דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלי פאניקה - להתמודד עם מבחן מימד 

מאת    [ 17/12/2019 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1756 פעמים ]

צעירים ישראלים רבים חשים שמבחן מימ"ד עומד ביניהם לבין הגשמת חלומותיהם האקדמיים והמקצועיים. חרדה זו מלווה את חששם מהתמודדות עם ההכנה למבחן, ולעיתים פוגעת ביכולתם לעבור אותו בהצלחה. אך למעשה מדובר על מבחן פשוט שבעזרת הכנה נכונה ניתן לעבור אותו בקלות. מה כדאי לעשות?

 

מהו מבחן מימ"ד

מבחן המימ"ד הוא למעשה מבחן מיון למכינות קדם אקדמיות של מוסדות ללימודים גבוהים שונים בארץ. מכינות בתחומים שונים דורשות ציוני כניסה שונים, והם עשויים להשתנות מדי שנה. המבחן בנוי משלושה חלקים - חלק הבודק ידע בשפה האנגלית, חלק נוסף הבודק שליטה בשפה העברית, וחלק אחרון הבודק ידע במתמטיקה. בכל אחד מן החלקים תתבקשו לענות על שני פרקי בחינה הכוללים שאלות אמריקאיות בלבד. המבחן מתבצע באמצעות מחשב, ואורך כשעתיים וחצי. הציון מחושב בסולם של בין 83-640. תוכלו לצפות בו באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה כמה ימים עד שבוע לאחר הבחינה. 

 

כיצד כדאי להתכונן למבחן?

ראשית, קחו נשימה עמוקה ונסו להתייחס לעניין באופן ריאלי - ידוע כי מבחני המימ"ד נחשבים לפחות קשים ממבחני הפסיכומטרי והם מקיפים חומר מועט יותר. זכרו שכבר עברתם מבחני בגרות שהקיפו חומר רב ומסובך בהרבה, למרות החרדות והקושי. רוב המועמדים מצליחים בסופו של דבר להתקבל לאחד מתחומי הלימוד המועדפים עליהם באחד ממוסדות הלימוד בדרך זו או אחרת. לכן דעו שרוב הסיכויים שגם אתם תמצאו את הדרך ללמוד את המקצוע שאתם מעוניינים בו, גם אם הדרך אליו לא תהיה קלה.

שנית, במחקרים נמצא כי במבחנים פסיכומטריים, סטודנטים הצליחו לשפר את ציוניהם בכ-70 נקודות בממוצע מעצם ההיבחנות בפעם השנייה המבחן, ללא למידה נוספת. זהו אינו המחקר היחיד המצביע כך שעצם ההתנסות במבחן מסויים משפרת מאד את תוצאות הבחינה ואת סיכויי ההצלחה של הנבחן בו. לכן מומלץ מאד לענות על כמה שיותר מבחני מימ"ד מן העבר או דוגמאות למבחנים הזמינים לכל באינטרנט. הורידו את המבחנים ונסו לפתור אותם בסביבה שקטה ורגועה בה אתם חשים נינוחים. קראו היטב את השאלות ושימו לב לניסוח שלהן ולסוג החשיבה העומד מאחוריהן. כך תוכלו להתרגל ו"להבין את הראש" של מחברי מבחני המימ"ד ותדעו מה דורשים מכם. תרגול זה יסייע לכם לפתח מיומנויות בחינה חשובות כגון ניהול זמן נכון, סדר עבודה יעיל, ועוד. 

ישנה חשיבות לסגנון הלמידה האישי שלכם. תלמידים רבים לומדים טוב יותר לאו דווקא באמצעות קריאת החומר, אלא באמצעות האזנה לו או פעילות פיזית הקשורה אליו. ברשת תוכלו למצוא קורסי הכנה למבחן מימ"ד בעלות סמלית, הכוללים סרטונים מוקלטים שבהם תוכלו לצפות או להאזין כמה פעמים שתרצו, לחזור על תחומים שקשים לכם או לדלג על תחומים שאתם כבר מכירים היטב. ניתן לצפות בסרטונים בכל מקום ובכל זמן שנוחים לכם, ורובם אף מלווים בדפי תרגול או מבחנים לדוגמא שניתן להוריד ולפתור. דרך למידה זו מתאימה ביותר לימינו ולצעירים הרגילים לצפות בסרטונים להנאתם. היא יעילה ביותר ויש לה הצלחות מוכחות. 

בהצלחה לכל המועמדים!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב