דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 דברים שתוכלו לעשות בבידוד - ימי הקורונה 

מאת    [ 11/03/2020 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 1480 פעמים ]

אנשים רבים מוצאים עצמם בבידוד בימים אלו. חלקם הגדול הוכרחו להגיע למצב הזה בשל שהייה בחו"ל, אחרים עושים זאת מרצון מתוך חשש לבריאותם, ויש גם כאלו שפשוט מוצאים עצמם עובדים מהבית בהוראת מקום העבודה שלהם. ככל שווירוס הקורונה מתפשט ומאיים על חייהם של יותר ויותר אנשים מתפתחת אצל רובנו הרגשה של אי ביטחון או פחד מפני מה שעתיד לבוא. כאשר חרדה זו משולבת בירידה פתאומית במגע החברתי - בין אם בגלל שאתה בהסגר או סתם עובד מהבית למי יודע כמה זמן - הרגשות האלה יכולים להרגיש מוגברים עוד יותר. אז איך מתגברים על הבידוד ומה עושים כדי לצלוח אותו, הנה כמה עצות.

לאכול זה חשוב

זה שאתם בבידוד לא אומר שאתם לא יכולים לאכול אוכל רגיל, טעים ובריא. השתדלו להימנע מאוכל מוקפא או ירקות משומרים שלא ניתן לשבח. קודם כל, אפשר להזמין אספקה טריה באמצעות שליחים מהסופר. ובעיקרון השתדלו לחשוב על המאכלים שהייתם רוצים לאכול ביום טיפוסי. אם אתם יכולים לבשל, בשלו ואם אתם תקועים באחד מחדרי הבית ויש מי שמטפל בכם, בקשו ממנו לפנק אתכם בארוחות טעימות.

זיכרו שאוכל הוא לא רק מזון לגוף, אלא הוא גם מזון לנשמה. אומנם לא ממש מומלץ לרדת על שקיות חטיפים, אבל מפעם לפעם אפשר בהחלט לקחת איזה פינוק קטן שיעשה להם מתוק או מלוח ובעיקר ישמח אתכם.

כמובן שכדאי לדאוג לאספקה סבירה של קפה ותה, או חליטות למיניהם. והכי חשוב לדאוג למים צוננים וטריים, גם אם אתם בחדר מבודד. אל תשכחו לשתות.

צרו קשר עם העולם החיצון

האילוץ להישאר בבית מבודדים אולי נשמע כמו החלום הרטוב של כל אדם מופנם. אלא שבעיצומה של מגיפה עולמית כשכולם מבוהלים, זה לא כל כך כיף ומגניב. רוב האנשים מגלים כי לאחר יום אחד שבו הם תקועים בבית, הם מתחילים לטפס על הקירות בטירוף. כן אנחנו אנשים הרבה יותר חברותיים ממה שחשבנו מסתבר. לשם כך מומלץ להשתמש בפלאי הטכנולוגיה. אפליקציות כמו  FaceTime או ווצ'אפ יסייעו לכם להתקשר למשפחה ולחברים בקביעות – ותתפלאו לא רק אתם ככל הנראה תצטרכו את זה, אלא גם הם.

ואם מישהו שאתה מכירים באמת נמצא אף הוא בהסגר, או שנדבק בנגיף, היו שם בשבילו ככל שתוכלו. התקשרו אליו או פשוט שילחו לו הודעה. אם אתם נעולים בחדר או בבית וודאו שיהיה לכם למי להתקשר וליידע אותו במקרה שבו אכן מופיעים תסמינים.

עיסקו בפעילות גופנית

כשנמצאים בבידוד ביתי אי אפשר ללכת למכון כושר או לרוץ ברחוב, אבל בהחלט אפשר לעסוק בפעילות גופנית. כן יש הרבה אימונים שאתם יכולים לעשות בנוחות בבית שלכם, ועשייה זאת יכולה לסייע באופן רציני לבריאותכם הנפשית. ישנם לא מעט תרגילים אותם ניתן לבצע ללא ציוד כלשהו, וביוטיוב יש טונות של ערוצים המציעים הדרכה בכל דבר, החל ביוגה ועד פילאטיס וכלה באימוני כוח. אז תקפידו לשמור על הכושר כדי לתחזק לכם את האושר.

 

נקו את החדר

ההצעה הטובה ביותר להעברת הזמן היא להיות עסוקים. ההמלצה היא אם כן לקחת את הזמן בבידוד כזמן שלכם עם עצמכם, ולעשות את כל מה שתמיד דחיתם כי לא היה לכם מספיק זמן לעשות. כמו למשל לסדר את הארונות, או לנקות את כל אותן פינות ומקומות בחדר שלכם שאף פעם לא הגעתם אליהן (חוץ מבנקיון הפסח אולי).

מעבר לתעסוקה שזה יספק לכם, הרי שנקיון גם מגן מפני התפשטות המחלה, ומסייע בשמירה על ההיגיינה האישית. אז כמובן דאגו לשטוף ידיים או לחטא אותם באלכוג'ל לעיתים קרובות.

תכננו את הזמן וצרכו אינפורמציה באופן מבוקר

בניגוד לכל מגיפה עולמית קודמת הרי שהפעם פייסבוק, טוויטר, וואצ'אפ וכדומה עדיין לא היו קיימים. כעת, אנשים קשורים באופן דיגיטלי הרבה יותר. אז נכון, היכולת לשמור על קשר דרך המדיה החברתית ווידאו צ'אט יכולה להיות בעלת יתרונות משמעותיים לבריאות הנפש שלכם במהלך הבידוד. אך האינטרנט גם יוצר סוגיות שלא היו קיימות קודם, והן בעיקר נובעות מהתפשטותו של מידע מוטעה. אחת הדרכים להימנע מצריכה של מידע כזה היא להתחבר לרשתות החדשות העיקריות ולצרוך מהן מידע רלבנטי. כמו-כן מומלץ לצמצם את צריכת המידע הזו לשעות ברורות, כדי לא להרגיש רדופים.

במקביל, אפשר לתכנן את נושא הבילוי. זה הזמן שלכם לערוך בינג' מטורף על כל התוכניות והסרטים שהייתם מעוניינים לצפות בהם אך מעולם לא הצלחתם להגיע אליהם. ערכו רשימה - כן, רשימה בפועל – של הסרטים והסדרות, וכך תוודאו שלא ייגמרו לכם הדברים לצפות.

כמובן שאם קשה לכם לצפות כל הזמן רק במסכים המרצדים, תוכלו תמיד להוריד איזה ספר אחד או שניים מאפליקציית הספרים שאתם מנויים עליה. ואם אין לכם אחת כזו, אולי כדאי לשקול לצורך הבידוד להירשם לאחת.  

כמובן שתוכלו גם לנסות לשחק בכל משחקי הלוח והחידות כמו שח או דמקה, ואולי אפילו לעשות זאת וירטואלית מול מישהו שנמצא בצד השני. אם יש לכם תחביב כלשהו כמו ציור, או רקמה, תפירה, אריגה זה הזמן שלכם להשקיע בו. והכי חשוב שימרו על עצמכם, נוחו וקחו את הזמן. ככלות הכל  לא כל יום מזדמן לכם לבלות כל כך הרבה זמן עם עצמכם ולבד. אז קחו זאת כחוויה שעתידה להיות עוד משהו שתוכלו לספר עליו לנכדים שלכם: "פעם בימי הקורונה...".

 

טליה פלד נתנאל


tlpeled8@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב