דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגל השני של מגיפת הקורנוה הגיע לישראל - כשלים ומסקנות 

מאת    [ 28/06/2020 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 1228 פעמים ]

 

האמונה הקודמת שלי כי  יש אפשרות להופעת גל שני של מגפת נגיף הקורונה הפכה לוודאות כי ישראל חווה "גל שני" ברגע זה. מספר המקרים החדשים של חולים בקורונה שאובחנו לאחרונה ממשיך לטפס, והגיע ל-620 חולים חדשים ליום, גם מספר המתים מקורונה ממשיך לעלות. רואים שיאים חדשים ברחבי הארץ. בדיקה מוגברת אינה הסיבה, מאחר שלא רק מספר המקרים החדשים עולה, אלא גם האחוז של החולים בבדיקות עולה.  היחידים שלא מבינים זאת הם מנהיגנו.

אלה חדשות רעות, אך החדשות היותר רעות הינן שמנכ"ל משרד הבריאות לשעבר שעיתונאים מסוימים קראו לו  משה "סימן-רע", וחברתו ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי גרמו לכך -

בגל הראשון של הקורונה - נבואות הזעם שלהם גרמו לסגר כללי, והרס הכלכלה, ללא בדיקת האלטרנטיבות. סיגל סדצקי, טענה שאלפי מתים הם "תרחיש ריאלי" וש"לא נצא מהבית לפני יוני".

בגל השני של הקורונה (כיום) – ביבי חושש לעשות את הצעדים הנדרשים, בגלל טעויותיו בגל הראשון.

מומחה בעל שם עולמי בתחום הטוקסיקולוגיה וטרטולוגיה, פרופ' גידי  קורן  (73) מסביר במאמר לקבוצת חברים: "משרד הבריאות המט... (אי אפשר לכתוב את המילה בכתבה זו),  מראים בגרפים שלהם את מספר החולים בישראל. הם לא מסבירים שבבדיקות מגלים חולים אך גם נשאים, וזה מה שמופיע בגרפים. מה ההבדל?

חולה יכול להיות אדם עם או בלי תסמינים, והוא כמובן מדביק.                               

נשא הינו אדם שאינו חולה וללא תסמינים, אך הוא מדביק אחרים.

 

למרבה המזל, נראה כי הגל השני עשוי להיות פחות דרמטי בהשוואה למה שהיינו עדים בישראל לפני כמה חודשים,  הגל השני, מבוסס על היפוך המגמה של זיהומי COVID-19 שאובחנו לאחרונה בארץ. ספירת החולים והנשאים  ממשיכה לטפס על מסלול מואץ.

אנו רואים בבירור כי כמות המקרים שאובחנו לאחרונה, שנמצאה במגמת ירידה  מאמצע מאי  עד תחילת יוני, האיצה משמעותית במהלך שלושת השבועות האחרונים. הממוצע של 7 הימים של המקרים שאובחנו לאחרונה מראה עלייה תלולה, והמקרים היומיים הם משמעותית מעל הממוצע של 7 הימים כרגע. פירוש הדבר, שהממוצע הנע של 7 הימים ימשיך ככל הנראה לעלות בעתיד הקרוב. חמור מכך, המקרים היומיומיים החדשים פשוט הציגו שיא שמתקרב לשיא הקודם מהגל הראשון.

עלייה במקרים שאובחנו לאחרונה עשויה לנבוע מגידול בבדיקות. זה אכן נראה הגיוני - אם הבדיקה מוגברת, יותר מקרים ללא תסמינים או תסמינים קלים מאוד מתגלים, וכך ספירת המקרים הכוללת עולה. אולם זה לא יכול להסביר באופן מלא את העלייה במקרים שאובחנו לאחרונה, מכיוון ששיעור הבדיקות החיובית מטפס במספר מצבי מפתח., ולכן לא ניתן להסביר את עליית המקרים במדינה על ידי בדיקות מוגברות בלבד. קצב המבחנים החיובי בארץ עלה גם הוא, מה שאומר שהפיזור בקהילה במדינת ישראל הולך וגדל. לפי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס מארה"ב שיעורי הבדיקות החיוביות צריכות להיות 5% או מתחת, ואנחנו מעל קו אדום זה.

אם כן, אנו יכולים לסכם כי המקרים שאובחנו לאחרונה עולים בבירור, ואף קובעים שיאים חדשים וכי לא ניתן להסביר זאת על ידי בדיקות מוגברות בלבד. שיעורי הבדיקות החיוביות מראים כי התפשטות הנגיף בקהילה הולכת וגוברת. הסיבות לכך ככל הנראה כוללות פתיחה מחדש של חנויות ועסקים, פחות התמקדות בהתרחקות חברתית וכו '.                                                     אני חושב שזה מצדיק את ההצהרה כי מה שמכונה "גל שני" נמצא בעיצומו. האם זה רע? התשובה היא כנראה כן. אבל למרבה המזל, לא הכל הולך בכיוון הלא נכון, נראה כאילו ניתן היה להימנע מתסריט חוזר של הגל הראשון. זה נובע מהעובדה שהדמוגרפיה הנגועה כעת שונה במקצת לעומת פברואר, מרץ ואפריל. יותר ויותר, מקרים של COVID-19 מאובחנים בקרב חולים צעירים יותר. הסבירות לפגיעה חמורה מהמחלה, נמוכה יותר עבור ילד בן 20 בהשוואה לאנשים מבוגרים יותר. התוצאה - מספר נמוך יותר של חולים שאובחנו יקבל טיפול בבית חולים, מה שמסביר את הפחתת העומס על מערכת הבריאות.             

הממשלה והרשויות יודעות כעת על פגיעותם של מתקני דיור מוגן, והמאמצים להילחם בהפצת הנגיף בקרב תושביהם הוגברו. אנו יכולים לסכם בכך שנראה כי ישראל חווה "גל שני", ואם ביבי יבין זאת וינקוט באמצעים הנדרשים, הופעתו החדשה של הנגיף עלולה להיות פחות קטלנית בהשוואה למה שקרה בחודשים פברואר, מרץ ואפריל, אז נפגעה כמות לא פרופורציונאלית של אנשים מבוגרים פגיעים.

לצערי לאור ניסיון העבר אני מפקפק בכך ונערך במשפחתי  לאפשרות הגרועה ביותר.

 

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב