דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


40 אחוזים מהנשים סובלות מהידלדלות שיער: מה ניתן לעשות? הכירו טיפים שימושיים לטיפול בבעיה 

מאת    [ 25/07/2019 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 1399 פעמים ]

כיום זה כבר לא סוד: 40% מהנשים סובלות מהידלדלות שיער. הסיבות להתדלדלות שיער אצל נשים הן רבות ומגוונות אך התופעה ניתנת להתמודדות. כיום, בעידן המודרני, ישנם תהליכים המשכילים לעכב אותה ולטפל בה בצורה יעילה. מהם המקורות לתופעה וכיצד ניתן להתמודד עמם? להלן הפרטים שמומלץ לכל אחת מכן לקרוא.

הסיבות להתדלדלות שיער אצל נשים - מהורמונים ועד תזונה

הסיבות להתדלדלות שיער אצל נשים הן רבות ומגוונות ותופעה זו גורמת פעמים רבות לפגיעה בדימוי העצמי ובמצב הרגשי ועלולה אף לגרום לעיתים לנזק פסיכולוגי של ממש. מהם המקורות לתופעה? להלן תמצית הסיבות:


    • רקע תורשתי - בגיל המעבר השחלות מפסיקות לעבוד ולהפריש הורמונים ורמות הטסטוסטרון, הורמון המין הגברי, עולות, והוא הופך לגורם שלילי בכל הנוגע לזקיקי השיער. במקרים כאלו, הגנטיקה המשפחתית בכל הנוגע להתקרחות גברית חלות גם על הנשים עקב ירידה ברמות האסטרוגן.
    • הריונות ולידות - במהלך חייה, אישה עוברת לא מעט חוויות פיסיות מאתגרות כגון הריון ולידה. תופעת התדלדלות השיער עשויה להופיע מספר שבועות לאחר ההיריון ואו הלידה אך היא גם עשויה לעבור לאחר כשנה. אולם, אצל חלק מהנשים ההתדלדלות עשויה להפוך לכרונית ללא הסבר ברור.
    • תזונה ירודה - כמו בתחומים רבים בכל הנוגע לבריאות, לתזונה חלק נכבד בכל מה שקשור לבריאות השיער. תזונה לקויה או חוסרים תזונתיים כגון ברזל ואבץ בדם. במקרה של התדלדלות שיער רצוי לבצע בדיקת דם במטרה לאתר את החוסרים ולהשלים אותם באמצעות תוספי תזונה מתאימים ותזונה מותאמת כחלק מטיפול כולל.
    • נטילת תרופות - גם נטילת תרופות נפוצות עשויה להשפיע ולגרום להתדלדלות שיער אצל נשים. אחת מסוגי התרופות היותר מוכרות אשר גורמות לתופעה הן התרופות למניעת מחלות לב.
    • נשירה כתוצאה ממשיכה - נשים רבות אוהבות לעשות קוקו גבוה אולם חלקן משתמשות בכך כדי לעשות "מתיחת פנים". הדבר גורם טראומה מקומית לזקיקי השיער אשר נגרמת כתוצאה ממשיכה ממושכת. אין להפעיל על השיער לחץ רב מידי על מנת למנוע את התדלדלותו ולעשות תסרוקות אשר אין להן השפעה שלילית על בריאותו.
    • כימיקלים וחום גבוה - גם שימוש בחומרים לעיצוב וטיפוח השיער המכילים כימיקלים ושימוש במכשירים המיוצרים חום גבוה במיוחד על השיער משפיעים אל בריאותו ועל קצב הנשירה. יש לבדוק באילו חומרים משתמשים ומה מהטיפולים אשר עושים עלולים להשפיע עליו לרעה בטווח הארוך.

טיפול בהידלדלות שיעראצל נשים מתחיל באבחון מדויק כאשר מגיעים לטפל בבעיית הידלדלות אצל נשים המפתח להצלחה הוא האבחון הנכון והמדויק. הסיבה לכך היא שהידלדלות השיער היא הסימפטום בלבד. יש לאבחן את אופי הנשירה ומהותה ובעיקר את הסיבות שגרמו לה. מומלץ לפנות למעבדת שיער המעסיקה טריקולוגים מומחים. הם יבצעו עבורכן תהליכי אבחון מדויקים עד לשורש השערה והבעיה במטרה להתאים את הטיפול המדוייק ביותר. במסגרת הטיפולים, אתן תידרשנה לבדיקה מיקרוסקופית מקיפה לשיער ועור הקרקפת במטרה לאבחן בצורה מדויקת ולהתאים את הטיפול. מדובר בבדיקה לא פולשנית וללא כאבים.

דרכי הטיפול בהידלדלות שיער אצל נשים

כיום ישנם טיפולים מתקדמים אשר מסייעים לעצור ולעכב את הידלדלות השיער אצל נשים ולהחזיר את המראה הבריא והמטופח. הדבר הראשון שיש להבין הוא שהטיפול מתבצע בסביבת התפתחותו הטבעית של השיער, שהוא השורשים ועור הקרקפת ולכן עיקר הטיפול מתרכז באזורים אלו.

מעבדות שיער המציעות לנשים הסובלות מנשירת שיער מגוון טיפולים מתקדמים מבוססי ציוד טכנולוגי מתקדם ובליווי תכשירי שיער – הן הפתרון. מומלץ לוודא כי מעטפת הטיפולים המשולבת שתומלץ לכן מתבצעת תחת התקנים המחמירים של איגוד הטריקולוגיה הבינלאומי.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי עמרי שטח, מילים שוות זהב, עבור קארין אלבכרי.


כל הזכויות שמורות לקארין אלבכרי, טריקולוגית ראשית, הייר קליניק.
אין להעתיק קטעים ממאמר זה או במלואו ללא אישור של הייר קליניק.
https://hairclinic.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב