דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזעה, הזעת יתר בידיים וברגליים וניתוח להפסקת ההזעה בידיים לעומת טיפולים אחרים 

מאת    [ 20/10/2019 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 1014 פעמים ]

 

קיים ניתוח המאפשר הפסקה מוחלטת של ההזעה בכפות הידיים. בניתוח זה הנקרא "סימפטקטומי", מנתקים הרופאים את העצב המשפיע על ההזעה בחלק הגוף העליון ונמצא בתוך בית החזה. לאחר שקראתי על ניתוח זה באתרי האינטרנט של מספר בתי חולים ורופאים מובילים, אביא כאן את עיקרי הדברים.

ראשית, מהי בכלל הזעה ולמה היא מיועדת? ובכן, ההזעה הינה חלק ממנגנון ויסות הטמפרטורה של הגוף. כאשר הגוף חש בהתחממות, מערכת העצבים נותנת פקודה לבלוטות הזיעה המפוזרות על פני העור, להפריש יותר זיעה. התייבשות הזיעה מקררת את הגוף. מערכת העצבים המשפיעה על בלוטות ההזעה נקראת "המערכת הסימפטתית".

כ-3% מן האוכלוסיה סובלים מפעילות יתר של בלוטות הזיעה ודבר זה גורם לתופעה המטרידה של הזעת יתר. לעתים מדובר בתופעה משפחתית גנטית. לרוב הזעת היתר ממוקדת בכפות הידיים, בבתי השחי ובכפות הרגליים. לעתים ההזעה מלווה בריח חריף, אך לא תמיד. ההזעה בכפות הידיים היא המפריעה ביותר. לרוב המטרד מתחיל בגיל הילדות ומחמיר עם השנים. אין הבדל בין בנים ובנות וגם לא בין חורף לקיץ, אך ככל שחם יותר הבעיה מתגברת. כמו כן, מצבי לחץ מגבירים את ההזעה, ודבר זה לכשעצמו מגביר את הלחץ איתו מתמודדים הסובלים מהבעיה.

התופעה מביאה לקושי תפקודי וחברתי בחיי היום יום. תלמידים מתקשים בהחזקת עט, מחברות ודפי נייר. הדיו נמרחת בעת הכתיבה. חפצים קטנים נשמטים מהידיים הנוטפות. בעיקר מפריעה המבוכה החברתית: חוסר רצון להושיט יד לשלום, לתת יד לחבר או חברה, ללטף, לגעת. בגיל ההתבגרות וגם לאחר מכן התופעה מביאה לקשיים חברתיים והימנעות מקשרים.

כאמור, הניתוח מביא להפסקת התופעה. הניתוח מבוצע בהרדמה על ידי החדרת מצלמה ומכשיר צריבה או חיתוך אל תוך בית החזה לאיתור העצב. העצב מנותק בין הצלעות ולאחר הניתוח החתך נסגר באמצעות קליפסים. לפי דברי הרופאים, על אף שמדובר בניתוח קטן, סיבוכים נדירים עלולים להיות בעייתיים. קיימת תסמונת Horner הנגרמת מזיהוי שגוי של מקום הצריבה ופגיעה בעצבים אחרים. מצב כזה עלול לגרום לצניחת עפעף, יובש בעין ואישון רחב שאינו מגיב לאור.

קרוב למחצית מן המנותחים סובלים לאחר הניתוח מתופעה של "הזעה מפצה" – הגוף שולח פקודות לשאר איזורי הגוף שמפרישים יותר זיעה. כך לעתים מוצא המטופל את עצמו סובל מבעייה יותר גדולה מזו אשר בגללה נכנס לניתוח. למרות כל זאת, קופות החולים עדיין מפנות את המבוטחים לביצוע הניתוח בבתי החולים. לאלה השוקלים לגשת לניתוח, אני ממליץ לעיין בדף טופס ההסכמה לניתוח של ההסתדרות הרפואית בישראל.

לעומת הניתוח, קיים טיפול באמצעות זרם חשמלי חלש ומבוקר במכשיר שנקרא Iontophoresis. מכשיר מסוג זה נחשב על ידי רופאי עור בעולם כולו כפתרון הטוב ביותר למניעת הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים. כדוגמא לכך, בחודש יוני 2019 פרסם איגוד רופאי העור בבריטניה דף עמדה המציג שיטת טיפול זו כפתרון הטוב ביותר למניעת הזעת יתר בכפות הרגליים והידיים. מחקרים רבים שנערכו במספר ארצות על פני מספר רחב מאוד של מטופלים, הוכיחו שאחוז ההצלחה הינו כ-90% והמכשיר מאפשר בטיפול שבועי קצר לשמור על ההישג של ידיים יבשות ונעימות למשך שנים רבות.

יתרון נוסף של המכשיר הינו הניידות וקלות השימוש. מדובר במכשיר לשימוש אישי בבית, אין צורך לקבוע תור ולהגיע למרפאה. המטופל רוכש לעצמו מכשיר אישי במחיר סביר של פחות מ-1,500 ש"ח ולאחר טיפול ראשוני יום יום במשך שלושה שבועות, עובר לטיפול אחד בשבוע.

רוב האנשים מעדיפים מכשירים הפועלים על סוללה נטענת שאינם מחוברים לחשמל שבקיר בשעת הטיפול, מחשש להתחשמלות. יתרון נוסף הוא הניידות - ניתן לקחת את המכשיר כאשר יוצאים לטיול ואפילו כאשר נוסעים לחו"ל. המכשיר מתאים לילדים מגיל 7, לבני נוער ולמבוגרים, נשים וגברים. רצוי ללוות ילדים צעירים בשעת הטיפול, שכרוך בהמתנה סבלנית של 20 דקות כאשר הידיים טבולות בתוך מגשי המים של המכשיר.

בישראל משווקים מספר מכשירים מסוג זה. קל למצוא את הספקים השונים כאשר מחפשים בגוגל לפי מושגי חיפוש הקשורים בהזעת יתר בידיים וברגליים. מומלץ לחפש מכשיר מתאים לפי אופן הפעולה (סוללה נטענת או חיבור ישיר לחשמל), מחיר סביר וכן נכונות הספק להעניק זכות החזרה לאחר מספר שבועות של שימוש במכשיר. חשוב לקבל גם הוראות הפעלה מפורטות בעברית ומוקד תמיכה לשאלות ומידע.  

המכשיר יעיל גם למניעת הזעה בכפות הרגליים. לטיפול אין תופעות לוואי מיוחדות. בזמן הטיפול יש תחושה של עקצוצים שאינם נעימים אך אינם מגיעים לרמה של כאב. ניתן גם לכוון את עוצמת הזרם ולשלוט בתחושות אלה. כל טיפול הינו בן 20 דקות, כאשר לאחר 10 דקות יש להרים את הידיים לשתי שניות ולהחזיר למגשי המים. פעולה זאת מחליפה באופן אוטומטי את כיוון הזרם כדי לשמור על טיפול אחיד בין שתי כפות הידיים או הרגליים.

ככלל, המכשיר מנהל באופן אוטומטי את הטיפול כולו, צריך רק לכוון את עוצמת הזרם לפני הטיפול. מומלץ להתחיל ב-4 מיליאמפר ובהמשך לפי התחושה ניתן לעלות לכיוון 5 ואפילו 6 מיליאמפר לפי התחושה.  מי שסובל מהזעת יתר ומתחיל להשתמש במכשיר, מצטער רק על כך שלא רכש את המכשיר מוקדם יותר וכך היה יכול לחסוך לעצמו שנים של מבוכה ואי נעימות כתוצאה מהזעה בכפות הידיים או הרגליים.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב