דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיבות למים עכורים באקווריום ובבריכת נוי 

מאת    [ 19/05/2020 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2906 פעמים ]

מים עכורים בצבע לבן


חוסר בקטרייה במים (חיידקים חיוביים): כמה ימים לאחר שמפעילים אקווריום או בריכת נוי חדשה, או כאשר עושים טיפול גדול בפילטר, עלולים המים להפוך לעכורים וחלביים. תופעה זאת תעבור לאחר מספר ימים. הסיבה נובעת מחוסר בקטריה בפילטר ותחלוף לאחר שבפילטר ייווצרו מושבות בקטריות שיפנו פסולת מהמים. הפתרון הוא להימנע מהאכלת הדגים מספר ימים וגם רצוי להוסיף תכשיר אשר מכיל בקטריות וכך לקצר ולייעל את התהליך (ראה מאמר: סייקל- מחזור החנקן).

חצץ לא שטוף: אם הוספנו אל הקרקעית חצץ אשר לא עבר שטיפה, אזי עלולה להיווצר עננה לבנה וחלבית. הפתרון הוא להמתין מספר שעות עד אשר העננה תשקע חזרה לקרקעית ואז נבצע שאיבות רפש. אם הדבר לא עוזר אז נבצע החלפת מים של 50% (ראה מאמר: החלפות מים)

ערכי מים לא טובים: כמו אמוניה, ניטריט , ניטראט, סיליקטים ומתכות כבדות. ייתכן כי חומציות המים (PH) תהיה גבוהה. נזהה הרעלת אמוניה ע"י מים חלביים וריח לא נעים במים. הפתרון המיידי הוא מציאת הגורם אשר נמצא במדד גבוהה בעזרת ערכות בדיקה פשוטות למים ומייד לבצע החלפות מים.

פוספאט במים: נוצר כתוצאה מפסולת שקיימת במים - רפש, צמחים רקובים, צואה, דגים, חיידקים, שאריות מזון, שימוש לא מדוד בדשן לצמחים, לכלוך בקרקעית ובפילטר. נסלק את הפוספאט בעזרת פחם פעיל בפילטר (רלוונטי באקווריום), וגם טיפולים והחלפות מים, מפרק רפש וסופחים, פחות דשן, האכלות מדודות ולא מופרזות. הפוספאט יכול להגיע גם ממי הברז לכן נבצע בדיקה גם במקור המים ואם ישנם מדדים גבוהים אז נתקין מערכת סננים לברז מים הכוללים שלב של "פחם פעיל".

הטלת ביצים של דגי קוי (בבריכת נוי): הטלת ביצים של הנקבה והפריה של "זרע" ע"י הזכר, יכולים לצבוע את המים. יש להמתין מספר שעות עד שהצבע יחלוף. (מזל טוב ובהצלחה עם הדגיגים - שרובם לא ישרדו)

 

מים עכורים בצבע ירוק


שעות תאורה מרובות: הדבר יגרום לגידול אצות ירוקות מרחפות במים (כלומר המים הופכים לירוקים, ולא אצות ירוקות שגדלות על הזכוכית או דופן הבריכה). הפתרון : הפחתה משמעותית בשעות תאורה (באקווריום) או התקנת מערכת UV - (ראה מאמר: מערכת UV)

אור שמש ישיר: הדבר יגרום לגידול אצות ירוקות מרחפות במים (כלומר המים הופכים לירוקים ולא אצות ירוקות שגדלות על הזכוכית).  הפתרון באקווריום: למקם את האקווריום הרחק מאור שמש ישיר או לעשות מסתור לאור השמש הישיר. כמו כן התקנת מערכת UV. הפתרון בבריכת נוי: החלפת נורת הUV אחת לשנה או החלפה למערכת חזקה ויעילה יותר. אם לא קיימת מערכת UV אז לבצע התקנה של מערכת זו. כמו כן הצללת בריכת הנוי גם תסייע אך מדובר בפתרון יקר.

 

מים עכורים בצבע חום:


שימוש במזון מחזק צבע לדגים או מזון לא איכותי:  סוגי מזונות שונים מכילים תוספי צבע על כן נקפיד על האכלות מדודות ולא מופרזות, שימוש במזון איכותי והוספת "פחם פעיל" לפילטר שמטרתו לספוח צבע מהמים.

התעסקות בקרקעית והעלאת בוצה: כאשר מזיזים את החצץ או מתעסקים בקרקעית בריכת הנוי, עולה בוצה שהיא תערובת של רפש (צואה,עלים רקובים,מזון רקוב וכו') שגורמת למים להיות מלוכלכים ועכורים. הפתרון הוא להמתין מספר שעות עד אשר העננה תשקע חזרה לקרקעית ואז נבצע שאיבות רפש.

שימוש בגזעים ושורשים טבעיים: סוגי גזעים ושורשים שונים המשמשים לדקורציה טבעית, פולטים כמעט באופן תמידי צבע "תה" למים על כן נקפיד על שימוש ב-"פחם פעיל" בפילטר והחלפות מים מרובות.

חוסר שימוש בפילטר או פילטר לא תקין: כאשר מערכת מים עובדת ללא פילטר אז אין רכיב שמסנן את המים מצואת הדגים ושאריות מזון, לכן המים הופכים לחומים ועכורים. הפתרון הוא התקנת פילטר מתאים או בדיקה שהפילטר הקיים אכן עובד.

מים עכורים בצבע שחור :


הוספת אדמה וצמחיה (בבריכת נוי): כאשר מוספים צמחים חדשים אז ייתכן שהאדמה שבתוך האדנית היא חדשה ועדיין פולטת צבעים. בדרך כלל הצבע ישקע לקרקעית ויהפוך לחלק מהבוצה בתוך מספר ימים. אם לא אז נבצע החלפות מים בבריכת הנוי, נשטוף את האדמה בכלי חיצוני וביצוע שתילה חוזרת.

מאמר זה נכתב על-ידי "מנדרין - אקווריומים ובריכות נוי".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב