דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשי צוות רפואי 

מאת    [ 19/03/2020 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 1406 פעמים ]

אם אתם ארגון או אדם פרטי אשר מארגן ארוע או חלילה נזקק לשרות רפואי כזה או אחר ע"י חובש, פראמדיק או רופא תמיד תרצה לדעת האם הצוות הרפואי שהגיע אלייך או שהזמנת באופן פרטי הוא אכן בעל מקצוע/ רשיון, את השאלה הזו לא הרבה אנשים שואלים ובטח שלא בודקים כאשר הם מקבלים טיפול רפואי.

הדוגמא הכי טובה למה שאמרתי הינה האמבולנסים של מד"א תשאלו את עצמכם כמה מתנדבי מד"א אנחנו רואים באמבולנסים עם פס כסוף ואדום ?? וובכן אחוז מאוד נכבד מהמתנדבים במד"א  לובשים חולצה עם פס אדום וכסוף הפס האדום אינו מסמל חובש אלה מגיש עזרה ראשון ולרוב אותם מגישי עזרה ראשונה יהיו נערים ונערות בליווי חובש ( האדם עם הפס כסף הבודד) והאמנם הרבה פעמים קיבלתם טיפול מאותם מגישי עזרה ראשונה מבלי שידעתם  אך במידה ואותם מגישי עזרה ראשונה היו עובדים בחוץ  היה חל איסור מוחלט עליהם לעבוד באמבולנסים פרטים או לשמש כחובשים בטיולים, ארועי ספורט וכו' מסיבה כי אינם חובשים סך הכל מדובר על  אנשים שעברו קורסי עזרה ראשונה בעלי מספר מועט של שעות כגון קורס עזרה ראשונה למאמני כושר בסך 28 שעות

אז איך בעצם תדעו מי ניגש אליכם? השאלה הכי טובה הינה לשאול!! שאלו את המטפל מה הכשרתו?

כאשר מקבלים טיפול רפואי במסגרת חברות אמבולנסים זו השאלה הכי טובה!!

במידה ואתם מזמינים אדם/ חברה פרטית אליכם הביתה עליכם לבדוק גם כי הכשרתו תקפה,

במקרה של חובשים הם אינם בעלי מספר רשיון אלה בעלי תעודת מקצוע לכן יש צורך בבדיקה כי התעודה באמת תקפה ולא הנפיצו אותה כתעודה של חברה אשר איננה מורשית בהסמכה של חובשים!! שימו לב כי לא כל חברה אשר מורשית בהעברת הדרכות עזרה ראשונה  אכן מורשית בהעברת הדרכות לחובשים !! משרד הבריאות נתן אישור מצומצם מאוד למספר מועט של חברות להעברת קורסי חובשים ולא פעם או פעמיים נתקלתי בחברות ללא אישור של העברת קורסי חובשים אשר מעבירה קורסים כאלו  בתשלומים מצחיקים אך בפועל התעודה איננה מוכרת ע"י משרד הבריאות.

מה לגבי חובש צבאי- משרד הבריאות קבע גם לגבי חובש צבאי/ קרבי כי עליהם לעבור השלמה לחובש אזרחי אחרת תעודתם לא תקשה באזרחות, ישנם המון חברות אשר מעסיקה חובשים בצורה כזו אך במידה ויקרא ארוע של רשלנות רפואית ע"י החובש הכיסוי הביטוחי לא יכסה אותו את המידע הזה החובשים מקבלים תוך כדי ביצוע הקורס בצה"ל אך עדיין מאחר וישנם חברות שמקבלות אותם ככה (מטעמי חסכון) החובשים מסכימים לעבוד. לכן במידה וראיתם כי החובש בעל תעודה צבאית יש לדרוש לראות השלמה לתעודה אזרחית.

 כמו כן חשוב לשים לב לגבי הצוותים הרפואים כי הם מבצעים רענונים  עזרה ראשונה בזמן- על חובש לעשות כל שנתיים רענון, לאחר שנתיים תעודתו לא תקפה, לאחר שלוש שנים לא יוכל לבצע רענון מבלי לעבור מבחן רמה ולאחר מספר שנים תעודתו בטלה ומבוטלת לכן אם מגיע חובש ללא רענון מספר שנים דעו כי לפי הנהלים תעודתו מבוטלת.

לגבי פראמדיק ורופאים להם יש מספר רשיון אותו קל לבדוק באתר משרד הבריאות, חשוב מאוד לדאוג לבדיקת הרשיון כי כפי ששמענו לא פעמים ולא פעמיים בתקשורת לא חסרים אנשים המתחזים לרופאים או אשר למדו רפואה בחו"ל אך אינם בעלי רשיון לעסוק ברפואה במדינת ישראל.

לגבי רענונים גם על פראמדיק ורופא לבצע רענון ACLS  אחת לשנה .

הסיבה  לחשיבות הרענונים היא מאחר וכל מספר חודשים הארגון לפיו אנו עובדים AHA-americam hart association משנה את הפרוטוקולים בעקבות מחקרים וחשוב מאוד שנדע את הפרוטוקולים החדשים.

לכן כאשר אתם צריכים איש צוות רפואי בעיקר אם הוא מגיע כאדם פרטי בידקו את התעודות שלו בשביל זה קיימים רשינות ותעודות.

 

 

 

הכותבת הינה ספורטתרפיסטית, חובשת ומאמנת כושר, בעלים של מעוז רפואה וספורט ועוסקת בשילוב עולם הרפואה והספורט עם נסיון בעבודה עם קבוצות בליגת העל בכדורגל, חברות תעופה, ומלכ"רים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב