דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות? ואיפה אפשר למצוא יועץ מומלץ? 

מאת    [ 19/12/2019 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 1338 פעמים ]

משכנתא הוא מוצר פיננסי שעם ליווי יכול לחסוך לכם עשרות אלפי ואפילו מאות אלפי שקלים במהלך חיי המשכנתא.

רוב האנשים (ליתר דיוק 75%) בארץ לוקחים משכנתא לבד וזאת בגלל שהם חושבים שהכל בסדר איתם והם יודעים את החמר בצורה מושלמת (באים עם אגו בשמיים) ושעליהם לא יצליחו לעבוד כי הם תותחים והם יעלו על כל "תכסיס" או פעולה.

סיבה נוספת לרצון לעשות את המשכנתא ללא ליווי חיצוני היא שהרבה חושבים שבנקים למשכנתאות עושים את העבודה לטובת הלקוחות ושאין להם מה לדאוג כתוצאה מכך. סיבה זו פי מיליון יותר גרועה מהסיבה הקודמת. בסיבה הקודמת לפחות אנשים למדו וחושבים שהם גיבורי על ושהם יעקבו על כל מה שהבנק עושה כדי שהם ירוויחו.

אבל, השיטה של לתת לבנק לבחור מסלולים היא באמת לא טובה כי הבנקים רוצים לעזור בדבר אחד בלבד והוא לתת משכנתאות אבל כדי שהם בעצמם ירוויחו. זה שהם נותנים דרך מימון למגורים זה באמת טוב אבל הבנקים למשכנתאות הם גופים מסחריים שמטרתם העיקרית היא להרוויח כסף.

נחזור לדרך של ללמוד בעצמכם שנייה, אם אתם חושבים שהבנקים הם גופים טיפש אז אתם טועים. הם אנשים מאוד חכמים והם חיים ונושמים משכנתאות בחיי היום יום שלהם. הם יודעים הכל ומדסקסים ביניהם על הכל לגבי התיק שלכם. יושבים שם אנשים שאין מצב בעולם שהם יפסידו. והם גם ראו את כל הטריקים האפשריים בעולם המשכנתאות אז הסיכוי שאתם "תנצחו" אותם הוא ממש אפסי. אז אל תנסו בכלל לנסות להתחכם איתם.

לקיחת משכנתא אמורה להיות נטולת רגשות וכל מיני דברים רגשיים ודעות קדומות שיש להפטר מהם כי זה ממש לא הדרך שבה אתם צריכים לבנות משכנתא. בניית משכנתא היא דבר מאוד יבש שבו אתם צריכים להבין מה המטרות שלכם ואיך אתם בונים ומשקפים אותם בתמהיל עצמו. ולכן צריך לעשות הרבה ניסיון בבניית תמהילים.

אתם צריכים כמובן להשתמש במחשבון משכנתא שידע לתת לכם את התשובות הנכונות בבניית תמהיל. כי היום מסלול 1 בלבד זה לא הגיוני על משכנתאות של 300,000 ש"ח ומעלה. כי יש הרבה גורמים בחיים שלכם שאתם צריכים לקחת בחשבון וגם עניינים של סיכון ותגמול.

היועץ גם ילחם עבורכם על ריביות משכנתא. זה שזה לא הכי חשוב בבניית משכנתא, אז זה לא אומר שזה לא חשוב בכלל. הבדל קטן כלפי מטה יכול לחסוך לכם אלפי ועשרות אלפי שקלים. אז אל תזלזלו בזה. ממש לא. כאשר תלכו לבד לעשות מיקוח ריביות אז אתם ממש לא תדעו על מה להתווכח. הרבה אנשים באים ליועצי משכנתאות ואומרים להם הורדנו ריביות, וכשהיועץ מסתכל הוא חושב לעצמו נו אז מה? ובמסלולים אחרים היותר חשובים הריביות מטורפות.

היועץ גם יכול לחסוך לכם בעלויות פתיחת תיק שזה בעצם יכול להוות התשלום על הייעוץ עצמו. תוסיפו לחיסכון הזה גם ריביות וגם אופן בניית התמהיל עצמו ואז תגיעו לעשרות אלפי ומאות אלפי שקלים.

אז לא להרגיש שייעוץ זה לא נחוץ ואפשר לוותר עליו בשניות. ייעוץ זה מאוד חשוב ואתם יכולים להחסוך ולהרוויח הרבה כסף כתוצאה מכך.

ואם אתם רוצים ייעוץ מקצועי ולדעת יותר בהרחבה יותר על התהליך עצמו אז קראו בהרחבה במאמר על יועץ משכנתאות.

 

אתר משכנתא.אורג.אייאל - https://mashkanta.org.il הוא אתר שמדבר על משכנתאות, הלוואות ועוד מדריכים מועילים שיעזרו לציבור הישראלי לחסוך ולהרוויח כסף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב