דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיבוי ואחסון בענן: כיצד להגן על הנתונים הטובים ביותר 

מאת    [ 08/03/2020 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 1763 פעמים ]

אנו מייצרים יותר נתונים מאי פעם, עם למעלה מ- 2.5 מילארד בייטים המיוצרים מדי יום, לפי ענקית המחשבים יבמ. זה 2,500,000,000,000 גיגה-בייט של נתונים וזה צומח במהירות.

מעולם לא היינו מחוברים כל כך דרך טלפונים חכמים, שעונים חכמים, מחשבים ניידים וכל מיני טכנולוגיות לבישות הממצאים את השוק של היום. היו בערך כ 6.4 מיליארד "דברים" קשורים בשנת 2016, עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת.

אנו גם שולחים ומקבלים נתונים ברציפות דרך הרשתות שלנו. אנו מייצרים, מאחסנים, משתפים ומגבים נתונים כעת ויותר מאי פעם. אז אנחנו עושים את זה בימינו?

הכל בענן 

שירותי ענן ממלאים תפקיד חיוני בהשגת ניהול וגיבוי נתונים על ידי הקלת המתח על פתרונות רוחב הפס, אחסון וגיבוי.

אך האם הענן סולל את הדרך לשירותי גיבוי טובים יותר או האם ביצוע הגיבוי עצמו מיושן? ומה המחליף מבחינת בטיחות הנתונים וכיצד ניתן להקל עליהם כך שתוכל לאחסן את הנתונים בבטחה בענן?

הענן נחשב לרוב כפתרון גיבוי מקוון העובד ברקע במכשירים שלכם כדי לשמור את התמונות והמסמכים שלכם, בין אם הם אישיים או קשורים לעבודה, מגובים בשרתים מרוחקים.

במציאות, לענן יש עוד הרבה מה להציע. זה מחבר אנשים יחד, עוזר להם לאחסן ולשתף נתונים באופן מקוון ואפילו לעבוד יחד באופן מקוון כדי ליצור נתונים בשיתוף פעולה.

זה גם הופך את הנתונים שלכם לזמינים בכל מקום, כך שאם אתם מאבדים את הטלפון שלכם או שהמכשיר שלכם הקורס,  היכנסו לחשבון שלכם בענן - כל הנתונים שלכם נמצאים במכשיר החדש שלכם תוך דקות ספורות.

האם אתם באמת מגבים את הנתונים שלכם?

יתרון חשוב של שירותי גיבוי מבוסס ענן הוא גם אוטומציה וקלות השימוש. עם פתרונות גיבוי מסורתיים, כגון שימוש בכונן נפרד, אנשים מוגבלים לעתים קרובות והם לא יכולים לגשת לקבצים מסוימים.

פתרונות ענן החלו להתפתח משירותי גיבוי מקוונים לשירותי אחסון ראשוניים. אנשים עוברים יותר ויותר מהאחסון הפנימי של המכשיר שלהם אל פתרונות מבוססי ענן כמו DropBox, Google Drive ו- OneDrive של מיקרוסופט.

מכשירים כמו ה- Chromebook של גוגל לא משתמשים באחסון מקומי בכדי לאחסן את הנתונים שלהם. במקום זאת, הם עברו למגמה חדשה שבה כל מה שאתם מייצרים בעבודה או בבית יהיה בענן ונשמר גם שם.

לאחרונה הודיעו טכנולוגיות ענן כמו קבצי Drive של גוגל וסנכרון חכם של Dropbox לאופן ששירותי אחסון ענן פונים לכיוון חדש עם פחות נתונים במכשיר ואחסון ראשוני גדול יותר לענן.

כך זה עובד. במקום לשמור קבצים מקומיים במכשיר שלך, משתמשים בקבצי מציין מיקום (סוג של קבצים ריקים) והנתונים בפועל נשמרים בענן ומורידים חזרה למכשיר רק בעת הצורך.

עריכות לקבצים נדחפות לענן כך שלא יישמר עותק מקומי במכשיר שלך. זה מקטין באופן דרסטי את הסיכון לדליפות נתונים כאשר מכשיר אבוד או נגנב.

אז אם כל סביבת העבודה שלך בענן, האם כבר אין צורך בגיבוי?

לא. לאמיתו של דבר, הגיבוי הוא רלוונטי מתמיד, מאחר שאסונות יכולים לפגוע בספקי העננים עצמם, כאשר פריצות ותוכנות כופר משפיעות גם הן על אחסון בענן.

לגיבוי תמיד הייתה המטרה להפחית סיכונים באמצעות יתירות, על ידי שכפול נתונים על מספר מיקומים. הדבר יכול לחול גם על אחסון בענן שניתן לשכפל אותו במספר מיקומי ענן או ספקי שירותי ענן מרובים.

ענייני פרטיות

עם זאת מעבר לשיבוש שוק הגיבוי, הדאגה מספר אחד לגבי השימוש בשירותי ענן לאחסון נתוני משתמשים היא פרטיות.

פרטיות הנתונים חשובה אסטרטגית, במיוחד כאשר מדובר בנתוני לקוחות. בעיות רבות הקשורות לפרטיות יכולות להתרחש בעת השימוש בענן.

ישנם חששות מהתהליכים המשמשים ספקי ענן לניהול פרטיות, שלעתים קרובות סוחרים פרטיות מטעמי נוחות. יש גם חששות מהטכנולוגיות שהציבו ספקי ענן כדי להתגבר על סוגיות הקשורות לפרטיות, שלעתים קרובות אינן יעילות.

כשמדובר בטכנולוגיה, כלי הצפנה המגנים על הנתונים הרגישים שלך קיימים כבר זמן רב.

ההצפנה עובדת על ידי טשטוש הנתונים שלך עם מספר דיגיטלי גדול מאוד (המכונה מפתח) שאתה שומר בסוד כך שרק אתה יכול לפענח את הנתונים. אף אחד אחר לא יכול לפענח את הנתונים שלך ללא מפתח זה.

שימוש בכלי הצפנה להצפנת הנתונים באמצעות מפתח משלך לפני העברתם לענן זה דבר הגיוני לעשות. חלק מספקי שירותי הענן מציעים כעת אפשרות זו ומאפשרים לך לבחור מפתח משלך.

שתף לעומת הצפנה

אבל אם תאחסן נתונים בענן לצורך שיתוף זה עם אחרים - ולעתים קרובות זה

מאמר בחסות פרטנר עסקים המספקת שירותי גיבוי בענן. למידע נוסף לחצו כאן>>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב