דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסוי על דירה להשקעה 

מאת    [ 25/08/2019 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 1398 פעמים ]

דירה להשקעה היא אחת ההשקעות הפופולריות היום בקרב הישראלים שהבינו מזמן שערך הקרקע רק עולה ולכן הדירה משביחה וגם ניתן לקבל תשואה מהשכרתה של הדירה בכל חודש. היות וגם מחירי הדירות עולים אבל גם מחירי השכירויות אתם נשארים אם אותו אחוז התשואה.

כדאי ומומלץ לכם גם אין לכם מספיק כסף עבור דירת חלומותיכם או בית פרטי עם גינה,  לרכוש דירה להשקעה. תוכלו להחזיק בדירה ולהרוויח ממנה תשואה יפה מספר שנים ולאחר שתשביח וערכה יעלה תוכלו למכור אותה ברווח נאה ביותר ואולי לקנות את דירת חלומותיכם.

דירה להשקעה ניתן לרכוש גם במחירים נמוכים, בעיקר אם מוצאים דירה שנמצאת בשוק זמן רב, ניתן להוריד את מחירה ולשפץ ולמכור או פשוט להשכיר ולחכות מספר שנים, ואז למכור ברווח נאה.

על פי נתונים שפרסם משרד האוצר, כיום אחד מחמישה ישראלים הוא בעלים של דירה. וישראלים רבים קונים יותר מדירה אחת. כדאי לדעת כי בקניית דירה או בקניית מספר דירות יש עלויות נוספות כגון מיסים שונים וכדאי לחשב את עלותם לפני רכישת דירה להשקעה.

מהו המיסוי על דירות להשקעה?

מס רכישה בגובה של 8% מושת על הקונה בעת רכישת דירה שנייה, עד לסכום של 4.9 מיליון שקלים חדשים. על דירה שנייה, העולה מעל 4.9 מיליון ש"ח נגבה סכום גבוה יותר, על ההפרש בין מחירה הגבוה של הדירה ועד לסכום 4.9 שח, תשלמו  מס רכישה של 10%.

אחת לשנה מתעדכן מס רכישה בהתאם לעליית המחירים, לכן מס רכישה הינו מס המשתנה באופן קבוע ודי הרבה, חשוב להתעדכן בגובה מס הרכישה לפני שאתם משקיעים בקניית דירה להשקעה ולהכניס אותו להוצאות הנלוות לקנייתה של הדירה.

איפה מחפשים דירה להשקעה?

אם אתם מתכננים להשקיע בנדל"ן ומעוניינים במציאת דירה להשקעה, חשוב וכדאי לכם לדעת כי אין מציאות בשוק. מכיוון שמהר מאוד, רוב הדירות המעולות נמצאות בבלעדיות אצל מתווכים, אבל אם תשקיעו זמן ותחפשו יתכן שתמצאו מציאה, גם דרך מתווך , והכוונה היא לדירה במחיר זול שניתן להשביח בקלות ולהרוויח עליה עד עשרות אחוזים.

דירה להשקעה במתכונת זו יכולה להיות לדוגמא דירה ישנה הנמצאת בשכונה מוזנחת והעומדת בפני השבחה כגון תמא 38, או פינוי בינוי או דירות לקנייה על הנייר באזור מתפתח וכדומה.

קנייה חכמה של דירה להשקעה

כדאי וחשוב מאוד לדעת כי המחירים המתפרסמים בעבור דירות למכירה על הנייר אינם המחירים הסופיים. ישנם אלמנטים נוספים שנדרש לקחת בחשבון, כמו תוספות של תשלומים באם מחיר הרכישה הינו צמוד למדד והכוונה היא למדד תשומות הבנייה או

דד המחירים לצרכן, בנוסף יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות בגין משכנתא ,כי ריבית המשכנתא המצטבר הינה הוצאה שוטפת המייקרת את מחיר הדירה. גם את מס הרכישה נדרש לקחת בחשבון ,מס הרכישה  עלול להיות קצת יותר גבוה עבור משקיעים בקניית דירה להשקעה.

היכן מוצאים דירה להשקעה?

באם אתם רוצים לקנות דירה להשקעה, תמיד ניתן לפנות למתווכים השונים, המעורים במחירים ובדירות במחיר מציאה וגם מחזיקים דירות למכירה באופן בלעדי שאין דרך להגיע אליהן בשוק החופשי. ניתן כמובן לחפש דירה להשקעה בלוחות המודעות המפרסמים ברשת האינטרנט כגון יד 2, WIN WIN ,הומלס, ועוד. מומלץ להפיץ את המסר בין חברים וגם לפקוח עיניים ולחפש שלטים תלויים על דירות ברחוב.

כשאתם מעוניינים בפרטים על נכס מסוים בו אתם רוצים להשקיע, מומלץ לבדוק באתר האינטרנט של רשות המיסים, שם תוכלו לקבל אינפורמציה מקיפה על עסקאות שנעשו באזור הדירה שאתם מעוניינים בה ולהשוות מחירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב