דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך באמת לעשות כסף מאמנות - אמנותו של דמיאן הירסט 

מאת    [ 11/05/2020 ]

מילים במאמר: 855   [ נצפה 1719 פעמים ]

 

דמיאן הירסט (Hirst) הוא האמן שנחשב היום לאמן המצליח בעולם. דמיאן יליד 1965 אמן בריטי מהאמנים הבולטים בקבוצת “אמנים בריטים צעירים” YBAS קבוצת אמנים שהחלו את דרכם כתנועה אמנותית לונדונית משנות ה 80, התנועה ידועה בזכות “טקטיקת ההלם” וזכתה  לחסותו של צארלס סאצי Saatchi)), אספן אמנות אנגלי בולט, בעל גלריה מפורסמת בלונדון.  בצעירותו היה הירסט הילד הרע של עולם האמנות. הוא שתה לא מעט, וקשית להסנפת קוקאין היתה חלק מהיומיום שלו. נקודת המפנה בחייו הגיעה כשפגש את פרנק דאנפי, מנהל העסקים הלבבי והממולח שלו. דאנפי הוא אירי בן 70 שבאמצע שנות התשעים הסכים לעזור להירסט לפתור בעיית מס מסוימת והבטיח שירוויח בעבורו כסף. "אמרתי לו: 'אתה הרי רואה חשבון - אתה לבטח מתכוון שתוכל לחסוך לי כסף'. אבל הוא התעקש על האופציה הראשונה". דאנפי תמיד מוגדר כדמות אב בעבור הירסט. כשהם בלונדון הם נוהגים לאכול יחד ארוחת בוקר, והאירי הוא גם מי שבזכותו הפסיק הירסט לצרוך סמים ואלכוהול.

אני מביא 4 דוגמאות כיצד הירסט , אך גם אחרים עושים כסף גדול מעבודותיו.

"עגל הזהב" (The Golden Calf)

 היצירה "עגל הזהב", הוא עבודת אמנות  של שור בן 18 חודשים ובגודל של 2.15 מטר גובה. עומד בתוך מיכל פורמלין כשטלפיו והקרניים שלו מצופים בזהב 18 קאראט, היצירה נמכרה בספטמבר 2018, במחיר של 18.6 מיליון דולר, מחיר שיא לאחד מאמני האמנות המודרנית שעודנו בחיים.      

"חוסר היתכנותו הגשמית של המוות במוחו של אדם חי" (אנגלית: The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living)

הוא עבודת אמנות משנת 1992 של דמיאן הירסט. העבודה כוללת  כריש המשומר בפורמלין, וכלוב זכוכית מחוזק בפלדה ומלא בפורמלין, ונוצרה במימונו של צ'ארלס סאצ'י (Charles Saatchi), אספן אמנות אנגלי בולט. העבודה הוצגה לראשונה בתערוכה שנקראה "אמנים בריטים צעירים".

בשנת 2004 נמכרה העבודה לאספן האמנות האמריקאי סטיבן א. כהן (Steven A. Cohen) תמורת שמונה מיליון דולר, הסכום השני בגבהו ששולם עד אז ליצירת אמנות של אמן חי. העבודה הוצגה במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק.   הכריש המשומר בפורמלין, נמכר פעם נוספת ב-17 מיליון דולר בשנת 2008;

"For the Love of God": היצירה היקרה ביותר בעולם

היצירה הבאה של האמן הבריטי היא חפץ קטן ומעודן: גולגולת אדם בגודל טבעי, המצופה באלפי יהלומים. זאת יצירת האמנות היקרה ביותר שנעשתה אי פעם: עבודת האמנות נוצרה בשנת 2007, והכנתה עלתה כ-9 מיליון ליש"ט.

הירסט הראה את היצירה לעיתון "אובזרוור" הוא אמר: "חישבנו שדרושים לנו בערך 8,500 יהלומים כדי לכסות את פני הגולגולת. ההוצאה הגדולה ביותר היתה על יהלום יפהפה של 50 קראט, שנקבע על מצח הגולגולת. היהלום הזה בלבד עלה 3-5 מיליון ליש"ט". הירסט שיתף פעולה עם חברת התכשיטים בנטלי וסקינר לצורך הכנת היצירה הוסיף: "אין ספק שזה היה הפרויקט הגדול ביותר שיהלומן יחיד עשה מאז יהלומי הכתר".  הירסט, דורג על ידי כתב העת "Art Review" כאחד האנשים החזקים בעולם האמנות, והונו מוערך ב-100 מיליון ליש"ט. לדבריו, העבודה על היצירה היקרה ביותר בתולדות האמנות הייתה "הרבה פחות מלחיצה מאשר הכנסת כריש ענק למכל של פורמלין". עם זאת, אפילו בקנה המידה השאפתני שלו הגולגולת מצופת היהלומים, שכותרתה "For the Love of God", היא יצירה שהיה בה סיכון. עלות הייצור מתבטאת ללא ספק במחיר שבו נמכרה 50 מיליון ליש"ט.

"אני רוצה לחגוג את החיים ולהגיד, שהמוות ילך לכל הרוחות", אמר הירסט על היצירה. "הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לקחת את הסמל המובהק של המוות ולצפות אותו בסמל המובהק של המותרות, התשוקה והדקדנס. גולגולת היהלומים היא אצבע משולשת אולטימטיווית בפרצופו של המוות. אני רוצה שאנשים יראו אותה ויוכו בתדהמה. אני רוצה שנשימתם תיעצר".

 "88 חורים" (88 holes) - קנו עבודה של הירסט ב-30,000$ ומכרו אותה ב-300,000$  

במאי 2020 קולקטיב של אמנים ומעצבים בשם MSCHF גזר את  הכתמים מתוך הדפס ספוט של דמיאן הירסט ומכר כל אחד מ 88 הכתמים הבודדים תמורת 480 $ כל אחד. לאחר מכן הם העמידו למכירה פומבית את שנותר מההדפס המקורי של 30,000 $: פיסת נייר מלאה בחורים ועליה חתימת הירסט. היצירה החדשה הזו, שכונתה 88 חורים, נמכרה ב -261,400 דולר - יותר משמונה וחצי מערכה המקורי כיצירה של הירסט.

"אני רוצה לומר שזה סימן מלא תקווה לכך ששוק האמנות עדיין רעב לחדשנות, ועדיין יש מקום לחדש, "אומר קווין ויזנר, מנהל קריאייטיב ב- MSCHF.  "הערכת אומנות היא בעיקר פונקציה של תשומת לב", אומר ויזנר. "אחת הדרכים לעשות זאת היא חזרה על דברים. לבוא אל הקונים מעל שוב ושוב  עם אותו רעיון או אפקט, עד שהוא יהיה ניתן לזהוי – זו הייתה האסטרטגיה הבסיסית של מכירת הכתמים. אבל יש גם דרך אחרת - לפרוץ דרמטית עם דבר השונה מאד מהמוכר והרגיל - לחשוב ולעשות מחוץ לקופסה."

במהלך המכירה הפומבית המקוונת של עשרה ימים, ליצירה "88 חורים" הוגשו פחות מ -20 הצעות. לעומת זאת 88 הכתמים שנחתכו מההדפס של Hirst, שמחירם היה 480 דולר לכתם, אזלו תוך פחות מדקה - והביאו את סך ההכנסות של הפרויקט ליותר    מ -300,000 $.

"האירוניה האמיתית ביותר הייתה שאנשים הציעו את הכתמים שרכשו ב- eBay במחיר כפול פי ארבע וחמש פעמים ממחיר המכירה של 480$ - עוד לפני ששלחנו אותם", אומר ויזנר.    אכן, סריקה מהירה של אתר המכירות הפומביות המקוונת מראה כי מוצעים תריסר כתמים למכירה חוזרת, הם מופיעים לצד מוצרים מבוקשים אחרים ממכירות קודמות של הקולקטיב, כולל  נרגילות בצורת עוף, וזוגות נעלי ספורט נייקי עם מים קדושים מנהר הירדן בסוליות. המחירים נעים במחיר באתר בין 1,000$ ל -3,500$.

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב