דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוויות אישיות ממירוץ הגראנד פרי פורמולה 1 הרוסי בסוצ'י - ספטמבר 2019 

מאת    [ 11/10/2019 ]

מילים במאמר: 1121   [ נצפה 1813 פעמים ]

פורמולה 1, המשחקים האולימפיים וגביע העולם בכדורגל של פיפ"א, מהווים את שלושת הטורנירים הפופולריים בעולם בתחום הספורט. אולם שלא כמו המשחקים האולימפיים וגביע העולם, מרוצי הגראנד פרי של פורמולה 1 אינם מתקיימים פעם בארבע שנים, אלא השנה בלבד מתקיימים 21 מרוצים בעולם.       

 עולם הנהיגה הספורטיבית מהווה מקור בלתי נדלה לפנטזיות לא ממומשות. יש מי שחולם לנהוג בפורשה, אבל נוסע לעבודה במאזדה. אחר מפנטז על השתתפות באליפות העולם בגראנד פרי, אבל מסתפק במשחק מרוצים בפלייסטיישן. אני מוצא נחמה בציפיה במרוצים עצמם, ובכתיבה במגזינים מפעם לפעם על מרוצים כדוגמת "לה מיין 24 שעות" או גראנד פרי, תוך השלמה שנהיגה במכונית מרוץ אמיתית תמיד תישאר בגדר חלום עבורי. לראות אחד ממירוצי המכוניות היוקרתי פורמולה 1 הוא חלומו של כל חובב מכוניות.

עונת 2019 היא העונה ה-70 של אליפות הפורמולה 1. העונה החלה ב-17 במרץ במרוץ מלבורן, אוסטרליה, ותסתיים ב-1 בדצמבר במרוץ אבו דאבי. מרוץ הפורמולה 1 נחשב לענף המרוצים הכי יוקרתי בעולם וגם לענף הספורט הכי יקר בעולם. המכוניות המתחרות בפורמולה 1 הן מכוניות חד מושביות עם גלגלים חשופים, קלות יחסית מבחינת משקל. המסלולים סגורים ומפותלים, והתוואי מעגלי.  

מרוצי פורמולה 1 הינם פסטיבל גדול המיועד למגוון אנשים, חובבי מרוצים וגם לאלה שנהנים מהאירוע ומהחוויה. השנה שמרו המארגנים של הגראנד פרי ברוסיה על מחירי כרטיסים סבירים והכינו הצעות לחובבי המרוץ ולאלה האוהבים אירועים גדולים. כרטיס לשלושה ימים: בעמידה - 70 יורו לכרטיס, בישיבה החל מ-100 יורו לכרטיס. התוצאה הייתה שהטריבונות היו עמוסות, אך נשארו כרטיסים למקומות עמידה לא מסומנים וזולים.

הגעתי  לפארק האולימפי של סוצ'י, לאוטודרום המקומי, ללא כרטיס, וכאן התחילו חוויותי. בכניסה התוודעתי למספר "ספסרים" שהציעו כרטיסים למקומות עמידה לא מסומנים, שמחירו בקופה - 70 יורו לכרטיס,  ב-60 יורו בלבד, אחר מו"מ קצר קניתי כרטיס ב-50 יורו. חיפשתי את איזור מקומות עמידה לא מסומנים בפארק הענק ונאלצתי לנסוע בשני רכבי גולף עד שהגעתי למקום. הדשא השומם נראה ריק ושומם מאוד, מאחר ובשטח היו רק מספר עשרות אנשים.

מרוץ מכוניות גראנד פרי הינו חוויה  עמוקה. ביום המקדים התקיימו שני מרוצים חשובים מסדרות המשנה -המרוצים של פורמולה 3 (20 הקפות או 40 דקות), ופורמולה 2 (28 הקפות או 60 דקות), וגם מקצה הדירוג, שקבע את סדר הזנקת הנהגים במרוץ עצמו. ביום המקדים ניתן לראות את המכוניות בהכנה למרוץ, ולדבר עם הנהגים והמכונאים.

קשה להעביר בכתבה את ריח הגומי החרוך, רעש המנועים הצורחים, וניחוח הברקסים המטוגנים. בקהל נראו הרבה חתיכות וחתיכות מכל רחבי רוסיה, אוכל ומשקאות, נמכרו במחירים מנופחים, אבל לא יותר גרוע מאירועי ספורט גדולים אחרים.  במהלך המרוצים הדגים צוות אירובטי שכלל שישה מטוסי קרב מדגם מיג-29 את כישוריו לאורחים. הצוות האווירובטי הדגים תמרוני יחיד ותרגילים קבוצתיים מהקשים מסוגם.            

חוץ מהתחרות בין הנהגים על המקום הראשון במרוצים השונים. הצופים חזו בהופעות, תחרויות ופעלולים הקשורים כולם לספורט המוטורי ובוצעו בידי מיטב הנהגים. בתוכנית הייתה תצוגת תכלית של מכוניות מרוץ בנות מספר עשורים  שהפגינו עצירות והתחלקויות מרהיבות (חרקות בלשון העם).המרוצים של מכוניות העבר, לפעמים היו מרגשים יותר ממרוצים של מכוניות העל המודרניות בגלל התקנות המגבילות הנוכחיות ושלל מערכות העזר האלקטרוניות.         

ארבעה נהגים חדשים הצטרפו לאליפות: ג'ורג' ראסל, לנדו נוריס, אנטוניו ג'יובינאצי ואלכסנדר אלבון.פרננדו אלונסו, שזכה פעמיים בתואר האליפות, הודיע על פרישה מהאליפות בסיום העונה הקודמת. את מקומו בקבוצת מקלארן תפס קרלוס סאינס. לצידו נוהג לנדו נוריס, שהיה אלוף אירופה בפורמולה 3. דניאל ריקארדו חתם על חוזה לשנתיים בקבוצת רנו. קבוצת רדבול החתימה את פייר גאסלי, ואת דניאיל קוויט, כמחליפו של גאסלי.  קבוצת מרצדס שמרה על הרכב הנהגים שלה מהעונה הקודמת. לואיס המילטון וולטרי בוטאס.בקבוצת פרארי הוחתם שארל לקלר, נהג באקדמיית פרארי, רייקונן חתם על חוזה לשתי עונות בקבוצת סאובר, בה החל את הקריירה בפורמולה 1. בנוסף החתימה סאובר את אנטוניו ג'יובינאצי, קבוצת ויליאמס החתימה את ג'ורג' ראסל, נהג שהתחרה בעונה הקודמת בפורמולה 2. לצידו הוחתם רוברט קוביצה שחזר לפורמולה 1 לאחר היעדרות של 8 שנים.          

כדי לנהוג במכונית פורמולה 1  ולהתחרות במרוצים בסבב, יש צורך בהרבה כישרון, כושר וניסיון, וגם בספונסרים עתירי ממון.  אך יש גם קיצורי דרך, קבוצת רייסינג פוינט, החתימה את לאנס סטרול, בנו של הבעלים החדש של הקבוצה, שהתחרה בעונת 2018 בקבוצת ויליאמס. לפני המרוץ לואיס המילטון היה הנהג בעל מספר הניצחונות הגבוה ביותר בסבב, ומרצדס היא הקבוצה בעלת מספר הזכיות הגבוה ביותר.

גרנד פרי סוצ'י, הינו המרוץ ה-16 בעונת 2019, והיה מרוץ הגרנד פרי ה-1013 בתולדות האליפות. גרנד פרי  סוצ'י רוסיה (Russian Grand Prix) הוא מרוץ מכוניות במסגרת תחרויות פורמולה 1, שנערך החל משנת 2014 בפארק האולימפי של סוצ'י, באוטודרום המקומי.

אופיו הרחב של המסלול, עם מסלול נוח לצמיגים שאינו מעניש עצירות מהירות, מאפשר מרוצים של גלגל צמוד לגלגל, וגם מאפשר עקיפות של היריב.  הנהג צריך לדבוק באסטרטגיית עצירה אחת לפיט כדי לחסוך זמן טיפולים. מה שאומר שלצוות הטכני המכין את המכונית המתחרה תפקיד חשוב במרוץ זה.

המרוץ כולל 53 הקפות  של מסלול האוטודרום, אורך ההקפה 5.84 קילומטר, אורך המרוץ  309 קילומטר,  הוא התרחש ביום ראשון, 29 בספטמבר 2019. המרוץ קיבץ אוהדי ספורט מוטורי שבאו אל סוצ'י במטרה אחת – לצפות במרוץ הפורמולה.

 לואיס המילטון היה המנצח במרוץ הפורמולה 1 שנערך בסוצ’י שברוסיה 2019בזמן של שעה ו-33 דקות, הנהג הבריטי מקבוצת מרצדס מוליך את דירוג הנהגים עם ניצחונו השמיני בסבב זה, והוסיף למאזנו 26 נקודות (נקודה עבור ההקפה מהירה ביותר) שהגדילו את הפער בפסגה.ואלטרי בוטאס, הנהג הפיני מקבוצת מרצדס, סיים במקום השני, קיבל 18 נקודות ופיגר 3.8 שניות אחר המנצח. את המקום השלישי תפס שארל לקלר מקבוצת פרארי, שזינק מהפול פוזישן, קיבל 15 נקודות, ופיגר 5.2 שניות אחר המנצח. זוהי אכזבה ללקלר ולקבוצת פרארי שניצחו את שני המרוצים הקודמים בסבב.

 סבסטיאן ווטל מפרארי שזינק בפתיחה מהמקום השלישי, תפש את המקום הראשון לפני צ'ארלס לקלרק מפרארי והמילטון ממרצדס, פרארי תכננה תסריט זה לפני המרוץ כחלק מתוכנית פרארי נגד המילטון. זה עבד, לקלרק היה ממוקם במקום השני, אבל כשווטל התבקש לפנות את המקום הראשון לחברו לקלרק, אלוף העולם ארבע פעמים סרב. לאחר דיונים רבים, הצמד האדום נשאר במצב זה עד הפיט.

 לקלרק יצא ראשון מהפיט, ווטל ניסה להשיג מחדש את המקום הראשון. אבל נתקע בגלל בעייה במכוניתו, ופרש. פרישה זו הפעילה את מכונית הבטיחות, המתחרים קיבלו בעצם כניסה לפיט חופשי. המילטון הבריטי עבר לצמיגים רכים והצטרף שוב לפני לקלרק, כאשר המרצדס האחרת של וולטרי בוטאס הצטרפה שלישית. מכונית הבטיחות נדרשה שוב כאשר ג'ורג ראסל מקבוצת וויליאמס סבל מבעיית בלמים, שגרמה לפרישתו מהמרוץ. פרארי ניצלה את ההזדמנות להכניס את לקלרק להתרעננות, הוא יצא מאחורי בוטאס, כאשר נשארו קצת יותר מ-20 הקפות. אף שניסה ככל יכולתו, לקלרק לא התקרב מספיק כדי לפתוח בהתקפה נאותה על בוטאס, המילטון הבריטי חצה את הקו כדי להבטיח את ניצחונו התשיעי העונה, והגדיל את יתרונו ל-73 נקודות מבוטאס - כמעט המקבילה לשלושה ניצחונות במירוץ - כשנותרו רק חמישה גמירוצי ראנד פרי. בוטאס, סיים במקום השני. לקלרק במקום השלישי השלים את הפודיום, כשמקס ורספנפן במקום הרביעי. ובחמישי אלכסנדר אלבון, לפני קרלוס סיינץ  ממקלארן.

היום היה שייך למרצדס, שניצלה את הצלחתה במרוץ כדי להתקרב לתואר האליפות השישי ברציפות. המרוץ הבא ייערך בסוזוקה שביפן ב-13 לחודש אוקטובר.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב