחות בין הצדדים. או אז קיים חשש שההסכמות שמגיעים אליהם בהליך הגישור לא יהיו כנות אלא מונעות מפחד. גם מקרים בהם יש לבני הזוג ממון רב ויש חשש שאחד מבני הזוג ינסה להעלים נכסים - אינם מתאימים לגישור. לשופטי בית המשפט יש כלים להתמודד עם חשדות אלה, ולחקור אותם.

gerushin lawyer
מגשרים ועורכי דין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב