דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במות הרמה - מי צריך אותן ולמה 

מאת    [ 14/11/2019 ]

מילים במאמר: 803   [ נצפה 1903 פעמים ]

התחום של עבודה בטוחה בגובה רב תופס חלק נכבד בשיח הציבורי ולא בכדי. ישנן בעולם התעשייה והמסחר שלל משימות שדורשות הגעה לגובה רב לצורך ביצוע עבודות שונות וחשוב מאד להתאים לשם כך את כלי העבודה המתאים ביותר. בקצה מתקן ההרמה יעמוד עובד מיומן שמכיר את כללי העבודה ויידע איך הכי נכון לבצע את המשימה העומדת לפניו תוך סיכון מינימלי לעצמו אך ללא התפשרות על תוצאות מעולות. המטרה – חזרה מהירה ככל האפשר אל קרקע מוצקה. לשם כך קיימים כלי עבודה גדולים או קטנים שצריך לבחור אותם בקפידה לקראת כל משימה ומשימה. בטרם תיבחר במת ההרמה המתאימה – ייערך סיעור מוחות שיהיה בו ניתוח של המשימה ורק כך יוחלט איך מבצעים אותה הלכה למעשה.

 

מתי משתמשים בבמות הרמה?

כבר כשאומרים את צמד המילים במות הרמה קל להבין במה מדובר. זו במה, שיכולים לעמוד בה בנוחות כמה אנשים ובעזרת מנוף אפשר להניף אותה אל על. המנוף חשמלי או הידראולי וכאשר כלי הרכב שהבמה מורכבת עליו עומד בצורה בטוחה ויציבה על הקרקע – הרי שלא אמור לקראות שום דבר לאנשים שעומדים בתוך הבמה. המשטח עצמו בעליו הם עומדים יהיה רחב דיו על מנת שהם יוכלו לנוע בו בחופשיות ולא בצפיפות, המשטח יהיה מוקף בגדר שתגיע להם לפחות עד לגובה הבטן וגם את המנוף עצמו אפשר יהיה לבחור כתלות בגובה שאליו הבמה אמורה להגיע. על פי חוקי העבודה בגובה המפורסמים מעת לעת ומי שעוסק בתחום זה חייב להיות מעודכן בהם – למרות הגדר והרכב היציב יצטיידו העובדים גם בקסדת מגן לראש ויקשרו את עצמם לרתמות.

בנוף היומיומי של כל אחד ואחת אפשר להבחין בשלל מקומות או מצבים שיש בהם שימוש בבמות הרמה. תמיד חשוב לזכור שהעובדים שמבצעים את המשימות האלה מיומנים, מאומנים ומנוסים בעבודות מסוג זה. לא כל אחד יכול לעבוד על מנוף או במת הרמה ויש הרבה מה לדעת, להבין וללמוד לפני זה. מיותר לציין שמי שרואה את עצמו כמתאים לעבודה מסוג זה לא יוכל להיות אדם שסובל מפחד גבהים. מעבר לכך ללא ספק מדובר בעבודה ייחודית, מעניינת, מספקת ומלאת אתגר. בודדים הם אלה שזוכים במסגרת העבודה שלהם לראות נופים ממעוף הציפור ולבטח הם גם מוצאים בכך הרבה הנאה. אז באילו משימות או עבודות נוכל לראות את במות ההרמה בפעולה – 

  • משימה של חיתוך ענפים גבוהים בעצים, בעיקר בלב הערים כחלק מההערכות לקראת החורף.

  • ניקוי חיצוני של חלונות בבניינים שלא נחשבים למאד גבוהים.

  • התקנת תפאורה או מתקני תאורה לקראת מופע או קונצרט גדול.

  • ביצוע עבודות בעמודי חשמל או מתח גבוה על ידי עובדי חברת החשמל.

  • עבודות חיצוניות של שיפוץ, בנייה או שיפור המראה של מבנים שונים.

  • בנמלי תעופה במות ההרמה נמצאות בשימוש תכוף ותדיר על ידי נותני שירותים שונים שצריכים להגיע לגובה המטוס.

 

סוגים שונים של במות הרמה

מי שעוסק בתחום יודע שכמו בכל מקצוע אחר – גם כאן צריך לבחור בקפידה את במת ההרמה שתיקח חלק בעבודה. ישנם כמה וכמה סוגים שכל אחד מהם מתאים לייעוד או שימוש אחר וחשוב להקפיד על כך. כמו בכל בחירה של רכב עבודה או של ציוד העבודה הדרוש – גם בבחירה של במת הרמה קטנה או גדולה – יש חשיבות לאופן ביצוע העבודה וללא ספק בחירה נכונה תסייע רבות להשגת המטרות הדרושות בפרק הזמן המהיר ביותר האפשרי. במת מספריים, למשל, מתאימה למשטח הרמה רחב יחסית שיכולים לעמוד בו אפילו 2-3 אנשים ולהתנהל בו בנוחות. המספריים מספקים לבמה יציבות גבוהה ומסייעים בתמיכה בשטח הפנים הרחב שלה.

סוג נוסף ונפוץ הוא ברמת ההרמה האנכית – שמספקת אחיזה חשובה ובטוחה לכל הגובה של במת ההרמה ולכן היא יציבה מאד וכמעט ואין בה תזוזות בעת העבודה בגובה. ברוב המקרים יעמוד בה אדם אחד שיבצע את העבודה ותהיה שליטה על גובה הבמה גם לו ולגם לנהג של כלי הרכב ההנדסי. חשוב לשים לב שהרגליים שמייצבות את כלי הרכב על הכביש או הדרך שבה מבוצעת העבודה תהיינה תקינות כל הזמן ובשום אופן אין להעלות את הבמה באוויר במידה ויש תקלה באחת מהפונקציות שהיא מספקת. אף אחד לא מעוניין בסיכון מיותר של חיי אדם, גם אם מדובר בעבודה פעוטה או כזאת שתושלם תוך פרק זמן קצר.

 

אצל אילו בעלי מקצוע נמצא במת הרמה?

שלל אנשי מקצוע יכולים לעשות שימוש טוב ויעיל בבמות הרמה ויתרה מכך – הבמות יסייעו גם לעובדים וגם ללקוחות בהשגת המטרות בדרך מקצועית, מהירה ויעילה. חברת החשמל, חברות המציעות שירותים של העברת דירות או משרדים, חברות ניקוי בניינים וכמובן חברות שיפוץ. אלה בדרך כלל הרעיונות האינטואיטיביים. בנוסף לאלה אפשר למצוא חברות שעוסקות בעולם ההגברה והתאורה, חברות תיקונים שונות וגיזום עצים. באופן כללי וגורף אפשר לומר שכל חברה שהעיסוק שלה כרוך בהגעה לגובה רב, ללא קשר לצורך עצמו – תמצא את במות ההרמה יעילות ונוחות מאד לשימוש. כל שנותר כעת הוא לבחור את הבמה שהכי תתאים לכל משימה באופן נפרד. סביר מאד להניח שאין כמה עבודות בגובה שתהיינה דומות לחלוטין האחת לשנייה ולכן חשוב לבחון לפני שיוצאים לדרך איזו במה הכי תסייע.

 

רום במות הרמה
https://www.rom.co.il/he/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב