דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העובד המצטיין יד ימיני 

מאת    [ 09/07/2020 ]

מילים במאמר: 912   [ נצפה 2025 פעמים ]

 

ברור שעזבתי הכל ויצאתי אליו כשאני מנסה בדרך לדלות פרטים אודות האירוע אליו אני מגיע.

לאחר נסיעה של שעתיים לערך בשעת ערב מוקדמת, הגעתי לחנות הממתקים של יוסי שם פגשתי אותו כשהוא מסדר מוצרים על המדפים בחנות, חבול נפשית וניכר עליו כי הוא פגוע, עצבני וחסר מנוחה.

בתחקור ראשוני של האירוע, התברר כי נגנבו מהקופה הרושמת 250 ש"ח מזומן  שנכנס כחלק ממכירה ומשלוח של מארז ממתקים, נציין כי האירוע תועד במצלמות כאשר הכסף תמורת המשלוח נכנס לכיסו של העובד ניסים במקום לקופה.

לשאלתי, מסר יוסי כי באמצע היום הגיע טכנאי של הקופה לצורך טיפול בתקלה ולכן ביצע דוח X (מצב עדכני כספי בקופה) יוסי ספר את הכסף שאמור להיות שם ומצא את החוסר.

לאחר שצפיתי בסרטון הגניבה מספר פעמים ובהתנהגותו של ניסים לפני האירוע במהלך היום ובימים אחרים שקדמו לאירוע הגעתי למסקנה כי יש יסוד לחשד כי זו אינה הפעם הראשונה ולכן החלטתי לתחקר את יוסי אודות היכרותו עם ניסים, תקופת העבודה שלו בחנות, מקום מגוריו, משכורתו, מצב סוציואקונומי אישי שלו, מצב משפחתי ואף הרחבתי עד משפחתו אחים ואחיות.

להפתעתי הרבה, יוסי ענה על כל שאלותיי וניכר כי הוא מכיר את העובד שלו ניסים שנים רבות (7 שנים) ואף נמצא בקשר עם משפחתו, אחים, אחיות, אשתו, נתן לו הלוואות קצרות מועד אותן החזיר לו, סייע לו רבות כלכלית, בקיצור הבנתי שיוסי מכיר אותו טוב מאוד סמך עליו עד אשר היה משאיר בידיו את ניהול החנות בהיעדרו לתקופות קצרות וממושכות כשניסים מקבל סחורה, מבצע מכירות, אחראי למשלוחים יד ימינו של יוסי.

אני אוסיף ואומר, שבעבר הלא רחוק הצעתי ליוסי לקבל שירות קב"ט מניעה בעסק שיבצע בקרות קופה, שחזור מצלמות, תחקור עובדים בנושא מהימנות אחת לחצי שנה, ביצוע מבדקי מהימנות לעובדים, בדיקת קבלה סחורה, ובאופן כללי ביצוע ביקורת ובקרה על נתיב הכסף והסחורה בעסק והממשק בינהם כך שתיווצר מערכת בקרה קבועה על ידי גורם חיצוני פעם בשבוע 4- 8 שעות, כל זאת בתמורה לתשלום חודשי נמוך ריטיינר קבוע .

יוסי סירב בטענה שהוא שולט בהכל יש לו עובדים טובים ואמינים ואין לו צורך בשירותיי ובאם יצטרך יצור קשר, כחלק מהידוק הקשר ערכתי עבורו סקר סיכונים בו שילבתי גם מיקום מצלמות בעסק בחינם כאשר הדפ"א (דרך פעולה אפשרית של היריב לפעול) המרכזית הייתה גניבה ומהימנות עובדים והגשתי לו את תוצאות הסקר, שמרתי איתו על קשר טלפוני אחת לחודש ובביקורי בצפון קפצתי לקפה, כך שלעיתים אף שוחחנו על נושאים אחרים.

עוד באותו היום בשעת ערב מאוחרת, יוסי קרא לעובד שלו ניסים לחנות בתואנת שווא סיוע בקבלת סחורה שהגיע מאוחר מאחת החברות הגדולות עימן הוא עובד ואכן לאחר כחצי שעה ניסים הגיע לחנות, הבחין בי וכנראה חשב שזו עוד אותה אחת מהפעמים בהן אני מגיע לחנות למנוחה וכוס קפה .

לאחר שכבר הייתי ממוקם עם המחשב שלי במשרדו הקטן של יוסי קראתי לניסים למשרד, הוא נכנס מלא חיוך, בטחון עצמי גבוה, זרק בדיחה לאוויר, זרמתי עם הבדיחה וביקשתי ממנו לשבת והצגתי בפניו את הסרטון בו הוא נראה מקבל כסף מהשליח ניגש לקופה רושם את הפעולה ברם הכסף נכנס לכיסו במקום לקופה (נציין כי יוסי הפנים את תוכנית המצלמות שהגשתי לו בעבר ומיקם מצלמה מעל הקופה ).

בתשובה לשאלתי טען ניסים כי התכוון להחזיר את הכסף אולם הוא שכח ובדרך כלל הוא לא שוכח, אמירה זו ביססה את החשד הראשוני שלי כי האירוע חוזר על עצמו וזו לא פעם ראשונה שהכסף נכנס לכיס שלו.

לאחר שלחצתי על ניסים והסברתי לו מה הולך לקרות בשלבים הבאים תלונה במשטרה, תיק פלילי, ובעיקר פיטורין ואף תביעה אזרחית להשבת כל הכספים שגנב במשך 7 שנים, הלה ביקש שאעצור והחל לספר כי היה עושה זאת באופן קבוע על סכומים קטנים בהתחלה עד אשר הגיע לסכומים 250 עד 400 ש"ח בכל פעם.

 לשאלתי, מסר כי מרוב שהרגיש בטוח ואף אחד לא בדק אותו הוא יצר קשר חברי עם הנהגים שהובילו את הסחורה עד אשר הם הסכימו בתמורה לסכום של 100 ש"ח להובלה להוריד חלק מהסחורה במחסן פרטי שלו שהשכיר באחד המושבים בצפון .

עוד נמסר, כי הסחורה שאוחסנה במחסן הייתה נמכרת לסוחרים שהגיעו מהכפרים הערביים ומשם לסוחרים מהשטחים, תוך כדי החקירה שלי הסתייעתי בחבר חוקר פרטי מהצפון ושלחתי אותו למחסן לאיתורו, בסיום החקירה נסעתי עם ניסים למחסן כשיוסי נוסע אחרינו ברכבו פתחנו את המחסן עם המפתח של ניסים ומצאנו את הסחורה הגנובה, ניסים העריך, כי מדובר בסחורה בשווי מאות אלפי שקלים בכל תקופת עבודתו אצל יוסי  והציע להגיע להסדר להשבת הכספים.

לא אפרט כיצד ואיך הושבו הכספים והסחורה שנותרה אך אומר שניסים דאג להחזיר את הכספים ליוסי לאחר עשרה ימים מיום האירוע ואף פוטר.

בסיום החקירה בשעת לילה מאוחרת מאוד לפני עלות השחר ישבתי עם ניסים ושאלתי אותו מדוע עשה זאת ובעיקר לאור ההיכרות המצוינת וטיב היחסים בינו לבין יוסי הלה ענה כי יוסי סירב להעלות לו שכר ולתת לו קרן השתלמות לכן פיתח לעצמו אפיק הכנסה נוסף שהחל מגניבות פעוטות עד למצב כיום והדגיש כי החופש שהיה לו בעסק ואי הביקורת תרמו לביטחון העצמי שלעולם לא ייתפס.

המדובר באירוע קטן שהוביל לפתיחה של אירוע גניבה גדול יותר, החקירה במקרה זה זרמה היטב ועבדה בעיקר על הפן הרגשי של ניסים והבושה שמישהו יידע, לא היה קושי רב לגלות את הראיות .

בשיחה לאחר האירוע שערכתי עם יוסי הוא הגיע למסקנה שהיה עדיף לו לשלם ריטיינר קבוע נמוך ולקבל בתמורה את החבילה של קב"ט מניעה .

המסר שלי שמוכח מניסיון חוזר על עצמו, עדיף לבצע כמה שיותר פעולות מניעה וביקורת בתחום מהימנות עובדים, נתיב הכסף, נתיב הסחורה ולא משנה באיזה עסק מדובר ומה גודלו חנות, חברה, ארגון הצורך בישות מבקרת חיצונית הקרויה קב"ט הוא חיוני מאוד ומונע, כל שכן כשקורה אירוע יש מי שיתחקר וידאג להגיע לראיות ולהוכחות.

 

 

 

משה ידין קסוטו


חוקר פרטי רשוי


myc חקירות ויעוץ בטחוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב