דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים אקדמיים בגרמניה 

מאת    [ 05/01/2020 ]

מילים במאמר: 781   [ נצפה 1658 פעמים ]

גרמניה נחשבת לאחד היעדים המבוקשים ביותר עבור סטודנטים בינלאומיים המעוניינים לרכוש השכלה גבוהה בחו"ל וברחביה תוכלו למצוא למעלה מ-300 מוסדות לימוד להשכלה גבוהה.

מערכת הלימודים להשכלה גבוהה בגרמניה היא ברובה מערכת ציבורית, המסובסדת על ידי המדינה ובה מוסדות לימוד שונים ומגוונים, כמו: אוניברסיטאות, אוניברסיטאות טכנולוגיות ומכללות לאומנות שימושית. לצד מגוון מוסדות הלימוד הציבורים, ישנם כמובן גם מוסדות לימוד פרטיים ברחבי המדינה- אך באלה לומדים רק כ-5% מכלל הסטודנטים בגרמניה מפאת ההבדל המשמעותי בשכר הלימוד בין שני סוגי המוסדות, שכן לימודים באוניברסיטאות הציבוריות יעלו לסטודנט כחמישית משכר הלימוד באוניברסיטה פרטית.

המוסדות האקדמיים בגרמניה הינם ברמה גבוהה ומקצועית ומחזיקי תארים אקדמיים ממוסדות הלימוד במדינה נחשבים לאנשי מקצוע איכותיים וייחודיים בתחומם. המוסדות מחולקים לרוב על פי תחומי לימוד ובכך מאפשרים לסטודנטים חוויה סטודנטיאלית המותאמת באופן ספציפי לתחום הלימוד בו הם מעוניינים להתמקצע. לדוגמא: בתי ספר למדעי הרפואה, בתי ספר לאומנויות, בתי ספר טכניים ועוד. לצד כל אלה ישנן גם אוניברסיטאות עירוניות כלליות שבהן ניתן ללמוד כמעט כל מקצוע לכל התארים.

 

מדוע ללמוד בגרמניה?

גרמניה נמצאת במרחק של כ-4 שעות טיסה מישראל, ובכך מאפשרת לסטודנטים המעוניינים להגשים את חלומם- לרכוש השכלה גבוהה בחו"ל, ויחד עם זאת עומדת בפניהם גם האפשרות לחזור לבקר בישראל בקלות יתרה.

גרמניה נחשבת למדינה הפופולארית ביותר ללימודים אקדמיים עבור סטודנטים זרים מבין המדינות אשר אינן דוברות אנגלית כשפת אם, והיא ממוקמת במקום החמישי בעולם כנחשקת ביותר עבור סטודנטים זרים אחרי ארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה. 

גרמניה נחשבת למדינה המאמצת אליה סטודנטים בינלאומיים רבים ובכל שנה מתקבלים ללימודים אקדמיים ברחבי המדינה כ-350,000 סטודנטים זרים, אשר חלקם הגדול אינו נדרש לשלם שכר לימוד כלל. המדינה מעוניינת בסטודנטים אמביציוזיים בעלי מוטיבציה גבוהה ומציעה להם תמיכה אקדמית מקיפה לצד מערכת סוציאלית תומכת המקלה על הסטודנטים את הקשיים הטבעיים והברורים אשר צפים בזמן ההתאקלמות במדינה חדשה ובמערכת לימודים אקדמיית אשר אותה לא הכירו לפני.

רמתם של המוסדות להשכלה גבוהה ברחבי המדינה היא מהגבוהות בעולם ובין שלל המוסדות תוכלו למצוא אוניברסיטאות ללימודי רפואה המדורגות בין ה-100 הטובות בעולם ואוניברסיטאות ללימודי הנדסה המדורגות בין ה-50 הטובות בעולם.

לצד עלויות הלימוד האפסיות כמעט (על הסטודנטים לשלם דמי רישום ושימוש במתקני האוניברסיטה עלות סמלית של 100-250 יורו לסמסטר), גם עלויות המחייה בגרמניה זולות באופן משמעותי לעומת ישראל. סטודנטים מספרים כי עלות מחייה חודשית נעה בין 500 ל-700 יורו, בהתאם לאזור המגורים.

מעבר לכך, כאשר מתקבל סטודנט ללימודים הוא מקבל גם ויזת סטודנט המאפשרת לו לעבוד ברחבי המדינה באופן חוקי כ-20 שעות שבועיות. שכר המינימום השעתי בגרמניה הינו 8.5 יורו לשעה.

 

תנאים ותהליך הקבלה ללימודים

על מנת להתקבל ללימודים אקדמיים בגרמניה סטודנטים ישראלים אינם צריכים הרבה. כל שעליהם להציג זה תעודת בגרות מלאה ולעבור מבחן שפה בגרמנית, הנקרא TestDaF.  סטודנטים המעוניינים ללמוד רפואה יצטרכו להציג ממוצע בגרויות בציון 94 ומעלה ללא בונוסים, סטודנטים המעוניינים בלימודי הנדסה יידרשו לממוצע בגרויות של 80 ומעלה ללא בונוסים וסטודנטים המעוניינים ללמוד מקצועות אחרים יתבקשו להציג ממוצע בגרויות בציון 75 ומעלה ללא בונוסים.

מעבר לתעודת הבגרות, על המועמדים ללימודים אקדמיים לעבור כאמור מבחן שפה. השפה הגרמנית היא השלישית בפופולריות שלה כשפה זרה הנלמדת בעולם ותוכל לשמש את הסטודנטים הרבה מעבר ללימודים האקדמיים במהלך חייהם.

הלימודים האקדמיים בגרמניה מתקיימים בשפה הגרמנית, למעט תוכניות ספציפיות-  בעיקר במסגרת תואר שני ומעלה המשלבות את השפה האנגלית. זה אמנם נשמע מפחיד ללמוד שפה חדשה מאפס אך במסגרת לימודים נכונה ומכוונת, ניתן להגיע לרמה גבוהה וטובה של ידיעת השפה בתוך פחות משנה.

על מנת לעבור את מבחן השפה ברמה שתספק את האפשרות לתחילת לימודים אקדמיים בגרמניה על הסטודנט להגיע לרמה C1.

 

עזרה בתהליך הרישום ובלימודי גרמנית

חברה טובה לייעוץ ללימודים בחו"ל יכולה להעניק לכם שירותי ייעוץ ללא עלות כלשהי לסטודנט. במסגרת פגישת הייעוץ תוכלו לשמוע על מגוון היעדים והאוניברסיטאות המציעות את התחום אותו תרצו ללמוד, לקבל מידע על סיכויי ותנאי הקבלה לכל אחד מהמוסדות להשכלה גבוהה שיעניינו אתכם ולהבין טוב יותר את המסלול אותו עליכם לעבור על מנת להתקבל ולהגשים את חלומכם ללמוד תואר בגרמניה. תוכלו לקבל מידע ספציפי על לימודים אקדמיים המעניינים אתכם ברחבי המדינה, להתאים את המסלול המבוקש בצורה הטובה ביותר עבורכם בסיוע יועצי הלימוד המיומנים של החברה, להיוועץ ולקבל פירוט על תהליך הוצאת ויזת הסטודנט בשגרירות גרמניה בישראל.

בנוסף, החברה תוכל לסייע לכם להירשם למכינה ללימודי גרמנית בגרמניה, כמו למשל בבית הספר הוותיק ביותר לשפות במדינה- EUROASIA. לימודי המכינה בבית הספר הנ"ל מתקיימים בברלין ונמשכים כ-9 חודשים. ניתן להתחיל את הלימודים בכל חודש. מומלץ להחליט על תאריך תחילת הלימודים בהסתכלות על המשך התהליך ותאריכי מבחני השפה באוניברסיטאות. במהלך הלימודים במכינה תוכלו ללמוד את השפה הגרמנית מיסודה ולעלות 5 רמות בשפה בכדי להגיע לרמה המספקת את המעבר והכניסה ללימודים אקדמיים בגרמניה. בנוסף ללימודים השפה, הלימודים במכינה יקנו לכם סיוע בפתיחת חשבון בנק בגרמניה, ייעוץ ורישום לאוניברסיטאות השונות, עזרה בהוצאת ויזה והארכתה ושירותים אדמיניסטרטיביים נוספים. 

בהצלחה!

 

אדווה גרניט


קמפוס לימודים, החברה הוותיקה בישראל, מ-1983




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב