דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור את הפיגום הנכון לאופי העבודה 

מאת    [ 12/06/2020 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1260 פעמים ]

הייתרון בפיגומים הם הגעה לנקודת גובה מבלי חבלים, סולמות, סנפלינג, והשתלשלות אחרת מהגובה. כמובן הם גם חוסכים מנופים קלים ושאר אופציות ארעיות. הפיגום מספק קרקע יציבה ונוחה לעובדים ומקצתם מאפשרים עבודה של יותר מפועל אחד בכל זמן נתון.

בשוק כיום ניתן למצוא סוגים רבים של פיגומים מחומרים שונים ועלות שונה. אם בעבר הפיגום הנפוץ ביותר היה ברזל קשה וכבד, הרי שזה התחלף כבר בפיגום קל בעל קונסטרוקציית אלומיניום ובייבוא של פיגומים שונים מהעולם.

מה הקריטריון הכי חשוב בבחירת פיגום? בטיחות! אם אתה לא רוצה למצוא את עצמך מככב באתר פסק דין כנתבע דאג לעבוד רק עם הפיגומים הבטוחים ביותר. גם מבלי להתייחס לצד המשפטי מאחורי כל עובד נמצאת משפחה הדואגת לו ורוצה בשלומו.

ניתן לבדוק אם הפיגום בטוח אם יש בנמצא תווי תקן - בד"כ אירופי או אמריקאי (עליהם התקינה הישראלית מבוססת).

מה גובה העבודה אותה אתם מבצעים? עד 12-14 מטר פיגומי אלומיניום בד"כ נותנים את התמורה הטובה ביותר במונחי מחיר-בטיחות-קלות. מעל 14 מטרים יש להשתמש בפיגומי תורן או בעל פיגום אחר הניתן לתלייה מגובה (במקום מהקרקע).

העמסה. כמה הפיגומים מסוגלים להחזיק בביטחה? לא רק את מספר העובדים על הפיגום אלא גם את החומרים לבניה (שלעיתים משקלם מאוד גבוה, למשל שיש או אבן).

מספר עובדים. כמה עובדים הולכים לעבוד על הפיגום בכל זמן נתון. פה יש לשקלל את מהירות הפרוייקט והמשאבים הכלכליים. כאשר יש המון פועלים יש צורך מדרך עבודה כפול או משולש בהן הפועלים יכולים לנוע בחופשיות מבלי לסכן אחד את השני.

לעיתים ניתן להכניס מספר פיגומים שונים לתוך אותו אתר בנייה. עצה זאת רלבנטית במיוחד בפרוייקטים גדולים בהם מגוון עובדים גדול ולכל אחד צרכים מיוחדיםרצוי ואף מומלץ לשאול את הקבלן המבצע מה צרכי הפיגום הנדרשים. כך למשל סייד יקבל פיגום נוח בגובה נמוך וקונסטרוקציה נוחה ואילו ברזלנים יעבדו על פיגומי פלדה מאסיביים. 

נקודה נוספת היא פני הקרקע. האם היא חולית, אספלט, בוצית, בעלת זיזים ונקודות אחיזה נוחות. לעיתים פני הקרקע אינם אפשריים ואז צריך למצוא נקודת אחיזה בגובה, שתיהיה חזקה מספיק ומקובעת לשלד המבנה. במקרים ספציפיים שארעו בארץ הפיגום עוגן ללוחות שיש שלא קובעו כהלכה והסתיימו בטרגדיה. לכן השכל הישר חייב לשחק תפקיד גדול בבחירת הנקודות הנ"ל.

קלות הרכבה וסגירה. מספר פיגומי אלומיניום ניידים מספקים נוחות וגמישות באתר הבנייה. פירוק והרכבה נעשים בצורה מודולרית וחוסכים זמן. הייתרון הנוסף בפיגומים אלו היא יכולת הנשיאה ומעבר ממקום למקום ולכן הם מתאימים לעבודות קלות. 

 

שיפוצניק חובב ומתנדב בטיחות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב