דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פגישת ייעוץ אצל עורך דין גירושין 

מאת    [ 23/05/2020 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 1486 פעמים ]

פגישת ייעוץ אצל עו"ד גירושין

כעורכת דין בתחום גירושין, בעלת ותק של  25 שנה בדיני משפחה וירושה , אני תמיד אומרת שהפגישה החשובה ביותר של אדם בכל הליך משפטי ,היא הפגישה הראשונה ,פגישת הייעוץ אצל עורך דין .זו ההוצאה הכי שווה שתוציאו בכל תיק גירושין או בכל תיק בכלל. הכי Value for money .

לא רק פגישת ייעוץ ראשונה לפני תחילת הליכים . לפעמים גם במהלך התיק כדאי להגיע לעו"ד מומחה לגירושין , בעל ותק , כזה שקיבלתם לגביו המלצות למשל  ממכרים או מהגוגל . חשוב שיהיה עו"ד פעיל ומספיק ותיק בתחום ,כדי לקבל ממנו לפעמים זווית אחרת או נוספת.

הרבה פעמים מגיעים אלי אנשים להתייעץ בשלבים שונים של התיק . לפעמים דווקא עורך דין חיצוני שנותן ייעוץ מרגיע ואומר שאתם מטופלים היטב או שאתם לא בכיוון הנכון ויכול להמליץ על דרך לניהול התיק , על אנשי מיקצוע אחרים, לפעמים על עו"ד שנראה לו מתאים לנהל סוג כזה של תיק וכד'  

 

עלות של תיק עולה עשרות אלפי ש"ח  ולפעמים מאות אלפי ש"ח . פגישת ייעוץ עולה מאות שקלים ועד אלפיים ש"ח . נכון זה הרבה אבל זה גם מעט .בסופו של דבר זה ממש זניח ביחס לניהול תיק. לפעמים ייעוץ טוב יכול לחסוך ולמנוע ממש ניהול תיק שלם.

כאמור כדאי להקפיד על ייעוץ אצל עו"ד גירושין מומלץ ,בעל ניסיון כזה שיכול לראות את התמונה "מלמעלה", לשקול את העלויות ומה כדאי. אני חושבת שאם צריך אפשר ללכת לעוד פגישה ועוד פגישה. זה תמיד יהיה יותר חסכוני ויותר יעיל ולפעמים העצה שאני מנותנת ללקוחות  היא בכלל לא לפתוח תיק מכל מיני טעמים.

לפעמים מגיעים אנשים אחרי שהתגרשו והם לא מסתדרים עם הגרוש/ה שממררים את חייהם. במקרה כזה אני עוברת על ההסכם ואף מייעצת מה כדאי לעשות .

תתפלאו כמה אנשים אחרי הליך גירושין עוד קשורים ומרגישים קשורים בדרך כזו או אחרת לגרוש/ה.

תיקים נוספים שחשוב שיגיעו בזמן לייעוץ  הם תיקי ניכור הורי.  העניין עם הניכור הוא שככל שעובר הזמן כך הניכור גדל ולפעמים אחים מצטרפים לניכור ועוד  . יעוץ מבעוד מועד יכול לחסוך אסונות.

לכן אני חושבת שכל אדם לפני הליך משפטי במיוחד בדיני משפחה וגירושין כדאי לו מאוד ללכת לייעוץ או שנים או שלושה, לקבל רעיונות, להבין מה עומד לפניו ,לקבל עצות גם משפטיות וגם אחרות . לפעמים כדי לשכור שרותי עו"ד גירושין צריך לבדוק מספר הצעות. אל תחסכו בייעוץ כי זה בסופו של יום הכי חסכוני.

אני אתן דוגמאות על קצה המזלג לתועלת מרבית של פגישת ייעוץ: הגיעה אלי לקוחה בהריון מתקדם שרצתה לפתוח בהליכים כנגד בעלה . הצעתי לה בנסיבות הספציפיות שלהם להגיע להסדר, לפתוח ישוב סכסוך ובמקביל להציע לבעלה גישור והסכם גירושין . הם הלכו לגישור ובסופו של דבר הגיעו להסכם. אני מספרת את זה כי במקרה שלהם לא היה טעם ללכת לבהמ"ש . לא היה על מה לריב כי לא היה להם רכוש משותף ועוד נסיבות ספציפיות . במקום שהיא תלך להליכי סרק שימררו את חייה ויגזלו את כספה , היא פתרה את העניין בפגישת יעוץ ופעלה לפיה.

מיקרה נוסף של הורה בניכור הורי. מאחר ואני נחשבת כעו"ד המתמחה בניכור מגיעים אלי הורים רבים שמתמודדים בבתי משפט  או מחוצה לו, עם הניכור. יעוץ מעו,ד שמתמחה בתחום הנכור יכול להיות מאוד חשוב! עדין הנשא בבתי המשפט בחיתוליו ולכן יש טעיות לכאורה תמימות שנעשות בתיק אבל קובעות את גורלו. כך למשל בחירת המכון אליו ילכו הצדדים לבדיקת מסוגלות הורית או בדיקת הניכור. אם המכון אינו מקצועי ולא מבין בתחום הנזק יכול להיות גדול יותר . כבר נתקלתי בתיק מובהק של ניכור שבו נקבע ע"י "מומחה" מטעם בהמ"ש שאין ניכור וזה היה חטא על פשע כי זה חותמת "הכשר" על ההורה המנכר ואז הנזק הוא  הרבה יותר גדול.  

 

מיכל מוזס עורכת דין , מגשרת ונוטריון ,מומחית בדיני משפחה וגירושין , חברת ועדה למניעת ניכור הורי וסרבנות קשר של לשכת עורכי הדין

מאמר זה הינו מאמר דיעה ואין באמור בו תחליף ליעוץ משפטי.

 עורך דין גירושין מיכל מוזס ,25 שנות ניסיון ,אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ,מגשרת ונוטריון


 נייד:  054-8096808 


דואר אלקטרוני: href="mailto:m@mozeslaw.co.ilm@mozeslaw.co.il">">m@mozeslaw.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב