דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח תאונות אישיות - האם כדאי? 

מאת    [ 21/11/2019 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 1748 פעמים ]

אם אתם קוראים את זה, כנראה שבעבר כבר חייג אליכם נציג נחמד של חברת ביטוח כדאי להציע לכם ביטוח תאונות אישיות ועדיין יש לכם התלבטות לגביו. ההתלבטות לגיטימית, כי בכל זאת, עד לפני עשר שנים בערך הביטוח הזה כלל לא היה קיים - והסתדרנו טוב מאוד גם בלעדיו.

בנוסף למגוון הביטוחים שכבר מוצעים היום לשוק הפרטי (בריאות, חיים, רכב וכו') חברות הביטוח מנסות בכל עת להגדיל את סל המוצרים כדי להגדיל את הרווחים שלהן, וכך נולד גם הביטוח הזה. יש כאלו שיגידו שהוא ביטוח מיותר, ויש כאלה שיגידו שהוא הכרחי וחייבים להוסיף אותו לתיק הביטוח שלכם.

התשובה לשאלה ביטוח תאונות אישיות האם כדאי טמונה בכם בלבד. לא כל אחד צריך לעשות את הביטוח הזה, כמו שלא כל אחד צריך לעשות ביטוח חיים או ביטוח אחריות מקצועית. 

 

ככה תחליטו אם כדאי לכם לעשות ביטוח תאונות אישיות;

כמה סיכון יש בעבודה ובחיי היומיום שלכם?

אם לא ידעתם, ביטוח תאונות אישיות מעניק פיצוי במקרה שקרה לכם חלילה שבר, כוויה, נכות או הגעה למצב סיעוד שמונעים מכם להמשיך לעבוד ולהתפרנס. לכן, בטרם תחליטו האם לרכוש את הביטוח עליכם לשאול את עצמכם עד כמה השגרה שלכם מסוכנת.

הכוונה ב"מסוכנת" היא לא שאתם קופצים בנג'י או מטפסים על הרים על בסיס יומיומי, אפילו רכיבה על אופנוע, אופניים או קורקינט וגם מי שעוסק בפעילות גופנית על בסיס קבוע מהווה סיבה מספיק מוצדקת כדי לשקול בחיוב לעשות את הביטוח. 

בנוסף, גם חלק מהעבודות עשויות להיות יחסית מסוכנות ומספיק שבריר שנייה של חוסר עירנות או טעות אנוש של אדם אחר כדי לגרום לפציעה חמורה. דוגמאות לעבודות מסוכנות; מחסנאי, נגר, סבל (מוביל), שליח, פועל ואפילו מהנדס בניין. תבצעו הערכה של הסביבה שאתם נמצאים בה על בסיס יומי, במידה ויש בה סיכון - כדאי לעשות ביטוח.

כמה כסף פנוי יש לכם?

ביטוח תאונות אישיות הוא בגדר "מותרות". בשום פנים ואופן אל תרכשו ביטוח אם אין לכם כמה עשרות או מאות שקלים (תלוי בגובה הכיסוי שתרצו לרכוש) פנויים. הביטוח אמור להעניק לכם שקט נפשי במידה ויקרה לכם משהו ולא להכניס אתכם ללחצים יומיומיים בגלל שהעלות שלו כבדה לכם בכיס. 

 

מה המחיר של הביטוח?

כמו כל ביטוח אחר, המחיר של הפוליסה שתרכשו תלוי בכמה גורמים שונים המחשבים את הסיכון שחברת הביטוח תקח על עצמה ברגע שתחליט לבטח אתכם. 

גיל - ככל שהגיל שלכם מבוגר יותר, כך גם מחיר הביטוח. הסיכון שאדם מבוגר מאוד יפול ברחוב וישבור יד או רגל גבוה משמעותית מזה שהדבר יקרה לאדם צעיר. 

מקצוע - נגר ישלם לחברת הביטוח הרבה יותר כסף על ביטוח מאשר בנקאי מהסיבה הפשוטה, נגר עובד עם הידיים וכלי עבודה מסוכנים אשר יכולים לגרום לפציעה חמורה בסיכוי גבוה משמעותית מהבנקאי (שסביר להניח שמהדק הסיכות של השולחן במשרד לא יפגע בו אנושות).

גובה הכיסוי - ככל שתבקשו מחברת הביטוח תשלום גבוה יותר (כיסוי) במקרה שיקרה לכם משהו, ככה מחיר הביטוח יעלה

 

סיכום

ביטוח תאונות רוכשים רק שבאמת צריכים ורק בכמות שאתם צריכים. לדוגמה, אם אתם רוכבים על אופניים על בסיס קבוע ויש סיכוי שתיפלו ותשברו איזו עצם, נסו לחשב לכמה זמן מקסימום הפצציעה יכולה להשבית אתכם ולמנוע מכם להתפרנס. במידה והתשובה שלכם היא שלושה חודשים, אין טעם לרכוש ביטוח עם כיסוי בגובה 100,00 ש"ח (אלא אם כן המשכורת שלכם היא 33,333 ש"ח נטו בחודש).

המאמר נכתב ע"י צוות אתר בטוח, ככה עושים ביטוח


03-5124000


info@batuch.co.il


www.batuch.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב