דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזעת יתר אצל ילדים ובני נוער 

מאת    [ 20/10/2019 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 875 פעמים ]

התופעה של הזעת יתר משמעותית במיוחד אצל ילדים ובני נוער מכמה סיבות. ראשית, התופעה נפוצה יותר בקרב קבוצת הגיל הצעיר, מאחר ואצל חלק מן הסובלים מידיים או רגליים מזיעות התופעה פוחתת עם השנים או לפחות מתמתנת. שנית, וזאת הסיבה החשובה יותר, ילדים ובני נוער נמצאים בתקופת חיים משמעותית של התפתחות והתופעה המביכה של הזעת יתר פוגעת בהם במיוחד.

הפן החברתי מצטרף לפן התפקודי. ילדים אחרים מתרחקים מהם, לא רוצים לגעת בהם, וכמקובל אצל ילדים, לא נמנעים מלהביע זאת בקול רם באוזני אחרים.

ילד או ילדה יכולים להרגיש את עצמם מרוחקים ומסוגרים ובהדרגה מתרחקים מכל פעילות חברתית בעקבות הבושה הנובעת מהזעת היתר שלהם.

חלק חשוב נוסף מתקופת חיים זאת נמנע מהם: ספורט ומשחקים. כל אותם פעילויות ספורט ומשחקים הכרוכים במגע בין ילדים או בכדורים ואביזרים אחרים, יוצרים את אותה בעייה של הרטבה בזיעה ומבוכה שגורמת לחברה לדחוק אותם ולהם להימנע מהשתתפות.

בשלב החשוב של גיל הנעורים, שני דברים חשובים מצטרפים לבעייה: כאשר מתחיל להתעורר עניין רומנטי בין בנים לבנות, מחסום משמעותי עוצר את המזיעים מלתת יד לבן או בת זוג, מליטוף או כל סוג של מגע. תחושת הסלידה של הצד השני פוגעת וגורמת להסתגרות ובידוד שמובילים לבעיות פסיכולוגיות.

הדבר השני אמנם פחות משמעותי אך עדיין בעל משקל: לימודי נהיגה. ידיים רטובות על ההגה מקשות על התלמיד שגם כך לחוץ מן המעמד, ומביכות כאשר התלמיד הבא מבקש לנגב את ההגה ומביע תחושה שלילית מנגיעה בהגה הרטוב מזיעתו של התלמיד הקודם.

בעת השתתפות במבחנים, הלחץ מן המבחן אפילו מגביר את ההזעה ואז גובר הקושי לאחוז בעט וגובר החשש מפני הרטבת דף הבחינה.

ילדים ובני נוער הסובלים מהזעת יתר חשים לא רק בושה ומבוכה אלא גם אשמה, למרות שכמובן אין זו אשמתם. מחקרים הראו שאצל חלק מהם מדובר בבעייה גנטית, ואכן לעתים מוצאים שגם אחים ואחיות סובלים מן הבעייה או שאחד מן ההורים סבל או עדיין סובל מהזעת יתר. זו הסיבה לכך שלפעמים ההורה הוא זה שמחפש פתרון עבור הבן או הבת, מתוך רצון לסייע וגם מתוך הבנה ואולי גם אשמה על "הורשת" הבעייה המעיקה.

ילדים ובני נוער מנסים להסתיר את הבעייה, וניסיון ההסתרה גורם למבוכה נוספת הן מול החברים והן מול המשפחה.

כאמור, חבל לתת לבעייה זאת להימשך ולפגום בהתפתחות בתקופת הילדות והנעורים. רצוי לטפל בכך בשלב מוקדם, למניעת נזקים חברתיים ונפשיים. הבשורה הטובה היא שקיים פתרון יעיל ובטוח שהוכח בעולם כולו כטיפול שמפסיק את הזעת היתר ומאפשר לסובלים ממנה ליהנות מחיים נורמליים עם ידיים יבשות ונעימות (וכפות רגליים גם).

הפתרון הינו טיפול במכשיר ששמו הגנרי Iontophoresis שפעולתו מבוססת על עיקרון ידוע ומוכר שנים רבות: העברת זרם חשמלי חלש ומבוקר בין כפות הידיים או הרגליים כשהן טבולות במי ברז רגילים. טיפול זה מפסיק את ההזעה לאחר טיפול יום יומי של 20 דקות ביום במשך כ-3 שבועות ברציפות. בהמשך, כדי לשמור על ההישג, יש לבצע פעם בשבוע טיפול של 20 דקות.

המכשיר נמכר בישראל על ידי מספר ספקים, במחיר סביר של פחות מ-1,500 ש"ח. ניתן למצוא מכשיר כזה בחיפוש קל בגוגל באמצעות הקלדת מילות מפתח הקשורות בהזעת יתר של כפות הידיים והרגליים.

כל המכשירים המשווקים בארץ הינם באיכות דומה ומביאים לתוצאות הרצויות. רוב האנשים נרתעים מרכישת מכשיר המחובר לחשמל שבקיר בזמן הטיפול ומעדיפים לרכוש מכשיר הפועל על סוללה נטענת ומביא לאותן התוצאות. חלק מן הספקים גם מתחייבים להחזר כפי מלא גם לאחר חודשייים של שימוש במכשיר אם התוצאות אינן מספקות.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב