דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גמילה מעישון - הקושי ודרכי הטיפול 

מאת    [ 30/12/2019 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1868 פעמים ]

כידוע, תהליך גמילה מעישון הוא אחד מתהליכי הגמילה הקשים ביותר, ולמרות שמרבית האנשים המעשנים היו שמחים להיפטר ממנהג זה - רק מעטים מהם מצליחים לעמוד במשימה. 

כיום אנו כבר מודעים לנזקים הקשים הקשורים בעישון סיגריות, שהוכרז לאחרונה כגורם מספר 1 למוות ומחלות קשות הניתנות למניעה. עישון הוא גורם סיכון לסרטן ריאות ומחלות ריאה כרוניות, לסרטן הפה, מחלות כלי דם (ביניהם התקפי לב ושבץ מוחי), סוכרת, מחלות מעי מסויימות וכן סרטן צוואר הרחם בנשים. 

אין ספק כי גמילה מעישון היא הפתרון לכל מי שמעוניין באורח חיים בריא ושיבה טובה, אך הקשיים הכרוכים במסע זה הם רבים. כיום קיימות שיטות רבות של גמילה מעישון המספקות פתרונות שונים למעוניינים להפסיק לעשן.

 

גמילה מעישון - הקשיים השונים

 

כאמור, בעשורים האחרונים עלתה המודעות לסכנות הכרוכות בעישון ויותר ויותר אנשים מכירים בכך שמדובר בהרגל רע שרצוי להפסיקו. עם זאת, גמילה מעישון היא משימה לא פשוטה כלל וכלל, במיוחד עבור מי שרגיל לעשן שנים רבות. 

תהליך גמילה מעישון הוא תהליך העשוי לקחת לא מעט זמן והוא קשה מאוד לנגמלים, משתי סיבות עיקריות: ראשית, ההתמכרות הפיזית. הניקוטין הנמצא בסיגריות הוא חומר הגורם להתמכרות פיזית קשה של ממש, והפסקת עישון מביאה להופעת תסמיני גמילה של ממש: השתוקקות לסיגריה, קושי בריכוז, הפרעות שינה, דיכאון, עצבנות, כעס, תסכול, חוסר מנוחה, חרדה.

שנית, ישנה ההתמכרות ההתנהגותית- אצל אדם שרגיל לעשן כמות מסויימת של סיגריות מדי יום ובמצבים מסויימים (אחרי האוכל, עם הקפה, במצבי לחץ או חרדה, משיעמום) הסיגריה הופכת להרגל חזק מאוד שקשה להפסיקו לפתע פתאום.

כך שמי שעובר תהליך של גמילה מעישון עובר למעשה שני תהליכים במקביל: תהליך פיזי של גמילה מניקוטין ותהליך נפשי או התנהגותי של גמילה מהרגל של שנים. לא פלא אם כן שהרבה מנסים להפסיק לעשן אך לא מצליחים.

 

גמילה מעישון - כל הדרכים

 

ישנם כיום כמה סוגים של טיפולים ופרקטיקות להפסקת עישון, להלן כמה מהם:

 

סדנאות גמילה מעישון של קופות החולים - קופות החולים השונות מציעות כיום סדנאות גמילה מעישון לחבריהן הכוללות מפגשים אישיים או קבוצתיים, ומשלבות טיפול תרופתי להפסקת עישון עם טיפול התנהגותי. הסדנאות ניתנות בחינם והמשתתפים זכאים להנחה בקניית תרופות מרשם של גמילה מעישון.

 

סדנאות גמילה פרטיות - סדנאות גמילה מעישון כמו למשל זו של אלן קאר, מציעות שיטות שונות וגישות שונות לגמילה מעישון ורובן מסתמכות על תמיכה קבוצתית כדרך להצלחה. בסדנאות אלו המשתתפים מקבלים סיוע רגשי והתנהגותי במטרה לשנות את הרגלי העישון.

 

תחליפי ניקוטין - קיימים כיום תחליפי ניקוטין הניתנים לרכישה בבתי מרקחת בצורת מדבקות, מסטיקים או לכסניות, אשר מטרתם היא לספק מנות קצובות של ניקוטין למי שמנסה להיגמל מעישון ולהקל על תהליך הגמילה, אך מומלץ ללוות את השימוש בתחליפים בייעוץ או תמיכה התנהגותית.

 

Shlomit S.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב