דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן אמיר - למה לצפות? 

מאת    [ 22/12/2019 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 1754 פעמים ]

מבחני אמי"ר או אמיר"ם מתקיימים מזה שנים רבות ומחוברים על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה וסטודנטים מתבקשים לעבור אותם כדי לוודא מהי רמת הידע שלהם בשפה האנגלית ולאפשר את קבלתם של מועמדים למוסדות להשכלה גבוהה, תוך הפנייתם לקורסי חיזוק בשפה האנגלית ברמה המתאימה להם. כיצד מתמודדים לפני, בזמן ואחרי המבחן? 

 

לפני המבחן

ראשית, ישנן שתי דרכים להירשם למבחן - באינטרנט (תוכלו למצוא קישור באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה), או על ידי טופס הממולא ידנית ונשלח בדואר. עלות ההרשמה למבחן נעה בין 270-675 ש"ח, תלוי במועד ההרשמה שלכם. ככל שתרשמו מוקדם יותר כך התשלום יהיה נמוך יותר. ניתן להירשם למבחן עד כחודש לפני מועד הבחינה. 

מומלץ לערוך חזרה טובה על חוקי השפה ואוצר המילים שלמדתם בעבר כהכנה למבחן, ואף ללמוד מילים נוספות על ידי שינון או קריאה באנגלית. תוכלו למצוא מבחני אמי"ר רבים לדוגמא ברשת, כך שתוכלו להתאמן ולהתנסות בסוג השאלות והחשיבה במבחן ולהבין על מה כדאי לכם עוד לחזור. לעיתים מופיעות שאלות במבחן ממבחנים קודמים, ולכן יהיה לכם יתרון נוסף אם תתרגלו בעזרת מבחני אמי"ר מן העבר.

 

בזמן המבחן

מבחן אמי"ר בנוי משלושה חלקים הבוחנים מיומנויות שונות בשפה האנגלית - 

חלק ראשון בודק את יכולת המועמד להשלים משפטים באנגלית, ולמעשה בוחן את רוחב אוצר המילים שלכם. 

החלק השני בודק את יכולת המועמד לנסח מחדש משפטים שהוצגו לו. חלק זה בודק את יכולתכם להבין משפט באנגלית, את מבנה המשפט ואת חוקי הדקדוק המופיעים בו. 

החלק השלישי והאחרון בודק הבנת הנקרא של טקסט קצר באנגלית על ידי מענה על שאלות אודות הטקסט. 

שאלות המבחן מסודרות מן הקל לקשה, ולכן מומלץ לבצע את המבחן לפי סדר השאלות. תכננו נכון את הזמן שלכם ואל תתעכבו יותר מדי על שאלות שאתם לא בטוחים בתשובה להן. לכל אחד מפרקי המבחן תקבלו 20 עד 25 דקות למענה, כאשר הזמן מצויין לצד כותרת כל פרק. 

רק שניים מתוך שלושת הפרקים בהם נבחנתם ייחשבו בסופו של דבר בחישוב ציונכם בבחינה, ולא תוכלו לדעת מראש איזה פרק לא ייחשב, לכן יש לבצע הכל במלוא הרצינות. 

 

אחרי המבחן

נכון, זה קשה, אבל ההמתנה לציון שלכם תארך זמן מה, בדרך כלל עד 45 יום, מכיוון שלחישוב הציונים שלכם מספר שלבים, כדי להבטיח שהוא לא יושפע מרמת קושי הבחינה ומציוני נבחנים אחרים (בניגוד לפסיכומטרי, למשל). הציונים נעים בין 150-250 נקודות, וכל מוסד להשכלה גבוהה יכול לקבוע לעצמו מה יהיה רף הציונים ממנו ומעלה לא תחוייבו בקורסים נוספים ללמידת אנגלית. אם קיבלתם ציון סביר ותתבקשו ללמוד קורסי אנגלית, אל תתבאסו - יכול להיות שהדבר יהיה לטובה ויסייע לכם מאוחר יותר בלימודיכם - זה לא נורא. אם אתם בכל זאת מאד לא מרוצים מן הציון שקיבלתם ובטוחים שחלה טעות בו, תוכלו לבקש בדיקה חוזרת של הבחינה שלכם. עלות הבדיקה כ-50 ש"ח. 

לא תצטרכו לעשות דבר עם הציון שלכם - המרכז לבחינות ולהערכה מעביר עבורכם את הציון למוסדות הלימוד שבחרתם, כך שאין צורך בכל בירוקרטיה נוספת בעניין. 

 

במקרה ואתם חשים צורך במידע נוסף או בעזרה בהכנה למבחן, דעו שבאתר וואלה! סקול תוכלו למצוא מידע רב נוסף בנושא, וכן עזרה לימודית - קורס הכנה אונליין למבחן אמי"ר בעלות סמלית הכולל סרטונים שהוכנו על ידי מיטב המורים בתחום והמקיפים את כל תחומי השפה הנדרשים כדי להצליח בבחינה. 

שיהיה לכם בהצלחה!

אדווה גרניט,


וואלה! סקול




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב