דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מאפיין עבודה אקדמית בפסיכולוגיה? 

מאת    [ 26/07/2019 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 1791 פעמים ]

מאז ומתמיד נפש האדם הייתה מסתורין וחידה להרבה אנשים, לכן קשה מאוד עד בלתי אפשרי להבין את התנהגות האדם. בגלל אותו מסתורין נוצרה הפסיכולוגיה, הכוונה שפסיכולוגיה היא האמצעי שדרכו אפשר לנסות להבין התנהגות אנושית ויתרה מכך מה מוביל אליה. בהגדרתה פסיכולוגיה היא מדע החוקר התנהגות בני אדם על מנת להבין את התהליכים שמובילים להתנהגות זו.

 אם אדם מעוניין באמת להבין לעומק את נפש האדם ולהתערות במחקר הפסיכולוגיה עליו ללמוד אותה כלימודים אקדמיים. בישראל כיום ניתן ללמוד שני תארים אקדמיים בפסיכולוגיה ואפשרות לתואר דוקטורט בנושא שנגזר מעולם הפסיכולוגיה. במסגרת הלימודים האקדמיים ניתן ללמוד פסיכולוגיה בכמה דרכים, אולם הדרך האפקטיבית ביותר היא באמצעות כתיבת עבודות אקדמיות בניהן עבודות סמינריוניות. עבודה בפסיכולוגיה היא עבודה מורכבת כמעט כמו הפסיכולוגיה עצמה. אולם כל היופי והייחוד שלה גלומים באותה מורכבת. על מנת לדעת לכתוב עבודה שכזו כפי שצריך, יש להבין כיצד בנויה ומה מאפיין אותה.  

 מה מאפיין עבודה אקדמית בפסיכולוגיה

כדי לדעת מה מאפיין עבודה מדעית בפסיכולוגיה יש לחזור להגדרתה של פסיכולוגיה. פסיכולוגיה היא מדע שבוחן התנהגות בני אדם ואת התהליכים שמובילים להתנהגות זו. לכן עבודה אקדמית בפסיכולוגיה תהיה עבודת מחקר שעוסקת בהסבר ופירוש של התנהגות אנושית.

נשאלת השאלה, מה הכוונה הסבר ופירוש של התנהגות אנושית וכיצד בכלל ניתן לכתוב על סמך אותו הסבר עבודה אקדמית. בשביל להבין מהי התנהגות אנושית, יש להבין שהתנהגות היא פעולה מסוימת שאדם מקיים על מנת להשיג מטרה כלשהיא. לכן אם ניתן להבין ולשחזר את אותה הפעולה בעצם מבינים את ההתנהגות. עבודה מדעית היא אחד מהאמצעים להבין  התנהגות.

נשאלת השאלה, איך נעשית ההבנה. התשובה לשאלה הזו היא באמצעות מודל תיאורטי. מודל פסיכולוגי הוא מקבץ תיאוריות ורעיונות שמסבירים נושא מסוים בפסיכולוגיה. לכן במסגרת העבודה האקדמית בוחרים התנהגות אנושית מסוימת שמעניינת את החוקרים ובוררים בין תיאוריות פסיכולוגיות על מנת להסביר אותה. השחזור של אותה התנהגות נעשה על ידי ניסוי מדעי מבוקר.

דרך טובה לעשות "שידוך"  בין נושא מסוים לבין תיאוריה הוא קודם כל לקרוא כמה שאפשר חומר אקדמי על נושא העבודה. במסגרת הקריאה יש לראות באילו תיאוריות השתמשו החוקרים. כמו כן בחלק מספרי הקורס ישנן המלצות לשידוכים טובים. ברגע שנבחרה תיאוריה אפשר להתחיל לכתוב את העבודה. ברגע שנעשה חיבור טוב בין תיאוריה לבין נושא העבודה. אחת מהדרכים להפוך עבודות אקדמיות למיוחדות היא לחשוב כיצד התיאוריה הפסיכולוגית יכולה להאיר את נושא העבודה באור אחר, ובהקשר פסיכולוגי, כיצד התיאוריה יכולה להסביר אחרת את אותה התנהגות נחקרת.

לסיכומו של דבר, פסיכולוגיה היא מבין תחומי המחקר המסתוריים ביותר שקיימים כיום באקדמיה מאחר שעוסקת בנושא ייחודי ומעורפל כהתנהגות האנושית. עבודות אקדמיות בפסיכולוגיה דנות באותו מסתורין ומנסות לפרש אותו באמצעות מחקרים אקדמיים ותיאוריות פסיכולוגיות.

אקדמוס - עוזרים בכתיבה אקדמית


חברת אקדמוס הוקמה מתוך מטרה עיקרית לסייע, להוביל ולעזור לסטודנטים לעמוד בדרישות האקדמיה ולהגיש משימות אקדמיות מגוונות. צרו קשר לקבלת סיוע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב