דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים חשובים בנושא השכרת רכב בחו''ל 

מאת    [ 28/09/2019 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 1973 פעמים ]

לפני תחילת ההשכרה

- קראו היטב את חוזה ההשכרה לפני שתחתמו עליו, אפילו אם אתם עייפים אחרי הטיסה ואין לכם סבלנות, זו נקודת הזמן בה ינסו למכור לכם תוספות יקרות שלא בטוח שאתם רוצים/צריכים. שימו לב שרוב נציגי חברות ההשכרה מנסים למכור את הביטוח שלהם בזמן איסוף הרכב, למרות שכבר קניתם ביטוח חיצוני דרך הסוכן או חברת הביטוח בארץ. הם עלולים לומר לכם שהביטוח שרכשתם לא טוב ולא מכסה כלום, בכל זאת אל תתפתו לקנות מהם/לחתום על תוספת ביטוח. זכרו כי החתימה שלכם תגביל אתכם בעתיד בדרישה להחזר כספי עבור כפל ביטוחים שלא רציתם (חברת ההשכרה תטען שחתמתם מרצונכם על רכישת הביטוח).

- רשמו את האימייל שלכם בחוזה ההשכרה כדי שתוכלו לקבל חשבוניות ומסמכים מחברת ההשכרה לאחר החזרת הרכב.

- דאגו לקבל מנציג החברה את טלפון שירותי החירום של החברה למקרה שתזדקקו להם במהלך ההשכרה.

- לפני שאתם יוצאים ממגרש ההשכרה תעברו עם נציג החברה מסביב לרכב וחפשו שריטות, דפיקות, שפשופי צבע וכל נזק אחר שנראה לכם לא תקין. אמרו לנציג לסמן את הנזקים בחוזה ההשכרה כדי שלא יחייבו אתכם בעבור נזקים שכבר היו ברכב. מומלץ לצלם את הרכב בזמן הבדיקה.

- לפני שאתם עוזבים את מגרש ההשכרה בדקו שכל המחוונים והכפתורים ברכב פועלים בצורה תקינה ושיש ברכב גלגל רזרבי או ערכת תיקון פנצ'ר. 

- רכשו מראש סים קארד מקומי או דאגו לטלפון זמין עוד מהארץ כדי שתוכלו להתקשר לחברת ההשכרה במידת הצורך. 

במהלך ההשכרה

- במקרה של תקלה מכנית ברכב או תאונה חס וחלילה, עליכם ליצור קשר באופן מיידי עם חברת ההשכרה בטלפון שמופיע בחוזה ההשכרה והם ידריכו אתכם מה לעשות. במידה וקרתה תאונה עם צד ג' עליכם להזמין את המשטרה ולקבל ממנה דו"ח של פירוט האירוע כדי להעביר לחברת הביטוח עבור החזר ביטוח (במידה ועשיתם ביטוח החזר השתתפות עצמית לפני הנסיעה).

- אם נדלקה נורה בלוח השעונים במהלך הנסיעה עליכם לעצור בצד ולקרוא בספר הרכב אשר נמצא בתא הכפפות מה מסמנת אותה נורה. בנוסף אפשר להתקשר לחברת ההשכרה ולהסביר לנציג איזו נורה נדלקה ולשאול מה עליכם לעשות (אם נדלקה נורה בצבע כתום המצב אינו בעייתי כמו נורה בצבע אדום). ברכבי דיזל עלולה להידלק נורה המסמלת מחסור בנוזל מיוחד המשמש רכבי דיזל. במקרה כזה עליכם להגיע לתחנת הדלק הקרובה ולמלא את הנוזל הנדרש. שמרו את הקבלה כדי שחברת ההשכרה תחזיר לכם את הכסף עבור הנוזל שקניתם.

- זכרו לקנות מדבקות מתאימות לכבישי אגרה בתחנות דלק וחנויות נוחות, כדי להימנע מתשלום קנסות מאוד גבוהים על נסיעה ללא מדבקה מתאימה.

- כאשר אתם מבקרים במקום מסוים לראשונה, חפשו מקום חניה מואר ובטוח כמו חניון ציבורי והשתדלו לא להשאיר חפצים חשופים בתוך הרכב.

- מדינות רבות בחו"ל מקפידות על חוקי תנועה מאוד נוקשים ואי ציות להם עלול לגרור קנסות מאוד גבוהים בסכומים של מאות ואף אלפי שקלים. אם ביצעתם עבירת תנועה חברת ההשכרה תחייב את כרטיס האשראי שלכם בדמי טיפול גבוהים (40-70 יורו) והקנס ישלח לביתכם בדואר.

בסיום ההשכרה

- בדקו היכן נמצאת תחנת הדלק הקרובה ביותר למקום שבו אתם מחזירים את הרכב השכור. תדלקו את הרכב בהתאם לחוזה ההשכרה (מיכל מלא אם קיבלתם מלא או מיכל חלקי אם קיבלתם חלקי). בהשכרות מסוימות משלמים מראש על מיכל דלק ואין צורך להחזיר אותו מלא. שמרו את הקבלה עבור התדלוק להוכחת תדלוק במקרה הצורך.

- הקפידו מאוד על ניקיון הרכב בעת החזרתו לחברת ההשכרה. במידה וצריך לשטוף אותו כנסו לתחנת דלק קרובה ושטפו כתמים של חול בוץ וכו'. הקפידו שלא יהיו ברכב פירורים של אוכל, שקיות חטיפים, בקבוקי שתיה וכו'. חברת ההשכרה תחייב אתכם בעבור דמי ניקוי (VALENTING FEE) אשר יכולים להגיע עד סכום של 100 יורו!

- בדקו את הרכב עם נציג חברת ההשכרה ובקשו אישור על החזרת הרכב בצורה תקינה ועם מיכל דלק מלא. אם אין אפשרות באותו הזמן לקבל את האישור תבדקו שיש בידו את כתובת האימייל שלכם כדי שיוכל לשלוח לכם את האישור המבוקש. צלמו את הרכב ואת מד הדלק.

- אם החזרתם את הרכב מחוץ לשעות הפעילות של המשרד צלמו אותו ואת מד הדלק למקרה שיאשימו אתכם בנזק שלא ביצעתם או חוסר בדלק. לאחר מכן הכניסו את המפתחות ומסמכי הרכב לתוך תיבת המפתחות (KEYBOX) אשר ממוקמת בדרך כלל על דלת המשרד. 

 

המאמר נכתב בשיתוף עם אתר קאר מאסטר המספק שירותי השכרת רכב בחו"ל 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב