דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ירקות ופירות יכולים לשמש אוכל לכלבים? בדקנו, והתוצאות - מפתיעות 

מאת    [ 06/04/2020 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 2632 פעמים ]

מגיל קטן מחנכים אותנו לאכול ירקות ופירות למכביר. אנחנו יודעים בוודאות מלאה שירקות וגם פירות טובים לבריאות שלנו, בני האדם. יש בהם רכיבים מזינים כמו ויטמינים ומינרליים שחיוניים לנו, ואם זה כך עבורנו אז בטח ירקות טובים גם לחברים הכי טובים שלנו. נכון?

אז זהו שמסתבר שכאשר מדובר בירקות, פירות וכלבים - המצב מורכב יותר.

יצאנו לבדוק האם ירקות ופירות יכולים לשמש אוכל לכלבים? וזה מה שגילינו

אבוקדו – קשה לדמיין את התפריט התזונתי שלנו ללא אבוקדו, העניין הוא שאבוקדו לא יכול לשמש אוכל לכלבים. נכון, אבוקדו מאוד בריא עבורנו, אך אסור לכלבים אבוקדו. החרצן, העלים והקליפה של האבוקדו מכילים פרסין, רכיב רעיל לכלבים שעלול לגרום לשלשולים והקאות. אמנם החלק הרך של האבוקדו שאנחנו אוכלים לא מכיל הרבה פרסין אך כלבים לא יכולים להתמודד גם עם הכמות הקטנה הזו.

בננה – אולי זה יפתיע אתכם אבל דווקא בננה יכולה לא יכול לשמש אוכל לכלבים אבל בהחלט ניתן לתת לכלבים בננות במינון נמוך, כחטיף קטן לעיתים רחוקות. הבננות עשירות בוויטמינים, סיבים תזונתיים, אשלגן ונחושת. הן דלות בכולסטרול ובנתרן, אך בשל ריכוז הסוכר שקיים בבננות – חשוב לא להגזים ולתת לכלב מנות קטנות.

ענבים – אנחנו עושים מהם יינות משובחים, מייבשים אותם כדי ליהנות מצימוקים וגם אוכלים אותם טריים As is, אבל אסור בשום פנים ואופן לתת לכלבים ענבים או תוצרי ענבים. הוכח כי יש בענבים רכיב רעיל לכלבים שעשוי לגרום לכשל בכליות. לכן, ענבים לא יכולים לשמש אוכל לכלבים בכלל!

מלפפונים – חדשות טובות ללא ספק, מלפפונים בהחלט יכולים לשמש אוכל לכלבים. יש בהם שפע של ויטמינים, למשל: ויטמין C, 1B וויטמין K. יש בהם מגנזיום, ביוטין, אשלגן ונחושת והם אפילו מומלצים לכלבים הסובלים מעודף משקל  בשל היכולת של מלפפונים להגביר את רמות האנרגיה של כלבים.

אפרסקים – נדהמנו לגלות שאפרסקים מותרים לכלבים, אבל חשוב לשמור על מינון נמוך ולהימנע ממגע של הכלב עם החרצן – שכן בחרצן יש ציאניד, לא פחות ולא יותר . אפרסקים עשירים בויטמין A ובכוחם להילחם בדלקות. יחד עם זאת, לא מומלץ לתת לכלבים אפרסקים משומרים ש"שוחים" בסירופ עתיר סוכר. חשוב לתת לכלב או אפרסק טרי או אפרסק קפוא, זהו.

מנגו – המנגו יכול לשמש אוכל כלבים אבל חשוב שהכלב לא יבוא במגע עם החרצן, שכן בדומה לאפרסקים, גם בחרצן של המנגו יש כמות קטנה של ציאניד. בנוסף כדאי לשמור על מינון נמוך כי יש לא מעט סוכר במנגו. במנגו  העסיסי שמרענן לנו את הקיץ יש שפע של ויטמין A, C, E ו-6B, כמו גם אשלגן ובטא-קרוטן.

תפוחים – בהחלט, ניתן לתת לכלבים תפוחים, למעשה הם החטיף המושלם עבור החבר הכי טוב שלנו. התפוחים מהווים מקור נהדר לויטמין C ולויטמין A, לסיבים תזונתיים והם דלים בשומן. רק חשוב להוציא את ליבת התפוח ואת הזרעים לפני שנותנים לכלב.

עגבניות – למרבה התדהמה והצער עגבניות לא יכולות לשמש אוכל לכלבים. חלקיו הירוקים של צמח העגבניות מכיל רכיב רעיל לכלבים – סולנין, אך חלקיה האחרים של העגבנייה בטוחים לכלבים. בכל אופן, מומחים ממליצים שלא לתת לכלבים עגבניות לכן כדאי להימנע מכך.

אבטיח – אפשר בהחלט לתת לכלבים את המצנן הרשמי של הקיץ הישראלי, אך שימו לב חשוב מאוד מאוד להסיר את הקליפה וגם את הזרעים מאחר שהם עלולים לגרום לחסימת מעיים. האבטיח שופע בויטמין A,C , 6B ואשלגן, יש בו מלא מים כך שאפשר לתת לכלבים אבטיח גם במקרים שיש חשד שהכלב התייבש וסובל מחוסר של נוזלים.

בצל, שום עירית וכרישה – .Big No No משפחת ירקות האליום אסורה ואינה יכולה בשום מצב לשמש אוכל לכלבים. לכן יש להימנע ממתן בצל, שום, כרישה או עירית לכלבים בכל צורה ודרך. ואם יש לכם חתול, אז הרחיקו גם אותו ממשפחת ירקות האליום. משפחה זו עלולה לגרום לשלשולים, להקאות, לבחילות וכאבי בטן בכלבים וחתולים. מעניין לציין שיש גזעי כלבים שרגישים באופן מיוחד לירקות ממשפחת האליום למשל כלבי אקיטה וכלבי שיבה-אינו.

ברוקולי – זוכרים שאימא הכריחה אתכם לאכול ברוקולי כי זה בריא? אז גם כלבים יכולים לאכול ברוקולי אבל רק כחטיף במינון נמוך ולא באופן תדיר. אכן, יש בברוקולי סיבים תזונתיים, מעט מאוד שומן וויטמין C. יחד עם זאת, בברוקולי יש איזותיאוציאנטים ואלו עשויים לגרות את הקיבה של כלבים. כמו כן, גבעולי הברוקולי עלולים להביא לחסימה בוושט.

גזר – גזר יכול בהחלט לשמש אוכל לכלבים. הוא דל קלוריות, עשיר בסיבים תזונתיים ובטא קרוטין (הכולל ויטמין A), ואם לא די בכך, הדחיסות של הירק הכתום הזה טובה לבריאות השיניים של כלבים.

כל מה שרציתם לדעת על חטיפים לכלבים ולא היה לכם את מי לשאול




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב