דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקיקה למניעת מדינת ישראל לא חילונית בעתיד הלא רחוק 

מאת    [ 20/09/2019 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 1574 פעמים ]

חקיקה למניעת מדינת ישראל לא חילונית בעתיד הלא רחוק

אוכלוסיית מדינת ישראל מהווה קיבוץ של מעל 100 גלויות. בעולם המשתנה במהרה בכל התחומים יש מקום לחשב מסלול מחדש" במספר תחומים כדי לצמצם סבל של חלק מהאוכלוסייה.

לפי צפי דמוגרפי, בשנת 2050 תמנה אוכלוסיית החרדים בישראל כ-35% . בהנחה ושיעור האוכלוסיה היהודית והערבית ואחרים מכלל האוכלוסיה לא ישתנו, הרי שהאוכלוסייה החילונית, המסורתית והדתית תמנה נאמר 40%. אוכלוסיית הערבים והלא יהודים תמנה כ 25%, כאשר אוכלוסיית המדינה תמנה כ-18 מיליון נפש (כפול מהיום).

זו לא נבואה. זו מציאות שתשנה סדרי עולם במדינה שחצתה את שיא משך קיומה של מלכות בית ינאי(77שנה).ומלכות בית דוד (שנה 70)איך תתנהל מדינה כאשר מבחינה דמוגרפית אוכלוסיית החרדים והלא יהודים יהוו בה רוב משמעותי. לדעתי מפץ גדול יחול בענייני צבא וכלכלה למשל. פוטנציאל מספר המתגייסים לצבא יפחת באופן משמעותי, והתעסוקה תיפגע.

לכן אני מבקש להתמקד במשמעויות שיוצר השסע הדתי בלבד בעולם שהשתנה במהרה למשל בנושאים של זכויות מגדריות , כבוד האדם וחרותו ועוד, שיקבעו את דיוקן עתיד המדינה והדורות הבאים. לדוגמא: הסמכויות של בתי הדין הרבניים בישראל הינן ירושה מן השלטון העותומני שהגדיר שלטון זה שלכל עדה דתית סמכות לגבי המעמד האישי של בני העדה.

באם אנחנו חפצים לשמר צביון חילוני למדינה, יש לחשוב באופן מכונן וליצור חוק יסוד חדש שייקרא להלן : "חוק יסוד דיוקן חילוני למדינת ישראל".


    • 

    כמה ממרכיבי החוק יהיו: מדינת ישראל הינה מדינה חילונית לדורי דורות, ללא כפייה דתית , יחס שווה לכל הזרמים ביהדות וחופש דת לכל אוכלוסייתה. אין חובה לביצוע ברית מילה בקרב האוכלוסייה היהודית.


    • 

    בתי המשפט ובתי הדין כפופים לכנסת שמחוקקת חוקים חילוניים. תישמרנה סמכויות לבתי הדין הרבניים אשר פוסקים לפי המשפט העברי. אולם מכיוון שבעולם המשתנה שיעור הגירושין הינו סביב 40% השיפוט בענייני נישואין וגירושין לא יישאר בחזקת בתי הדין הרבניים בלבד אלא יהיה פריטטי על בסיס שת"פ בין דתיים וחילוניים, על מנת למנוע סבל רב לאוכלוסייה.


    • 

    אין לשמור על כשרות למעט מחוץ למטבחים וחדרי אוכל של המוסדות הציבוריים, מוסדות לימוד ופעילות חברתית ובצה"ל. למען שמירה על כבוד המסורתיים והדתיים תיאסר אכילת חמץ בפומבי באזורים יהודיים בחג הפסח.


    • 

    כל חוקי העזר בערים ובמועצות יכבדו את הצביון הדתי הלאומי של מדינת ישראל, למעט במקומות שבהם יש לכבד את הרוב החילוני כמו בנושאים של מזון, תחבורה וכדומה. תיאסר חקיקה או נוהלי עזר שמייצגים את ההלכה היהודית.


    • 

    בכל הדתות באוכלוסיית מדינת ישראל תיאסר הקמה ו/או פעילות של תעמולה והמרה לדת אחרת ,או החזרה בתשובה לרבות במוסדות לימוד ופעילות חברתית ובצה"ל.


    • 

    משרד החינוך יהיה אמון על לימוד ההיסטוריה והתרבות היהודית ברמה של שמירת מסורת ודת ללא מסרים הלכתיים ברמת היהדות החרדית, אולם של כל הזרמים ביהדות. הדגש יהיה על אופייה התרבותי של מדינת ישראל ולא על ההלכה.


    • 

    כל בר גיוס ישרת שרות צבאי מלא או לחילופין שירות התנדבותי לטובת האוכלוסייה.

 

 

יעקב רוב


 


חוקר


 


Scientist




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב