דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיסכון בחברת ביטוח - האם זה באמת כדאי? 

מאת    [ 15/04/2020 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 1443 פעמים ]

כל אדם המאמין שצבירת חיסכון תניב יום אחד הון כספי משמעותי מחפש את המקום הטוב ביותר לחסוך את כספו. שוק החיסכון מציע היום אלטרנטיות מעולות לחיסכון בבנק, אז איפה כי כדאי לחסוך? באתי לעשות לכם סדר.

ראשית נבין את הבעיה שיש היום בחיסכון המוצע לנו כיום בבנק. הבנקים בישראל הרגילו אותנו לחשוב שלא קיים אלטרנטיבה בטוחה יותר מאשר לחסוך בתוכניות החיסכון המוצעות על ידם, אך אם הקיבעון של אזרחי ישראל עם המחשבה שהבנק הוא המקום המושלם לחסוך כך גם ניצו להבנקים לטובתם גדל. נכון לכתיבת שורות אלו הבנקים מציעים לנו ריבית אפסית על החיסכון דבר שגורם לכסף שלכם להשחק ולשווי שלו רק לרדת. כמו כן, הבנקים מפתים אתכם לריבית טיפה יותר גבוה (שעדין אפסית) בתמורה לזה שתתחייבו לא למשוך את כספכם מתי שתרצואלא רק בנקודות יציאה ידעות מראש. הבעיה היא שמחויבות זו לעיתים מכבידה על שימוש הכסף בהזדמנויות שונות וברגע שמעוניינים לפדות את החיסכון הבנק מציע לנו הלוואה בתנאים אטרקטיביים שעולים לנו הרבה יותר מהריבית שזכינו לקבל על החיסכון, הוגן? ממש לא!

כיום ישנם מספר אפקים פיננסים המעניקים לנו אפשרות לחסוך בצורה טובה יותר לטווח זמן שונים. ראשית נתחיל עם החיסכון הכי מדובר בזמן האחרון שנקרא קופת גמל להשקעה - קופת גמל זו דומה מאוד לניהול קופת גמל רגילה עם דגש שנזיול הכספים בכל רגע, מס מופחת על הרווחים וכמובן מגוון מסלולי השקעה. האם הוא כדאי? בהחלט ממומלץ אך רק למבינים כי השקעה לטווח ארוך תניב לכם רווחים נאים. למה לא כדאי? מושקע בשוק ההון ועדין נחשב לניהול השקעות טרי ולא כמו הקופות גמל הותיקות עם תמהיל השקעה מגוון. 

האפיק ההשקעה השני הוא פוליסת חיסכון בחברת ביטוח המתנהגת בדומה לקופת גמל להשקעה ומנוהל תחת חברת הביטוח. בשנים האחרונות הציבור הישראלי נוהר בהמוניו לפוליסת חיסכון בחברת ביטוח מהסיבה שהיא מצליחה להניב תשואה עודפת על הבנק, פשוטה לניהול וכמובן מאפשרת משיכה של הכספים בכל רגע (נזילות מלאה). האם כדאי? בדומה להמלצה בקופת גמל להשקעה עם דגש לניהול השקעות תותיק יותר ומגוון יותר מקופת גמל להשקעה. למה לא כדאי? מנוהל בשוק ההון ומתאים לחיסכון לזמנים בטווח בינוני ארוך.

אפיק חיסכון חדש יחסית הוא הלוואות בין אנשים כיום ישנם גופים שונים המציעים השקעה המתן הלוואות לאנשים ולגופים עסקיים. אפיק השקעה זה מעניק לכם שקט נפשי בתשואה ידועה מראש עם השקעה במאות או אלפי הלוואות שונות כדי למזער נזק אפשרי של אי תשלום הלוואה. המוצר דומה לתוכנית חיסכון בבנק אך מנוהל בפלטפורת החברה המנהלת. האם כדאי? למביני עניין בשוק ההון ויכולת ניהול סיכונים. האם לא כדאי? למי שחושש מפלטפורמות חדשות וחסר ביטחון כדאי להתחיל בשני האופציות הקודומות.

לסיכום, לאור האלטרנטיבות המוצעות לכם כאן חשוב להבין כי חיסכון בבנק הוא מיותר לחלוטין. השקיעו את כספכם בצורה נכונה ותוכלו ליהנות מעתי כלכלי מבטיח. המלצה חשובה לסיכום, כל האמור בכתבה הינו בגדר שיקוף המצב בשוק אך אם בחרת להשתמש באחד מאפיקי ההשקעה האלה חשוב ליצור קשר עם מומחה בתחום בעל רישיון מטעם משרד האוצר לקלבת הכוונה מדויקת לצרכם האישיים. בחפוש ברשת ניתן למצוא את אתרים המעניקים לכם תמונת מצב עדכנית אודות אפיקי ההשקעה הטובים ביותר ומציע לווי של אנשי המקצוע מהטובים ביותר בשוק ההון והביטוח.

רון זיו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב