דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים אופניים חשמליים עם גלגלים בקוטר הנכון? 

מאת    [ 14/11/2019 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 1511 פעמים ]

רוכבים המבקשים לרכוש אופניים חשמליות מוצאים את עצמם כיום לפני מבחר רב. אם בשנת 2010 הגיעו לישראל פחות מ-2,000 דגמים, ורוב האופניים החשמליות היו מעין אופניים רגילות ששדורגו עם קיט חשמלי, אור לשנת 2020 אנחנו מדברים על כמעט רבע מיליון כלים. כפועל יוצא מכך, גם המגוון בתחום הולך ומשתבח.

בכתבה קצרה זו נעסוק בהבדלים הקיימים בתחום הגלגלים מבחינת בחירת אופניים חשמליות. זאת, תוך התמקדות באחד הפרמטרים החשובים ביותר בעניין זה והוא קוטר הגלגל. מהו קוטר סטנדרטי ומהו קוטר גדול/קטן, ומהם היתרונות והחסרונות שיש לקחת בחשבון בבחירת גלגלי אופניים חשמליות מבחינת קוטרם.

אופניים חשמליות – תפקיד הגלגלים

לסוג וטיב הגלגלים יש השפעה גדולה על חוויית הרכיבה על גבי אופניים חשמליות. הגלגלים משפיעים על מהירות, האצה, יציבות, יכולת נשיאת משקלים, תחושת מרחב, נראות, בטיחות, עיצוב, משקל כולל של האופניים ועוד. הבחירה בגלגלים הנכונים היא למעשה בחירה אשר יש לקחת בהתאם לצרכים.

לא בכדי, כל מדריך העוסק בשאלה "איך בוחרים אופניים חשמליות" חייב להתייחס באריכות לסוגיית הגלגלים. בפרט לאור העובדה שהדגמים הרבים בשוק מציעים כיום דגמים שונים מאד מבחינת גלגליהם.

הקטרים

הפרמטר הראשון שנתייחס אליו לגבי גלגלי אופניים חשמליות הוא הקוטר. הדגמים הסטנדרטיים והמוכרים לנו מהשוק המקומי הם דגמי אופניים חשמליות עם גלגלים בקוטר 20 אינצ'. על פי רוב, מדובר על גלגלים שמותקנים על גבי אופניים חשמליות עם סוללות V48 (או V36, הפחות נפוצות כיום) ובעיצובים קלאסיים.

לצד דגמי ה-20 אינצ', ישנם גם כמה דגמים המאובזרים בגלגלים בקטרים קטנים יותר. מדובר לרוב בדגמי אופניים חשמליות פשוטים שמטרתם להיות כלי עם מפרט פחות משודרג אשר שם דגש על נוחות, קיפול, משקל וכדומה. אופניים חשמליות עם גלגלים בקוטר קטן מתאימות בדרך כלל למי שרוכב למרחקים קצרים, ללא שיפועים גדולים ואשר עושה שימוש רב בתחבורה ציבורית (ו/או זקוק לפתרונות אחסנה קלים וידידותיים).

בשנים האחרונות אנו רואים גם חדירה עקבית ומדודה של אופניים חשמליות עם גלגלים גדולים במיוחד. לדוגמה, יבואנים המשווקים אופניים חשמליות עם גלגלי 26 אינצ' ואפילו גלגלי 29 אינצ'. ישנם כמה וכמה יתרונות משמעותיים לאופניים אלה, המהווים למעשה חיבור בין אופני העיר הקלאסיים לטכנולוגיה החשמלית.

ראשית, גלגלים גדולים מרחיקים את הרוכב מן הקרקע, וכפועל יוצא מכך מהמהמורות והשיפועונים בכביש/בשביל/בשטח. שנית, אופניים גדולים נראים למרחק, ובימים בהם הרוכבים החשמליים נמצאים יותר ויותר על הכביש, בפרט בדגמים גדולים המגיעים בדרך כלל עם מערכת חזקה ומשודרגת, יש ערך בטיחותי רב בנוכחות תעבורתית. כמו כן, גלגלים גדולים גומעים מרחקים גדולים, מספקים אלמנט חשוב של מהירות, מאפשרים הגעה לטווחים גדולים וחשופים פחות לפנצ'רים ותקרים (שכן מספר הסיבובים הדרושים להתקדמות קטן כפונקציה הפוכה לקוטר הגלגל).

עם זאת, לגלגלים הגדולים גם חסרונות מובהקים. בניגוד לאופניים חשמליות עם גלגלי 20 אינצ', אופניים עם קטרים גדולים מאלה הם לרוב אופניים שאינם מתקפלים. מצד אחד מדובר לכאורה באופני עיר, המתאימים בצורה מושלמת לרכיבה אורבנית, ומצד שני הם אינם "אפקטיביים" עבור רוכבים שגרים במרכז תל אביב או בדירה ברמת גן בקומה שלישית בלי מעלית. לכך יש להוסיף את העובדה שישנם הגבלות על העלאתם על רכבת ישראל ועל תחבורה ציבורית.

לסיכום, בוחרים אופניים חשמליות לפי מה שאתם צריכים

בחירה באופניים חשמליות היא בחירה שצריכה להיות בהתאם לצרכים של הרוכב. אלמנט הגלגלים עשוי להשפיע במידה רבה על פרמטרים שונים כדוגמת יציבות, בטיחות, מהירות, נראות, עיצוב, נוחות, אחסנה ועוד. כאשר אתם רוכשים אופניים חשמליות, רצוי לאפיין באופן מדויק את הצרכים שלכם מהכלי, ורק לאחר מכן לקבוע מסמרות לגבי הגלגלים המתאימים.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר "הרוכב החשמלי", המציע מדריך רכישת אופניים חשמליים ואינדקס חנויות אופניים חשמליים ברחבי הארץ. https://www.ebike-israel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב