דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי-בינוי - הדרך מדירה ישנה לחדשה 

מאת    [ 19/09/2019 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1619 פעמים ]

תחום ההתחדשות העירונית בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובערים מרכזיות רבות ניכרת תנופת בנייה. כיוון שבמרכז הארץ, המקומות היותר מבוקשים לנדל"ן, חסרות קרקעות לבנייה, אחת הדרכים להגדיל את מספר יחידות הדיור בעיר היא על ידי פרויקטי פינוי-בינוי.

התהליך מתרחש ברובו בשכונות ובבניינים ישנים, כאשר ברשויות מסוימות אין מאפשרים יותר פינוי-בינוי של בניינים בודדים אלא דורשים שהפרויקט ייעשה על פני מתחם שלם, בן מספר בניינים (על פני מספר חלקות), וזאת כדי שהרשות תוכל לספק לתושבים תשתיות שונות שנדרשות כתוצאה מתוספת יחידות הדיור, כגון: גני ילדים ובתי ספר, מרכזים קהילתיים, תשתיות תחבורה וכיו"ב.

פינוי-בינוי - הליך מורכב מרובה שחקנים

כיוון שמדובר בתהליך מורכב – לעתים הוא אורך מספר שנים, הכולל שחקנים רבים – בעלי הדירות, הרשויות השונות, קבלן-יזם, אדריכל, שמאי, עורכי דין ועוד, המתחיל בשלב ראשון בהסכמה עקרונית של הדיירים, עבור דרך אישור התכניות בוועדות התכנון והבנייה העירונית והמחוזית, ובהמשך, חתימת חוזה מול קבלן יזם, פינוי הדיירים, הריסת הבניין/ הבניינים בפרויקט והקמתם מהמסד ועד הטפחות - נדרש גוף מפקח שינצח על "המקהלה" רבת המשתתפים והאינטרסים המנוגדים. 

מי דואג לבעלי הדירות?

אחת הדרכים הבטוחות ביותר עבור הדיירים היא לחבור אל חברה שמתמחה בניהול תמא 38 ופרויקטים של פינוי-בינוי, בעלת ניסיון מוכח בתחום, שתדע לדאוג לאינטרסים של הדיירים ולהפיק עבורם את מיטב התשומות. לדוגמה, חברה שתעשה מאמצים לאגד מספר בניינים/ חלקות – כאמור ככל שהשטח גדול יותר גם הזכויות שיקבלו בעלי הדירות יהיו גדולות יותר. חברה בעלת קשרים טובים ומוכחים ברשות המקומית, הפועלת בשקיפות מלאה מול הדיירים ולמעשה מייצגת אותם בתהליך המורכב, תוכל גם להמליץ על הקבלן-היזם הטוב ביותר עבורם, תוך הבטחת בטחונות וייצוג משפטי הולם. 

עבור בעלי דירות, במיוחד המבוגרים בהם, פרויקט פינוי-בינוי אינו תהליך פשוט ולעתים קרובות יש המתנגדים מראש להליך. חברה בעלת ניסיון בתחום מסוגלת לרוב להציג בפני העקשנים בבעלי הדירות תמונה בהירה ומרגיעה, כזאת שתגרום להם לקחת חלק בפרויקט ולהמעיט את החשש הגדול המתלווה לה. אחרי הכל ביתו של אדם הוא מבצרו והמחשבה שהדירה שבה התגוררת שנים ארוכות תהפוך לכלי משחק אינטרסנטי עלולה לסכל את הפרויקט או לעכב אותו, אך כאמור מי ששוחה בחומר יידע גם להרגיע ולהציג תמונה עתידית אופטימית. 

ולבסוף, פינוי-בינוי אינו רק תוספת מעלית, מרפסת או ממ"ד אלא פרויקט מורכב ורציני הדורש צוות מקצועני לניהולו, כזה שיידע לגשר ולהפיק את המיטב עבור כל הכוחות הפועלים ובראש ובראשונה עבור בעלי הנכסים. 

נטע אלתרמן | בלוגרית וכותבת תוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב