דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול הכי חשוב לרכב שלכם 

מאת    [ 02/10/2020 ]

מילים במאמר: 694   [ נצפה 1228 פעמים ]

חידה: מה הטיפול החשוב ביותר לרכב שלכם? נשאל זאת בצורה אחרת, מה הוא הטיפול הבודד שיכול למנוע תקלות רבות ויקרות הרבה יותר במכונית שלנו? כדי לענות על השאלה ולפשט אותה, נחשוב רגע על הגוף שלנו ומה הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות בשביל לשמור על בריאותו: ובכן, הדרך הטובה ביותר להתגבר על כל מחלה היא לא להיות חולה מלכתחילה, נכון? כלומר לבצע טיפול מונע. בשביל זה ננסה לאכול תזונה מאוזנת, לשמור על המשקל, להתעמל מדי פעם, לישון כמו שצריך... אתם מבינים את העניין. אם אנחנו כבר עושים את זה, ננסה להישאר גם עם היד על הדופק על ידי ביצוע בדיקות דם שגרתיות, בדיקות שיניים, לעלות על המשקל בבית וכל זאת כדי לוודא שלא נשקפות לא סכנות בריאותיות חמורות יותר. ועכשיו, עם נחזור שוב לעולם הרכב, נבין ששם העסק הרבה יותר פשוט - כל הבדיקות וכל התיקונים מתבצעים במסגרתו של הטיפול הכי חשוב שאפשר להעניק לרכב שלנו  – "הטיפול התקופתי".

 

רוב האנשים מכירים כל מיני מושגים כמו "טיפול עשרת אלפים", "טיפול החלפת שמנים", "טיפול מסננים" ונוספים שזמנם כבר עבר. אמנם, בעבר הלא מאוד רחוק היה זה באחריות בעלי הרכב להקפיד להגיע למגוון טיפולים כאלו בזמנים קבועים, אבל כיום, רובם ככולם מתבצעים במסגרתו של הטיפול התקופתי. רגע, "אז באיזה תקופה עושים טיפול תקופתי" אתם שואלים? ישנם כמה סוגים של טיפולים תקופתיים, אבל לצורך העניין, ניתן פשוט לשאול את המכונאי עוד כמה חודשים, או לחלופין עוד כמה קילומטרים יש לכם עד הטיפול הבא. אי אפשר לעבוד עליכם בסיפור הזה, כי הכל מתועד בספר הטיפולים של הרכב.

 

אז במה בעצם מטפלים בטיפול התקופתי לרכב? ובכן, תחשבו שאתם ניגשים לרופא, והוא מבצע לכם בדיקת דם, בדיקת שיניים, צפיפות עצם, אחוז שומן... הכל כלול! ועוד יותר טוב, הוא גם דואג לתקן את כל מה שמקולקל במקום! נשמע כמו דרך מצוינת לחסוך זמן, נכון? אז זה בדיוק מה שקורה בטיפול התקופתי - מכונאי הרכב עושה בדיקה כללית רחבה של מערכות הרכב שכוללת את המסננים השונים, שמן המנוע, נוזל הקירור, מערכת הבלמים, רצועת הזימון וחלקים נוספים ברכב, ובסוף הבדיקה נותן ללקוח תמונת מצב כוללת ועלות תיקון משוערת. או במילים אחרות, מה אפשר להשאיר ובמה מומלץ לטפל.

 

וכאן אנו מגיעים לנקודה קריטית, שלמרבה הצער הרבה אנשים מפספסים:  יישום הוראות המכונאי הנגועות לטיפול התקופתי, תמיד היו זולות משמעותית מהתעלמות מהן! לכל חלק של הרכב ישנן הוראות מפורשות מתי הגיע הזמן להחליפו. נכון, אפשר עדיין לנסוע ברכב, אך ככל שעובר הזמן ממעוד הטיפול המומלץ, כך הרכב יהיה פחות יעיל, פחות חסכוני והנהיגה בו פחות בטוחה.  כלומר שבטווח הארוך, זה יעלה לכם הרבה יותר. בואו נגיד שהרופא שיניים שלכם המליץ לכם לבצע סתימת חור בשן בהקדם, כדי למנוע טיפול שורש בעוד כמה חודשים. האם הייתם חושבים בכלל על כמה תעלה לכם הסתימה? יותר מזה, הייתם רוצים להסתכן בכאבים שזה עלול לגרום מאוחר יותר? 

 

ובכל זאת, מתי עושים וכמה זה ייעלה? קצת קשה לענות בגלל שקיימת שונות רבה שקשורה לאופי הטיפול (קטן, בינוני או גדול) ולסוג הרכב. אבל עקרונית, ככל שעובר הזמן והקילומטרז', הטיפולים שנצטרך היו נרחבים יותר, כלומר המכונאי יצטרך להחליף חלקים יקרים יותר ברכב. בגדול, טיפול "קטן" נעשה פעם בשנה או אחרי 15 אלף קילומטר; טיפול "בינוני" מתבצע אחת ל3-4 שנים או אחרי 15-90 אלף קילומטר; ולבסוף, יש לנו את הטיפול הגודל שמתבצע אחת ל-5-6 שנים או בין 90 ל-150 אלף קילומטר. המחיר כמובן עולה ככל שהטיפול מורכב יותר. כך טיפול קטן יכול לעלות כ-400 שקלים, בעוד טיפול גדול יכול להגיע גם ל=1,500 שקל, בהתחשב בגורמים כמו סוג הרכב, שווי החלקים ושעת העבודה של המכונאי.  אבל חושב לזכור - זה עדיף הרבה על האלטרנטיבה.  למיטבי לכת, ניתן למצוא פירוט נרחב יותר במאמר בקנה מידה רחב יותר שכתבתי על טיפולים תקופתיים לרכב

לסיכום, הדרך הטובה ביותר לשמור על בריאות גופנו ועל בריאות רכבנו היא תמיד "להיות עם היד על הדופק". לגוף האדם אנו נדרשים אמנם למגוון רחב של בדיקות וטיפולים (לא עלינו), אבל ברכב הדברים הרבה יותר פשוטים. הכל מתבצע בטיפול אחד והחשוב מכל, הטיפול התקופתי. מצד שני, ובדיוק כמו גוף האדם, הזנחה והתעלמות יובלו לצרות גדולות הרבה יותר בטווח הארוך. אז האם אתם זוכרים מתי הפעם האחרונה שהלכתם לרופא כדי לראות שהכול בסדר? ומתי הפעם האחרונה שעשיתם כך לרכב? אם את התשובה  לשתי השאלות הן "לא יודע/ת", אז נא לקבוע תור בהקדם האפשרי. ושיהיה רק בריאות כמו שאומרים (: 

 

 

איתי ברקן, 
מכונאי רכב במשך יותר מארבעה עשורים. מנהל ובעלים של המוסך המומלץ בצפון - מוסך מורשה קיבוץ מרחביה. אבא של תום עדן ורונה. 


לאתר: https://www.mosach-merchavia.co.il/ />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב