דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עובדים לעבודה מרחוק 

מאת    [ 29/01/2020 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 1569 פעמים ]

עבודה מרחוק מאפשרת למעסיק לחסוך הוצאות ועולה בקנה אחד עם הדרישות החדשות של העובדים. המגמה הבולטת הזאת של גיוס עובדים לעבודה מהבית או לעבודה מרחוק בכלל דורשת התאמות מסוימות וגם הגיוס עצמו צריך להשתנות בהאתם ולעיתים אף עלול להיות יוצא דופן. אז איך בעצם עושים את זה חכם? ראשית, כדאי למעסיק לציין במפורש את העניין של עבודה מרחוק בתוך מודעות דרושים. לעיתים קרובות מעסיקים מפרסמים מודעות דרושים על עבודה מרחוק, אך בפועל מתגלה שהעובד צריך להגיע למשרד אחת לכמה ימים, שבועות וחודשים – כמו למשל לצרכי הכשרה או פגישות. על כך חשוב לציין את כל פרטי המשרה, כדי שהאדם שמגיש לה מועמדות ידע עליה הכל ולא יתבזבז זמנם של העובד הפוטנציאלי ושל המעסיק. אם עובדים לא יודעים מראש על תנאי המשרה, עלול להיווצר מצב שבו השקעה של זמן וכסף בתהליך גיוס עובדים שלא מניב את התוצאות הרצויות. הפתרון מבחינת המעסיק צריך להיות שמירה על שקיפות מלאה בכל הנוגע לפרסום מודעות דרושים ודיוק בהתייחסות למאפיינים של עבודה מרחוק.

איך מחושב השכר של עובדים מרחוק?

גם סוגיית השכר חייבת לצוף במקרים של חיפוש עובדים לעבודה מרחוק. ככל שמקדימים להתמודד עם הנושא הזה, כך יורד הסיכוי לתחושה של עוגמת נפש אצל העובדים. מבחינת המעסיק, מה שכדאי לעשות הוא לפרסם על גבי מודעות דרושים כיצד בדיוק מחושב השכר של עובדים מרחוק, האם יש הטבות שהם זכאים להן ומה עושים במקרה של פיטורין. ההבדל העיקרי בתהליך גיוס עובדים לעבודה מרחוק הוא בין חיפוש עובדים פרילאנסרים לבין העסקת שכירים. בעוד פרילאנסרים ועובדים עצמאיים לא זכאים להטבות וזכויות מיוחדות, שכירים שעובדים מרחוק אמורים לקבל את אותם תנאים בדיוק כמו אלו שמגיעים למשרד. מטבע הדברים, כדאי למעסיק לקחת את זה בחשבון כאשר הוא מפרסם מודעות על גיוס עובדים מרחוק ולפרט על המשמעות הכלכלית של זה.

גיוס עובדים מהבית לעבודה זמנית

יש מעסיקים רבים שמנצלים את אמצעי הטכנולוגיה הקיימים על מנת לבצע גיוס עובדים לעבודה מרחוק – אבל בצורה זמנית בלבד. אם בעבר אי אפשר היה לדמיין עובד שמבצע את העבודה שלו כאשר הוא לא נמצא במרחק, הרי שכיום כמעט לכל אחד ואחת יש מחשב נייד, טלפון חכם וחיבור לאינטרנט. בעזרת החיבור הזה לאינטרנט יכול העובד לעמוד לרשות המעסיק גם בהתראה קצרה, או להצטרף לעבודה כדי לתת"בוסט" לפרויקטים ספציפיים.

הצוות שלנו בסיוי.פול מדגיש שהבעיה היא שבעת גיוס עובדים לעבודה זמנית צריך לפרסם מודעות דרושים אחרות מאשר בעת חיפוש עובדים לעבודה קבועה. על המעסיק לפרט בתוך מודעת דרושים מה נדרש מבחינת העובד, לכמה זמן המשרה פתוחה ומה קורה אחריה. לחילופין, אפשר מלכתחילה לוותר על פרסום מודעות דרושים ולהשתמש במאגרי קורות חיים. מאגר קיים של עובדים יכול לסייע לבצע פילוח וסינון בין מועמדים. בין היתר, אחת האפשרויות היא לסנן את המועמדים לפי כאלה שרוצים לעבוד מהבית. סינון לפי עובדים מרחוק מסייע למעסיק למצוא את המועמדים הכי מתאימים עבורו ומבטיח שקורות החיים שיגיעו אליו יהיו רלוונטיים.

לסיכום, לגיוס עובדים לעבודה מהרחוק או עבודה מהבית יש יתרונות רבים והיא מתגלה כיותר ויותר יעילה. עם זאת, ככל שאנו מנסים אותה יותר בישראל, כך אנו לומדים גם את חסרונותיה. הניכור שנוצר וחוסר שיתוף הפעולה בין העובדים וכולי. לכן חשוב להבין על פי הפרוייקט או המשרה את הצרכים והאם עבודה מהבית עונה לצרכים אלו או לא. ישנן משרות שיתאימו יותר לעבודה מהבית וישנן משרות שגיוס אליהן של עובדים מרחוק עלול ליצור נזק לארגון. 

דניאל ביטון,


סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, סי וי. פול - עובדים בשבילך!


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב