דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היקב בראשון לציון: פיסת היסטוריה או הרבה כסף 

מאת    [ 01/10/2019 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 4130 פעמים ]

 

מתחם היקב בראשון לציון ( כרמל ) סיפור של שררה נדלניסטית בהמשכים. 

כן, אנחנו יודעים. כבר הרבה זמן אין קשר בין מתחם זה בראשל"צ ליין אלא לנדל"ן בטוח ולשחיתויות לכאורה. אבל הנוסטלגיה… קראנו השבוע בכלכליסט, על אישור לקדם את תוכנית היקב. אמיתי גזית דיווח כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז המרכז, תדון בשבוע הבא בהפקדת התוכנית להתנגדויות. זאת לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ, אישר לוועדהלהמשיך לקדם את התוכנית, שכוללת בנייה של 625 דירות בשלושה מגדלים בני 44 קומות, בניין משרדים בן 9 קומות, שטחי מסחר בהיקף של 23 אלף מ"ר, וכן פרויקט שימור רחב היקף ליקב ההיסטורי ולמבנים סביבו – הנה הקשר ליין.

המתחם שהיה בשליטת קרן קדמה (בעלי יקב כרמל) ובעלים נוספים, נמכר תמורת כ?165 מיליון שקל. כל המהלך הוקפא לאחר שבסוף 2017 נפתחה חקירת משטרה נגד ראש העיר דב צור, כשאחד החשדות שנבדקו היה כי פעל לקדם את ענייניו העסקיים של מקורבו בעבר – ארז מוסצ'ו, שנמנה עם רוכשי היקב. במרץ השנה הודיעה המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית להעמדת צור לדין באשמת שוחד מרמה והפרת אמונים, אולם המתחם של היקב לא נכלל בהמלצת המשטרה להגיש בגינו המלצה לכתב אישום, ולכן המשנה ליועמ"ש קמיניץ קבע כי אין מניעה לקדם את התוכנית, ואכן התוכנית אושרה ותצא לדרך בקרוב.

תזכורת על הפרשה, כפי שפרסמנו בכתבה ב'השבוע בענף היין 107': באפריל 2014 קיבלו ביקב כרמל הצעה מיזם פרטי – לשלם 165 מיליון שקלים; סכום שראש העיריה דב צור טען שהעירייה לא יכולה להתחרות איתו (אותו דב צור נעצר בגין פרשה זו). העסקה נסגרה, והנכס עבר לבעלות ארז מוסצ'ו (מבעלי מסעדת סוהו הפופולרית בעיר), שהוא גם שותף של איש הנדל"ן עמיר בירם ושל אריאל רוטר (ממשפחת מייסדי חברת קסטרו), ועוד כמה שותפים לא מוכרים (שרובם נעצרו בגין פרשה זו). שנתיים לאחר מכן, באוגוסט 2016 הוגדלו כבאורח פלא הזכויות בתוכנית הבנייה. אם במקור היו אמורות לקום בפרויקט 153 דירות ומתוכן 144 לדיור מוגן, אושרה תוכנית לבניית 625 דירות, ושטח המסחר שולש. כל אחד יכול לעשות את המתמטיקה בעצמו, ולהבין איזה רווח עצום נפל בחלקם של הקונים, ומדובר במאות מיליוני שקלים.  מי אישר, מי תיחמן, מי רימה, מדוע שומרי הסף בעיריית ראשון לציון לא התייחסו ברצינות הראויה לחששות מניגודי אינטרסים לכאורה בין הקרבה של ראש העיר צור לאיש העסקים מוסצ'ו?  האם המצב יכול להשתנות, וכן אפשר לעצור תוכניות שפוגעות בקופה או במנהל התקין, או הוכח כי נרכשו במרמה? על שאלה זו רק העתיד יוכל להשיב. , כתבנו אז. ואכן החלטת היועץ המשפטי השבוע מאשרת את הקמת הפרויקט. ביקשנו את תגובת יקב כרמל לידיעה בכלכליסט, והתשובה הגיעה קצרה וחותכת: הנדל"ן לא שייך לנו. .

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב