דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללכת לצוד כעבר והיום, מה השתנה? 

מאת    [ 29/08/2019 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1485 פעמים ]

 

 

  לפני שנים רבות, בתקופה שהאדם הקדמון חי בה, החיים היו שונים מהיום. אז לא היה סופר והאישה לא עשתה קניות. אז הזכרים של השבט היו צריכים לדאוג לאוכל, ולכן כל פעם שהם היו רעבים הם עשו את הטקס שלפני הצייד שכלל התאספות מספר חברים, איפור הפנים, לבישת בגדים מתאימים, הכנת הכידון או הקשת עם החיצים (בזמנים מתקדמים יותר), ריקוד למזל. לאחר כל ההכנות חבורת הזכרים, או לפעמים בודדים, הלכו לאזור שהחיות חיות בו והתחיל המרדף אחרי הטרף.

פעמים רבות הם חזרו בידיים ריקות, אך לפעמים הם מצאו טרף קל שלא היה קשה לצוד והתענגו על ארוחה של ברווז, או יונה. ולפעמים רחוקות, או אם היו ציידים טובים המיוחד, הם אכלו חיה משובחת – לדוגמא חזיר בר גדול או איזה אייל. לפעמים אפילו נמר או אריה. בדרך כלל לאחר שהם צדו חיה גדולה ויפה הם הלכו והשוויצו בגולגולת של החיה לפני כל החברים שלהם, ורצו לגרום לכולם לקנא בהם. וכמובן גם לזכות בהערכה של החברים הטובים. בקיצור, כל הטקס של אחרי האוכל נועד למטרה אחת, להגדיל את האגו. מיותר לציין שזה עבד טוב. כיום, כשאנחנו חושבים על התקופה של האדם הקדמון, זה נשמע ברברי וטיפשי, כל תהליך הציד.

מהטקס שלפני הציד ועד ההתפארות שאחריו. כשאני חושב על תופעת הציד הקדום, אני תמיד חושב על תופעת הציד שקיימת עוד היום. ואני לא מדבר על ציד לא חוקי של פילים בדרום אפריקה, אלא על ציד חוקי של בחורות בעולם כולו. עברו אלפי שנים מאז, אך שיטות הצייד לא השתנו בהרבה, אלא רק הטרף עצמו. הבשר שאנחנו אוכלים היום גדל בחוות, אז לא צריך כבר לצוד אותו. אך הטרף של היום מסתובב חופשי, יש מליארדי בחורות ולאן שלא תלכו תוכלו לראות איזה גבר שהחליף את החץ וקשת בכמה משפטי פתיחה מתוחכמים, והוא יוצא לצוד כל לילה עם רדת החשכה או לפעמים אפילו באמצע הרחוב. הוא לא מסתובב עם הגולגולת של החיה שהרג אז הוא קונה מכונית ספורט עם גג נפתח, בעדיפות אחת שעושה הרבה רעש. כל כך הרבה שנים של אבולוציה, השאלה היא האם התפתחנו בה ?

ולסיום  -    מה יותר כיף, לראות סרט טוב, עם חבר טוב או לבד? מה יותר כייף, לאכול ארוחה טובה, עם חבר טוב או לבד? מה יותר כייף, להיות עם בחורה יפה, עם חבר טוב או לבד?

אני בטוח שהתשובה המיידית שנתתם על שתי השאלות הראשונות היתה 'עם חבר טוב', ומה עם השאלה השלישית? בטח עוד אין לכם תשובה, צריך לחשוב עוד קצת.

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב